[D2 FL ALL ] Opony na koła 9Jx20"
[D2 FL ALL ] Opony na koła 9Jx20"
Mucholejkolator widzę, że z rozmiarami opon jesteś obcykany. To powiedz jaki będzie odpowiedni rozmiar na felgę 9"? W tej chwili mam na nich 275/35/20. Opony powoli domagają się już zmiany, a chciałbym cos odpowiedniego założyć.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2013, 10:38 przez Simone331, łącznie zmieniany 1 raz.
Do D2 to powinieneś założyć 255/35R20 ale na 9" to będzie delikatny naciąg.Simone331 pisze:Mucholejkolator widzę, że z rozmiarami opon jesteś obcykany. To powiedz jaki będzie odpowiedni rozmiar na felgę 9"? W tej chwili mam na nich 275/35/20.
265/35R20 będzie się lepiej układać ale i tak jest już to rozmiar jak do D3 a nie do D2.
275/35R20 to rozmiar zdecydowanie do D3 i to wersji po-liftowej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS pisze:Do D2 to powinieneś założyć 255/35R20 ale na 9" to będzie delikatny naciąg.
265/35R20 będzie się lepiej układać ale i tak jest już to rozmiar jak do D3 a nie do D2.
275/35R20 to rozmiar zdecydowanie do D3 i to wersji po-liftowej.
No szeroko jest to fakt. Niestety mam takie fele jakie mam, a przy tych oponach 275/35 to ładnie na feldze wyglądają.robertas pisze:Simone331, kurde to masz az za szeroko moim zdaniem ja na 9J mam 245/35 a na 10J 285/30 i o ile z przodu jest naciag, tak tyl lezy idealnie
Zastanawiam się nad propozycją Damiana czyli 265/35 zawsze to troszke wężej będzie.
Ale ja też na swoim S8 D2 miałem felgi 9Jx20" i opony na tym w tym właściwym rozmiarze czyli 255/35R20... z dystansami wyglądało to tak:Simone331 pisze:No szeroko jest to fakt. Niestety mam takie fele jakie mam, a przy tych oponach 275/35 to ładnie na feldze wyglądają.
Zastanawiam się nad propozycją Damiana czyli 265/35 zawsze to troszke wężej będzie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 460
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Od tego jak ułoży się opona na feldze bardzo duże znaczenie ma sam producent opon. Dla przykładu FOSSowe Vredesteiny wyglądały na feldze 20x9'' jak max 245 bo miały stosunkowo wąski bieżnik jak na 255. Wiem, że to głupio brzmi, ale szerokość opon nie jest zunifikowana u wszystkich producentów :roll: Na zlocie w Kronach nawet robiliśmy pomiary naszych opon, u mnie 255/40R19 Goodyear Eagle F1 Asymetric miały aż o 15mm szerszy styk gumy z asfaltem!
Osobiście do 9 calowych 20-stek założyłbym to co pisze FOSS, czyli do D2 255/35 :->
Osobiście do 9 calowych 20-stek założyłbym to co pisze FOSS, czyli do D2 255/35 :->
Mucholejkolator co do opon to zawsze stosowałem Dunlop SP SportMaxx i przy nich raczej pozostanę. Coś możesz o nich powiedzieć? No chyba, że masz jakiegoś polecanego producenta?
Dokładnie taka decyzja z mojej strony zapadła.Mucholejkolator pisze:Osobiście do 9 calowych 20-stek założyłbym to co pisze FOSS, czyli do D2 255/35
Jazda na nich tez mnie w pełni satysfakcjonuje. Dużego doświadczenia w oponach nie mam ale ostatnio miałem jakieś czeskie Matadory i tragedia była. Jakieś takie śliskie i wogóle tyłek mi na nich nie raz uciekł. :wpale:
Mucholejkolator wysunął się tu z teoria stykania opony z podłożem i jestem ciekawy co myśli o tych Dunlopach.
Mucholejkolator wysunął się tu z teoria stykania opony z podłożem i jestem ciekawy co myśli o tych Dunlopach.
Apropos tych moich Vredesteint'ów... już to kiedyś gdzieś tu opisywałem...
mogę dodać tylko tyle, że generalnie byłem z nich całkiem zadowolony (prowadzenie, przyczepność na suchym i na mokrym) ale kiedy zobaczyłem jak wyglądają opony po 2 latach użytkowania to już nie polecam. Bieżnik a i owszem był jeszcze w całkiem dobrym stanie ale na bokach opon postało spora liczba pęknięć - opony jak kupowałem na wiosnę to były z produkcji z końcówki roku poprzedniego więc opona miała teoretycznie tylko 3-4 lata
Złapałem kapcia i opona była do śmieci (przez niski profil i twarde zawieszenie zbyt późno się zorientowałem że w oponie brak powietrza)... ponieważ opony tego sezonu miały zakończyć u mnie kadencję więc szukałem pojedynczej sztuki używanej - nie znalazłem... ale że miałem w garażu mój używany już kiedyś awaryjny komplet 20" Yokohamy więc zdecydowałem się na zdjęcie wszystkich opon - po zdjęciu Vredestein'ów okazało się, że boki mają tak popękane, że pomimo w miarę zdrowego jeszcze bieżnika nadają się wyłącznie na śmietnik - po tym wszystkim słabo, naprawdę słabo je oceniam :evil:
Przy okazji okazało się właśnie, że Vredestein pomimo nominalnej szerokości 255 wizualnie szerokością raczej nie grzeszył :roll:
Na tym kończę swoją przygodę z Vredestein'em... w tym sezonie chyba ponownie zainwestuję w nówki i prawdopodobnie powrócę do Yokohamy.
Chociaż, co do Dunlop'ów, to przyznam się szczerze, że jest to jedyna opona której osobiście jeszcze nigdy nie miałem, więc może, po waszych pozytywnych wrażeniach, tym razem jednak na nie się skuszę ;-)
mogę dodać tylko tyle, że generalnie byłem z nich całkiem zadowolony (prowadzenie, przyczepność na suchym i na mokrym) ale kiedy zobaczyłem jak wyglądają opony po 2 latach użytkowania to już nie polecam. Bieżnik a i owszem był jeszcze w całkiem dobrym stanie ale na bokach opon postało spora liczba pęknięć - opony jak kupowałem na wiosnę to były z produkcji z końcówki roku poprzedniego więc opona miała teoretycznie tylko 3-4 lata
Złapałem kapcia i opona była do śmieci (przez niski profil i twarde zawieszenie zbyt późno się zorientowałem że w oponie brak powietrza)... ponieważ opony tego sezonu miały zakończyć u mnie kadencję więc szukałem pojedynczej sztuki używanej - nie znalazłem... ale że miałem w garażu mój używany już kiedyś awaryjny komplet 20" Yokohamy więc zdecydowałem się na zdjęcie wszystkich opon - po zdjęciu Vredestein'ów okazało się, że boki mają tak popękane, że pomimo w miarę zdrowego jeszcze bieżnika nadają się wyłącznie na śmietnik - po tym wszystkim słabo, naprawdę słabo je oceniam :evil:
Przy okazji okazało się właśnie, że Vredestein pomimo nominalnej szerokości 255 wizualnie szerokością raczej nie grzeszył :roll:
Na tym kończę swoją przygodę z Vredestein'em... w tym sezonie chyba ponownie zainwestuję w nówki i prawdopodobnie powrócę do Yokohamy.
Chociaż, co do Dunlop'ów, to przyznam się szczerze, że jest to jedyna opona której osobiście jeszcze nigdy nie miałem, więc może, po waszych pozytywnych wrażeniach, tym razem jednak na nie się skuszę ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-