części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 2.8PB/LPG ] temperatura silnika a nagrzewnica

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 13 lip 2013, 21:26

Jest to pompka która wspomaga przepływ Cieszy przez nagrzewnicę. Ona nie powoduje podwyższenia temperatury silnika w żaden sposób. Chociaż w 2,8 nie wiem czy jest identycznie jak w 4,2.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 13 lip 2013, 21:51

ciśnienie jest po to aby woda się gotowała przy 120-130
a nie przy 90 paru :-D
nie uczyli cię w szkole
więc luzowanie korka jest wielkim błędem
masz w nim zaworek który jak sprawny to i tak upuści tyle ile trzeba i wtedy kiedy trzeba

Gość

Post autor: Gość » 13 lip 2013, 22:01

Racja ale te płyny nie woda i tak wrzą wyżej niż 100st. A moj silnik obecnie jak osiągnie 90to jest dobrze bo jak gdzie indziej wspominałem mam niedomkniety termostat :)
Zaworki w korkach otwierają sie i tak później niż jakiś skondoniały wąż...

forest2007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 01 lip 2010, 18:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: forest2007 » 13 lip 2013, 22:36

Z tego co wiem w 4.2 jest dodatkowa pompa obiegu elektryczna ktorej u mnie wg ASO nie ma wiec moze to jest jakis trop.. Sprawdze w poniedzialek i dam znac

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 14 lip 2013, 11:46

forest2007, Twoje objawy świadczą o zamulonej nagrzewnicy. Ja przerabiałem to w innym autku i wszystkie próby naprawy czegokolwiek kończyły się fiaskiem. Świadczy o tym to, że jak dodasz gazu to podnosi się przepływ płynu w układzie i wtedy trochę lepiej grzeje. Podczas dużych mrozów odczujesz to podczas jazdy kiedy nagrzewnica będzie się wychładzać i auto nie będzie grzało tak jak byś chciał. Często pomaga przepłukanie nagrzewnicy pod ciśnieniem ale tylko samej nagrzewnicy nie całego układu. Bo wtedy wwalisz cały syf z nagrzewnicy do silnika. Płukanie trzeba zrobić w obie strony.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 14 lip 2013, 22:03

Dokładnie może tak być jak pisze daro72, czyli zasyfiona nagrzewnica. Przerabiałem to w A4. Prawie nie było ogrzewania. Odpiąłem przewody idące do nagrzewnicy, wpiąłem wąż do podlewania z jednej strony, z drugiej kawałek węża na odpływ i pod ciśnieniem płukałem. Najpierw w jedną, później w drugą. Później zalałem nagrzewnicę gorącą wodą z octem. Po pół godzinie wypłukałem ponownie - kupę kamienia i osadu wyleciało i po wpięciu nagrzewnicy, już grzała jak powinna, a przed płukaniem lekko ciepłe powietrze leciało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl