części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

BMW 7er E65 - problem z ogrzewaniem

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

BMW 7er E65 - problem z ogrzewaniem

Post autor: paulo79 » 05 paź 2011, 20:58

witam, panowie pisze tu bo na forum bmw 7er chlopaki nie daja rady. Potrzebuje pomocy, moze ktos z naszego forum ogarnie moj problem.
Od jakiegos czasu posiadam bmw e65 i .... nie mam ogrzewania, klima chodzi normalnie, z nadmuchow leci tylko chlodne powietrze. Bezpieczniki ok, woda jest itd. Uklad jest tak skonstruowany ze z chlodnicy wychodzi waz na pompke wymuszajaca obieg (pompka zasysajaca) z tej pompki leca weze na webasto, z webasta wracaja na elektrozaworki i pozniej do nagrzewnicy. Teoretycznie obiek prosty i znany mi, problem lezy w tym ze nie ma pradu w kablu ktory wchodzi do tej pompki zasysajacej.
Mam pytanie do was czy jest jakis sterownik badz jakis czujnik w klimatroniku ktory odpowiada za napiecie i sterowanie ta pompka i elektrozaworkami? Nie jestem dobry z elektromechaniki ale moze ktos z was mial do czynienia z czyms takim. Za pomoc serdecznie dziekuje i przepraszam ze pisze o tym tu.
Prosze modow o nie usuwanie tematu gdyz jest to dla mnie bardzo wazne.
Gdyby ktos potrzebowal jakich kolwiek dodatkowych informacji to pytac, moze wspolnie uda nam sie to ogarnac.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012, 22:14 przez paulo79, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
rollo_tomasi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rollo_tomasi » 05 paź 2011, 22:01

Byłeś na kompie?
Tomek

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 paź 2011, 22:58

Piszę na przykładzie A8 ale podejrzewam że w E65 będzie podobnie...

Pompą oraz elektrozaworami steruje sterownik czyli panel klimatronica.
Pompa ma za zadanie wymuszać obieg płynu chłodzacego przez nagrzewnicę a ponieważ jest jedna na cały układ więc pracuje praktycznie przez cały czas kiedy na sterowniku jest ustawiona jakakolwiek temperatura powyżej LO niezależnie w której strefie jest to ustawione.
Elektrozawory odpowiadają za dostosowanie temperatury w kazdej ze stref do tej ustawionej na sterowniku... pracują dynamicznie powodując wpuszczanie do nagrzenic każdej ze stref odpowiedniej ilości gorącego płynu z układu chłodzenia.

Skoro masz brak napięcia na kablach zasilających pompę to zacznij oczywiście od bezpieczników.
Z brakiem zasilania na pompie problem może być trywialny w postaci spalonrgo bezpiecznika ale... nawet jeżeli pompa przestanie pracować ale zawory będą się otwierać to w aucie i tak będziesz miał ciepło bo ruch płynu w układzie chłodzenia/ogrzewania wymusza ciśnienie oraz pompa wody przy silniku.

U Ciebie jak piszesz jest zimno więc jeżeli układ pracuje podobnie jak w A8 to by znaczyło że elektrozawory są permanentnie zamknięte :roll: a tak być nie powinno... chyba że masz ustawione LO na sterowniku ale nie sądzę bo wtedy nie skarżyłbyś sie na zimno.

Zacznij od bezpieczników a potem szczegółowo kable zasilające i pompę i elektrozawory.
Najgorszy scenariusz to padniety sterownik klimy :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 06 paź 2011, 17:33

bezpieczniki ok. Pomierzylem prad w kablu dochodzacym do pompki i okazuje sie ze prad pojawia sie doslownie na sekunde podczas krecenia kurkami szybkimi ruchami.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 06 paź 2011, 17:57

paulo79 pisze:bezpieczniki ok. Pomierzylem prad w kablu dochodzacym do pompki i okazuje sie ze prad pojawia sie doslownie na sekunde podczas krecenia kurkami szybkimi ruchami.
bo może być sterowany impulsowo celem wysterowania przekaźnika.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 06 paź 2011, 20:08

czyli wedlug was co powinienem teraz sprawdzic? Myslalem juz nad wymiana panela klimatronika

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 paź 2011, 21:38

A co się dzieje na zaworach?... działają, zamykają się i otwierają??... bo na moje oko skoro masz ciągle zimno to są przez cały czas zamknięte :roll:

Jak jest z rurami prowadzącymi płyn chłodzący do popmy i potem do tych zaworów?... czy przed zaworami rury są gorące?... czy za zaworami czuć na nich wogóle jakieś ciepło?... dokąd na tych rurach jest ciepło a gdzie ono ginie??... przed pompą, za pompą, przed zaworami, za zaworami????

Czy układ pompy i zaworów jest podobny do tego z A8 czyli czy jest to element zespolony czy też pompa w układzie jest oddzielnie a zawory odzielnie???

Odłącz zawory i sprawdź miernikiem czy pojawia się tam wogóle jakiekolwiek napięcie sterujące.
Przebadaj które kable są sterujące od którego zaworu a potem kradnąc skądś w pobliżu prąd na odłączonej kostce sprawdź czy podłączjąz zasilanie na krótko zawory pracują.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 10 paź 2011, 12:38

problem rozwiazany. Okazalo sie ze przez webasto nie bylo przeplywu plynu na zaworki a potem na nagrzewnice. Po wykluczeniu webasta z obiegu cieplo jest. Co moze byc powodem braku przeplywu przez webasto? Zawor przed webastem sprawdzony, dziala.
Zna sie ktos na webasto? Prosze ewentualnie o jakies namiary na fachowcow od webasta na dolnym slasku

Bezi

Post autor: Bezi » 27 lis 2011, 13:04

paulo79, (...)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 16:46 przez Bezi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 27 lis 2011, 14:48

(...)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 16:47 przez paulo79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 lis 2011, 16:41

Problem rozwiązany więc temat zamykam... a jeżeli chcecie sobie koledzy Bezi i paulo79 wymieniać uwagi personalne to używajcie PW a nie otwartego forum... i piszę to w szczególności do kolegi Bezi który z niewiadomych mi przyczyn po 2 latach nieobecności rozpoczął pisanie od uwag personalnych :-?

Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Zablokowany

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl