[D2 00 3.3TDI ] olej w układzie chłodzenia
[D2 00 3.3TDI ] olej w układzie chłodzenia
witam mam problem tzn miałem stłuczkę i uszkodziła się chłodnica uszczelniłem ją prowizorycznie teraz problem jest taki że w zbiorniku i z chłodnicy wycieka biały gęsty żur i nie wiem gdzie się miesza auto nie kopci na biało ani niebiesko a wyciekający żur jest koloru białego i galaretowaty autem już nie jeżdżę poziom oleju w silniku jest taki jaki był nie ubywa go co do skrzyni szukałem instrukcji jak sprawdzić ale nie znalazłem nic co by mi pomogło a bagnetu tam nikt nie przewidział
pytanie jest konkretnie gdzie szukać by sprawdzić skąd się tam wziął olej jest go niewiele ale nie chce by się coś więcej uszkodziło
skrzynia 5hp 24A
pytanie jest konkretnie gdzie szukać by sprawdzić skąd się tam wziął olej jest go niewiele ale nie chce by się coś więcej uszkodziło
skrzynia 5hp 24A
RemuSkm, http://www.a8team.pl/all-tiptronic-zf-z ... ju&start=0
Możliwe że miesza się olej ze skrzyni biegów z płynem w chłodnicy
DODANO:
zdjęcie zapożyczone z innego tematu:
Tu masz fotkę jak wygląda to od spodu w czarnej misce masz otwór w którym jest śruba do kontroli oleju w ASB 5HP24
tu masz filmik, zasada ta sama z tym że korek jest w innym miejscu
Możliwe że miesza się olej ze skrzyni biegów z płynem w chłodnicy
DODANO:
zdjęcie zapożyczone z innego tematu:
Tu masz fotkę jak wygląda to od spodu w czarnej misce masz otwór w którym jest śruba do kontroli oleju w ASB 5HP24
tu masz filmik, zasada ta sama z tym że korek jest w innym miejscu
RemuSkm, a uporałeś się z tym wyciekiem w 100% ? Musisz być na milion procent pewien że już się nie mieszają owe płyny.
Jeśli chodzi o tą wymianę można by mu zrobić płukankę. Spuszczasz, zalewasz nowy, znowu spuszczasz i zalewasz. Wtedy minimalizujesz to ryzyko że płyn będzie w oleju. Fakt pójdzie oleju na tą płukankę. Pamiętaj że po zalaniu świeżego pobaw się selektorem by wypłukać płyn z kanałów i zaworów płyty sterującej.
Jeśli chodzi o tą wymianę można by mu zrobić płukankę. Spuszczasz, zalewasz nowy, znowu spuszczasz i zalewasz. Wtedy minimalizujesz to ryzyko że płyn będzie w oleju. Fakt pójdzie oleju na tą płukankę. Pamiętaj że po zalaniu świeżego pobaw się selektorem by wypłukać płyn z kanałów i zaworów płyty sterującej.
chłodnica wymieniona i nie zalana jak na razie
płukankę bym zrobił ale nie zamierzam pakować 1000 zł w sam olej bo jakiś tuman w audi zaprojektował taką badziewną chłodnice ale problem z chłodnicą rozwiąże wkładając osobną
co do mieszania się to raczej inne opcje sprawdzenia nie przychodzą mi do głowy chyba że jakieś propozycje ktoś żuci bo przód mam rozebrany w audi
płukankę bym zrobił ale nie zamierzam pakować 1000 zł w sam olej bo jakiś tuman w audi zaprojektował taką badziewną chłodnice ale problem z chłodnicą rozwiąże wkładając osobną
co do mieszania się to raczej inne opcje sprawdzenia nie przychodzą mi do głowy chyba że jakieś propozycje ktoś żuci bo przód mam rozebrany w audi
Tak, częsty przypadek to rozlatujące się uszczelki i plastikowy króciec.RemuSkm pisze:pytanie chłodniczka oleju może mi mieszać wodę z olejem ??
Tu masz dobrze opisane jak to wygląda http://www.a8team.pl/d2-97-42pb-lpg-wyc ... ?highlight
Zalej na początek wody możesz dolać do niej litr gliksolu ewentualnie w razie gdyby niespodziewanie złapał przymrozek, obserwuj co się dzieje. Czy nie ma gdzieś wycieku. Skoro skrzynia cała to jest dobrze.
Po pewnym czasie spuść i zobacz jaki płyn wypłynie, czy będzie mętny czy czy w miarę czysty. Zawsze to w jakimś stopniu przepłuka układ chłodzenia a nie narobisz sobie kosztów że po zalaniu całego układu płynem okaże się że masz mieszankę gdzieś i wszystko pójdzie w kanał.
Po pewnym czasie spuść i zobacz jaki płyn wypłynie, czy będzie mętny czy czy w miarę czysty. Zawsze to w jakimś stopniu przepłuka układ chłodzenia a nie narobisz sobie kosztów że po zalaniu całego układu płynem okaże się że masz mieszankę gdzieś i wszystko pójdzie w kanał.