[D2 94 4.2PB ] Rozłączanie kompresora
- martinez1980
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 cze 2010, 20:10
- Lokalizacja: Nowogard
[D2 94 4.2PB ] Rozłączanie kompresora
Witam koledzy, temat do mojego widnieje a raczej tematycznie jest nazwany podobnie lecz nie jest to ta sama sytuacja i nie opisana w taki sam sposób więc spróbuję opisać swój temat.
A więc tak od dłuższego czasu klima nie działała i olałem temat bo jeździłem autkiem zimą i rzadko bardzo więc nawet nie miałem czasu ruszyć tego tematu. Teraz robi się ciepło i szykuję autko na wesele co zmusiło mnie do zabawy z klimą która nie działa.
Szczęście w nieszczęściu że mam inny kompresor i inny sterownik klimy i mogę kilka klimatów sprawdzić.
Klimatyzacja działa tak że po odpaleniu autka kompresor chodzi i po 10 sekundach się wyłącza i nie można go już ponownie włączyć, jeśli zgaszę auto i odpalę znów oraz klimę sytuacja się powtarza, chodzi i za chwile się wyłącza.
-Sprawdzony został układ, ciśnienie - gra
-Sprawdzone zostały czujniki także grają
-Sprawdzone zostało sprzęgło, okazuje się ze może klima działać np do 25 st ale jeśli jest cieplej stal, metal się rozszerzy i elektromagnes w sprzęgle ma za daleko co powodować może ze sprzęgło nie zaskoczy - zostało sprawdzone i sprzęgło jest dobre
-Sprawdzone zostało napięcie na wtyczce do kompresora i okazuje się że gdzieś gubi napięcie po włączeniu silnika.
- Sprawdzony został stycznik - gra
Zmieniłem cały panel klimatronika, doszukaliśmy się innych kodowań. Moje kodowanie, kodowanie klimatronika na wymianę było inne i kodowanie mechanika A8 też jest inne, mieszaliśmy tymi kodowaniami i wciąż to samo.
Ostatecznie jestem w ciemnej d.... aczkolwiek dopatrzyliśmy się dodatkowego elementu że jeśli na styczniku zrobimy zwarę klima o dziwo działa, mało tego dopatrzyliśmy się że jeśli obroty są utrzymywane 2200 klima także działa, jak tylko się odpuści gaz na chwilkę i obroty spadną poniżej 2200 to kompresor od razu się wyłącza. Dodasz gazu z powrotem kompresor się załącza, przy tym słychać delikatny i bardzo szybki - krótkotrwały pisk paska.
W literaturze niemieckiej doszukaliśmy się że jest jeszcze gdzieś jakaś dioda może to Jej wina ???
Może to zacierająca się sprężarka nie mamy pojęcia (mechanik mój miał taka sytuacje raz i był to zacierający się kompresor ) ?
Zaraz jadę do speców od klimy podpytać o ten temat jeśli nie będą mieć pomysłu, wymieniam kompresor. Jeśli to coś da oczywiście napisze na forum, może komuś to pomoże a jeśli Wy drodzy klubowicze macie jakiś pomysł proszę o pomoc.
Bo na razie wychodzi na to że wsio jest sprawne ale klima szaleje
A więc tak od dłuższego czasu klima nie działała i olałem temat bo jeździłem autkiem zimą i rzadko bardzo więc nawet nie miałem czasu ruszyć tego tematu. Teraz robi się ciepło i szykuję autko na wesele co zmusiło mnie do zabawy z klimą która nie działa.
Szczęście w nieszczęściu że mam inny kompresor i inny sterownik klimy i mogę kilka klimatów sprawdzić.
Klimatyzacja działa tak że po odpaleniu autka kompresor chodzi i po 10 sekundach się wyłącza i nie można go już ponownie włączyć, jeśli zgaszę auto i odpalę znów oraz klimę sytuacja się powtarza, chodzi i za chwile się wyłącza.
-Sprawdzony został układ, ciśnienie - gra
-Sprawdzone zostały czujniki także grają
-Sprawdzone zostało sprzęgło, okazuje się ze może klima działać np do 25 st ale jeśli jest cieplej stal, metal się rozszerzy i elektromagnes w sprzęgle ma za daleko co powodować może ze sprzęgło nie zaskoczy - zostało sprawdzone i sprzęgło jest dobre
-Sprawdzone zostało napięcie na wtyczce do kompresora i okazuje się że gdzieś gubi napięcie po włączeniu silnika.
- Sprawdzony został stycznik - gra
Zmieniłem cały panel klimatronika, doszukaliśmy się innych kodowań. Moje kodowanie, kodowanie klimatronika na wymianę było inne i kodowanie mechanika A8 też jest inne, mieszaliśmy tymi kodowaniami i wciąż to samo.
Ostatecznie jestem w ciemnej d.... aczkolwiek dopatrzyliśmy się dodatkowego elementu że jeśli na styczniku zrobimy zwarę klima o dziwo działa, mało tego dopatrzyliśmy się że jeśli obroty są utrzymywane 2200 klima także działa, jak tylko się odpuści gaz na chwilkę i obroty spadną poniżej 2200 to kompresor od razu się wyłącza. Dodasz gazu z powrotem kompresor się załącza, przy tym słychać delikatny i bardzo szybki - krótkotrwały pisk paska.
W literaturze niemieckiej doszukaliśmy się że jest jeszcze gdzieś jakaś dioda może to Jej wina ???
Może to zacierająca się sprężarka nie mamy pojęcia (mechanik mój miał taka sytuacje raz i był to zacierający się kompresor ) ?
Zaraz jadę do speców od klimy podpytać o ten temat jeśli nie będą mieć pomysłu, wymieniam kompresor. Jeśli to coś da oczywiście napisze na forum, może komuś to pomoże a jeśli Wy drodzy klubowicze macie jakiś pomysł proszę o pomoc.
Bo na razie wychodzi na to że wsio jest sprawne ale klima szaleje
Ostatnio zmieniony 24 maja 2014, 23:41 przez martinez1980, łącznie zmieniany 6 razy.
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
- martinez1980
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 cze 2010, 20:10
- Lokalizacja: Nowogard
Koleżko to wsio zostało sprawdzoneszeryfisch pisze:Błedy w sterowniku jakies są?
Wentylatory chłodnicy działaja po uruchomieniu klimy?
Cisnienia po niskiej i wysokiej stronie sa prawidłowe?
Masa jest dobra na silniku?
Czujnik cisnienia czynnika jest sprawny?
A co do przycierania, niby jest czujnik temp na kompresorze, który rozłącza klime by pasek nie został zerwany
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Eee, tam. Nie podajesz wszystkich danych. Jesli wszystko jest sprawne jak piszesz, a gubi zasilanie na cewke kompresora (np uszkodzona wiązka) to sterownik powinien wywalić błąd obwodu. Jesli nie wywala błędu to znaczy ze jest uszkodzony.martinez1980 pisze:Koleżko to wsio zostało sprawdzoneszeryfisch pisze:Błedy w sterowniku jakies są?
Wentylatory chłodnicy działaja po uruchomieniu klimy?
Cisnienia po niskiej i wysokiej stronie sa prawidłowe?
Masa jest dobra na silniku?
Czujnik cisnienia czynnika jest sprawny?
A co do przycierania, niby jest czujnik temp na kompresorze, który rozłącza klime by pasek nie został zerwany
Sprobuj zrobic test elementów wykonawczych to sprawdzisz poszczegolne obwody.
Tak z ciekawości to co to za stycznik na którym robisz zwarcie?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
- martinez1980
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 cze 2010, 20:10
- Lokalizacja: Nowogard
- martinez1980
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 cze 2010, 20:10
- Lokalizacja: Nowogard
ok dalej brak błędów. Klima nabita po wymianie kompresora i ta sama sytuacja wyłącza sie klima po paru sekundach. Dodajesz gazu i trzymasz 2200 rpm i klima sie załącza, odpuszczasz gas i się wyłącza szukamy dalej
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
- martinez1980
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 cze 2010, 20:10
- Lokalizacja: Nowogard
Tak, wlasnie wczoraj późnym wieczorem mechanik do, mnie zadzwonił ze zenznalazl. Okazała sie ze kabel sterujący był uszkodzony, miedzy kompem a silnikiem.
Temat do zamkniecia. Jeden mały głupi kabelek.
Temat do zamkniecia. Jeden mały głupi kabelek.
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
Odkopuję, bo mam podobny problem. Nie załącza się sprzęgiełko klimy (w output testach, więc można wykluczyć kwestie ciśnień i ew. braku czynnika). Niedawno działało ok i podejrzewam, że przy wymianie maglownicy mogłem gdzieś szarpnąć przewód. Czy gdzieś w okolicach lewego nadkola jest złącze (wtyk) do sprzęgiełka?