części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 6.0W12, 4.2TDI] Który silnik wybrać do dynamicznej jazdy

danek90099
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 12 sie 2018, 14:37
Lokalizacja: Wrocław

[D3 6.0W12, 4.2TDI] Który silnik wybrać do dynamicznej jazdy

Post autor: danek90099 » 12 sie 2018, 14:47

Witam wszystkich na forum, jako nowy użytkownik ;) Mam pytanie, dla niektórych pewnie głupie. Jakiś już czas przystawiam się do przesiadki z suwa do A8. W grę wchodzi A8 D3 tylko i wyłącznie. Jako iż przebiegi miesięczne mam na poziomie 4-5 tys km. po mieście jak i autostradą nie mogę się zdecydować konkretnie który silnik wybrać. Spalanie czy serwis się nie liczy, inne silniki również nie wchodzą w grę. Jako iż lubię grzać autostradą jak i dynamicznie poruszać się po mieście, dawać pstryczka w nos na światłach wybór silnika dokonać chce na podstawie tego który lepiej przyspiesza. Co lepiej się nada do gonitw po autostradzie i latania po mieście, W12 476km 610nm czy 4.2 TDI 385km 780nm. Spalanie, koszty utrzymania się nie liczą. Tylko moc i przyspieszenie. Na Autocentrum pokazują że 4.2 TDI bez chipa lepiej do 100 wali od 6.0. pozdrawiam i dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 12 sie 2018, 17:38 przez danek90099, łącznie zmieniany 1 raz.

justinos1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2011, 14:19
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: justinos1 » 12 sie 2018, 17:44

Jak typowe świrowanie to bierz S8

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 sie 2018, 18:54

4.2 po chipie leci jak S8 na spokojnie :) i spali rozsądnie. Tylko brakuje dźwięku :( W12 dobrze lata ale charakterystyka silnika raczej pod spokojniejsza jazdę, chociaż też po autostradzie poleci ile będzie trzeba :)

Czytając post, do Twoich celów idealnie wpisuje się S8 :) najlepiej po chipie ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

danek90099
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 12 sie 2018, 14:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: danek90099 » 12 sie 2018, 19:16

Dzięki wielkie, S8 odpada niestety, samochodem dzielić się muszę z drugą połówka a tutaj nie ma kolorowo. Chyba że babę zmienić zdążę do czasu kupna ;) a powiedzcie mi jak się ma 4.2 w benzynie bez fsi do 4.2 TDI po chipie? Szczerze po waszych wypowiedziach na 90% wybór padnie na 4.2 TDI. Dzięki panowie, szerokiej życzę i paliwa za darmoche

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 12 sie 2018, 19:43

W12 D3


D3 4.2 TDI 326 KM

Porównać, W12 z 4.2 TDI


Przewaga na starcie i powyżej 100 km/h dla W12 i to już znacznie.

Mówimy o krótkiej wersji W12 (lżejsza od długiej i krótsze przełożenia skrzyni).

Filmik z widocznymi zegarami W12 0-220 km/h

W12 0-220

S8 V10

W12 D3 - LONG

D3 4.2 MPI 335 KM

Sifacil
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 14 lip 2014, 14:17
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Post autor: Sifacil » 12 sie 2018, 22:25

Powiedzcie mi w takim razie... Czemu na tym forum przeważa zdanie, że 4.2 tdi po chipie, z dpf, ~380km robi S8 i W12? Ja oglądając filmiki, czy czytając zagraniczne fora i porównując suche dane, dochodzę do całkowicie innych wniosków, podobnych do tych z posta wyżej.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 13 sie 2018, 07:10

Tutaj dane dla D4 385KM TDI:

D4 4.2 TDI 385 KM

To autko wciągnie D3 S8 i D3 W12.

Robotę robi 8 biegowa skrzynia biegów. Krótsze biegi, więcej Nm na kołach w porównaniu do 6HP.


Co do porównania aut D3. Ważny jest moment ruszenia, jak ktoś tego nie ćwiczy to
opóźnienie np o 0.5 sek (a nie jest to duże opóźnienie przy starcie) skutkuje, że jest się wolniejszym do 100 km/h.

Dalej kłania się technika startu automatem. Jak startujesz w wersji: prawa noga na hamulcu i
przy sygnale na start ściągasz ją i kładziesz na pedał gazu... to już mija od 0.5 do 1 sek.

Zmienić to na: lewa noga na hamulcu, prawa na gazie, sygnał startu to puszczamy hamulec gaz w podłogę, straty przy starcie mniejsze.

Zmodyfikować start do ala procedury startowej (test konwertera): lewa noga na hamulcu, obroty trzymamy (zapięty 1-wszy bieg) na poziomie 2000. Sygnał startu: lewa noga z
pedału hamulca, prawa w podłogę... i tutaj zyskujemy przy starcie sporo z reakcją.

Falstarty: jedno z aut rusza minimalnie szybciej od sygnału startowego, itd.

Sifacil
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 14 lip 2014, 14:17
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Post autor: Sifacil » 13 sie 2018, 08:11

D4 rozumiem, procedurę startu również. Rozchodzi mi się tylko i wyłącznie o D3 i silnik 4.2 tdi, który zostałby poddany remapie, co według mnie, nie ma szans na zejście do ~15 sekund w czasie 0-200.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 13 sie 2018, 11:14

YT 4.2 TDI - po tuningu - wycięty DPF

~19 sek 0-200 - tak podają...

Sifacil
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 14 lip 2014, 14:17
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Post autor: Sifacil » 13 sie 2018, 11:39

No właśnie... 19 sekund, a W12 krótka ~16 sekund. Gdzie zawsze do 6.0 można jeszcze spróbować do komputera zajrzeć i coś pozmieniać i pewnie sekundę idzie urwać przy zdrowej motorowni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl