części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 02] Klimatronik cały czas grzeje

soldier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 27 mar 2016, 00:49
Lokalizacja: Dziwnów

Post autor: soldier » 14 wrz 2017, 09:23

Mam identyczne objawy i jestem bardzo ciekawy o co tu chodzi

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 wrz 2017, 13:19

Niedrożne nagrzewnice zaburzają prawidłową pracę sterownika klimatyzacji.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 14 wrz 2017, 13:39

Nie potrzeba deski wyciągać by wymienić nagrzewnice. Robiłem to i nie ma filozofi
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

soldier
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 27 mar 2016, 00:49
Lokalizacja: Dziwnów

Post autor: soldier » 14 wrz 2017, 15:32

A czy jest jakis sposob na sprawdzenie nagrzewnic? Mam takie same objawy jak autor oraz jak przyspieszam to mam wrazenie, ze leci jeszcze cieplejsze powietrze

dgasek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 24 gru 2013, 11:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 08 maja 2018, 12:09

Dzięki Damianie :)

Faktycznie widziałem, że wymiana nagrzewnic nie wymaga ceregieli .

A niedrożne to znaczy że nie ma przepływu , czy jakiś tam może być jak puszcze jakąś wodę od góry odpinając elektrozawory ?

Pozdr

[ Dodano: 2018-05-08, 12:09 ]
Witam

Zima minęła ;) grzanie szczególnie nie przeszkadzało , ale teraz to już słabe jest :)

Generalnie z poczynionych obserwacji myślałem że faktycznie zawory są popsute i już chciałem wymieniać , ale okazało się że w drugim zestawie jest popsuta pompka i przerwałem .
W międzyczasie sprawdziłem jeszcze raz działanie i chyba jednak działają .

Ale za dużo grzania jest nadal. Oczywiście jak się da na LO to klimatronik zamyka przepływ i klima chłodzi , ale po to jest automatyka żeby sterowała a nie klikanie ręczne.

Z obserwacji wynika że cały problem jest dopóki temperatura na zewnętrznym czujniku nie przekroczy ok 20 stopni. Ile by nie było w kabinie wali cały czas ogniem , zawory cały czas otwarte.
Jak jest powyżej 20 to sterownik zamyka zawory i klimatronik sobie temperaturę ogarnia do zadanej.

Oczywiście nie wymieniłem nagrzewnic jak sugerował FOSS ;)

Pytanie dlaczego klimatronik mimo osiągniętej temperatury w środku nie zamyka zaworów i dopływu gorąca ??

Pozdr

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 16 sty 2021, 09:07

Panowie, a gdzie zlokalizowany jest czujnik G151 ?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 16 sty 2021, 09:16

G 151 to powinien być temperatury nagrzewnicy pasażera . Z boku są, taki długi (10-15cm) jest wkręcony w bok kombajnu.
https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/fi ... ;s=644x461

Między nagrzewnica i schowane pomiedzy kanałami powietrza góra dół , tu masz od strony kierowcy ale pasażera jest tak samo.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 16 sty 2021, 09:49

Dzięki <papa>
A masz gdzieś zdjęcie jak on wygląda, bo muszę go wymienić
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 16 sty 2021, 13:35


dgasek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 24 gru 2013, 11:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 10 lut 2021, 12:34

Witam

Trochę sobie walczę z problemem , w lato przelewałem nagrzewnice octem , generalnie wygląda że przepływ jest , kamienia i tym podobnych rzeczy nie znalazłem .
Nie zmienia to faktu że jak przyszło bardzo zimno to grzania nie ma i testów ciąg dalszy , ale raczej coraz bliżej do brzegu.
Z racji że mam drugą kompletną nagrzewnicę , to porozbierałem żeby zobaczyć co za co jest odpowiedzialne... może komuś się przyda , bo mi to rozjasnia:
- za temperaturę prawo lewo szyby , kratka środkowa odpowiadają dwa zaworki na podszybiu i pompka , dodatkowo potencjometr pod kratką środkową uchyla klapkę i podbiera zimne sprzed nagrzewnic (albo ciepłe zależnie od pory roku).
Tak jak pisał Damian , nagrzewnice zapchane generują problem , bo czujniki wewnątrz komór widzą zimno i nie grzeje na przykład.

Zaworki i pompka na podszybiu można powiedzieć że pasują P&P od D3 - trzeba zamienić sobie tylko wyprowadzenia wody , które też pasują jeden do jeden. Można też zamienić sobie cewki elektrozaworów i nie trzeba wtedy kombinować z wtyczkami , bo D3 ma inne.

Z obserwacji ja bym powiedział że więcej problemu robi ta pomka na podszybiu , bo raz że potrafi stanąć , a dwa że kończą się szczotki.


Jedna tylko rzecz pozostała mi zagatkowa i może ktoś ma zdjęcia i pomoże.
Wiem że nie mam temperatury w komorach , bo nie ma cudów żeby trzy różne czujniki pokazywały źle , no i z kratki środkowej i na szybę idzie te powiedzmy 10-18 zależenie ile tam się nagrzeje ....
Skąd w takim razie dostaje sie ciepło do bocznych nawiewów ?? nawet jak w komorze jest 10 to tam potrafi wiać 30 albo więcej , tak samo w lato ... zadane 21 a jak auto się nagrzeje to tam wali ogniem .... jakby brało sobie temp z komory.... i do tego potrzebuję zdjęcia jak wyglądają te kanały pod deską od nagrzewnicy , bo mam wrażenie że ktoś coś tam zrobił bo nie umiał sobie poradzić .
Wszystki klapki silniczki działają , kablibracja przechodzi .

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 lut 2021, 17:37

dgasek pisze:Tak jak pisał Damian , nagrzewnice zapchane generują problem , bo czujniki wewnątrz komór widzą zimno i nie grzeje na przykład.
Noi jesteś zdecydowanie bliżej prawdy ale wciąż jeszcze nie do końca ponieważ... czujniki wewnątrz komór widzą zimno więc climatronik grzeje ile wlezie <faktycznie>
Ale...
dgasek pisze:Skąd w takim razie dostaje sie ciepło do bocznych nawiewów ?? nawet jak w komorze jest 10 to tam potrafi wiać 30 albo więcej , tak samo w lato ... zadane 21 a jak auto się nagrzeje to tam wali ogniem .... jakby brało sobie temp z komory.... i do tego potrzebuję zdjęcia jak wyglądają te kanały pod deską od nagrzewnicy , bo mam wrażenie że ktoś coś tam zrobił bo nie umiał sobie poradzić .
Przeanalizuj zapchaną nagrzewnicę.
Gdyby była kompletnie niedrożna to płyn przez nią by nie przepływał.
Gdyby była po całości zapchana w 90% to płyn ledwie by się przez nią sączył.
A tym samym na wyjściu z nagrzewnicy albo rurka byłaby zimna, albo ledwie ciepła.
Tymczasem, jak to już wiele osób wskazywało, na wyjściu z nagrzewnicy rury są gorące. Tym samym, w opiniach wielu osób, nagrzewnice nie mogą być zapchane.
I nic bardziej mylnego :)

Problem w tym że ona zapycha się stopniowo i raczej od tyłu czyli od najdalszego punktu w stosunku do wejścia i wyjścia płynu. Więc może się okazać, że płyn przepływa swobodnie tylko przez część nagrzewnicy, tylko po samym boku, najbliżej wejścia i wyjścia.
Tym samym na wyjściu płynie gorący płyn dając złudne wrażenie drożnej nagrzewnicy a jednocześnie w okolicach czujnika temperatury płyn ledwie się przesącza dając błędne (a właściwie prawdziwe) odczyty niskiej temperatury.

Idąc dalej należy przeanalizować przepływ powietrza przez odpowiednie kanały - co, którędy i na którą kratkę - i wtedy zaczyna być logiczne dlaczego tak a nie inaczej :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 10 lut 2021, 18:46

FOSS pisze:Problem w tym że ona zapycha się stopniowo i raczej od tyłu czyli od najdalszego punktu w stosunku do wejścia i wyjścia płynu. Więc może się okazać, że płyn przepływa swobodnie tylko przez część nagrzewnicy, tylko po samym boku, najbliżej wejścia i wyjścia.
Tym samym na wyjściu płynie gorący płyn dając złudne wrażenie drożnej nagrzewnicy a jednocześnie w okolicach czujnika temperatury płyn ledwie się przesącza dając błędne (a właściwie prawdziwe) odczyty niskiej temperatury.
Ale przez nagrzewnice w D2 płyn płynie w poziomie a nie w pionie, więc nie zrobi sobie skrótu od wejścia od razu do wyjścia 3cm od brzegu, tylko musi przepłynąć przez całą szerokość nagrzewnicy 2 razy. Jedyna opcja na skrót, który opisujesz, jest gdy przegnije przegroda między wejściem a wyjściem na boczku z króćcami (chyba, że nagrzewnice z polifta mają komory od góry i dołu a nie po bokach jak w preFL).

W takiej pozycji jest zamontowana nagrzewnica pasażera. Płyn musi przepłynąć od dolnego króćca przez całą szerokość w lewo i stamtąd przez całą szerokość w prawo do górnego króćca.

Obrazek

Moim zdaniem u kolegi dgasek nieprawidłowo pracuje klapa mieszająca powietrze sprzed i zza nagrzewnic na środkową kratkę.
Tunel doprowadzający zimne powietrze sprzed nagrzewnicy biegnie dołem i zakręca w górę od frontu obudowy nagrzewnicy (od strony radia) do wyjścia tylko na środkową kratkę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu klapka mieszająca całkowicie w górze - ze środkowej kratki leci tylko świeże zimne powietrze.
Obrazek

Tu klapka mieszająca całkowicie w dole - ze środkowej kratki leci tylko ogrzane powietrze bezpośrednio z komory za nagrzewnicami.
Obrazek

Tu klapka częściowo uchylona - ze środkowej kratki leci miks ciepłego i zimnego powietrza.
Obrazek

Tu cięgna od strony, gdzie powinien być silniczek sterujący
Obrazek

Moim zdaniem ak ze środkowej leci zimniejsze powietrze niż z bocznych, to:
- klapka mieszająca nie może domknąć tunelu doprowadzającego świeże powietrze (coś ją blokuje, padł silniczek lub jest rozkalibrowany, złamało się cięgno itp)
- gąbka uszczelniająca na klapce się zdezintegrowała i jest przedmuch.

Najprościej organoleptycznie to sprawdzić wyciągając środkową kratkę i patrząc czy klapka się otwiera/zamyka jak przekręcamy potencjometr.
Four rings to rule them all

dgasek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 24 gru 2013, 11:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 11 lut 2021, 10:44

Po wczorajszych sprawdzeniach wygląda że pompka jednak pompuje , a że chodzi głośniej .... trudno.
Zamówiłem dwie nagrzewnice , wymienię a starą przeleję gorąca wodą i nagram na kamerze termowizyjnej żeby było dla potomności , jeżeli ktos będzie ciekawy to mu to rozetnę .

Damian , coś jest w tej pokrętnej logice klimatronika że mimo że widzi zimno na czujnikach w komorze to z drugiej strony widzi ciepło na płynie i wieje mimo że nie ma czym.

To że coś tam przez te nagrzewnice płynie może świadczyć to że zaykając dopływ powietrza z zewnątrz w komorach pojawia się ciepło.

GTFAN ... klapa ciepło zimno u mnie chodzi ok , bo zachowanie środkowych kratek jest prawidłowe : ciepło w komorach - potencjometr na max ciepło to i z kratek ciepło - potencjometr na zimniej to i z kratek chłodniej -- czy V68 i jego klapka działa dobrze czy nie nie ma wpływu na inne kratki ... mam taką drugą nagrzewnicę i sobie to sprawdzam .

Problemem nie jest to że środkowa kratka wieje zimniej , tylko dlaczego boczne grzeją i w zimie kiedy komory mówią że mają +6 (i to się zgadza , bo puszczając na szybę i nogi wieje +6) i w lecie , kiedy nie chcę żeby grzało i w komorach jest + 6 , bo działa klima.....

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 11 lut 2021, 11:56

dgasek pisze:Problemem nie jest to że środkowa kratka wieje zimniej , tylko dlaczego boczne grzeją i w zimie kiedy komory mówią że mają +6 (i to się zgadza , bo puszczając na szybę i nogi wieje +6) i w lecie , kiedy nie chcę żeby grzało i w komorach jest + 6 , bo działa klima.....
Już wszystko jasne, źle zrozumiałem problem.
Tu masz widok deski z tunelem nawiewu na szybę czołową
Obrazek

A tu z zamontowanymi tunelami do kratek bocznych. Nie widzę zbytnio opcji przeróbki tego, żeby na boczne kratki leciało inne powietrze niż z głównej komory za nagrzewnicami.
Obrazek
Obrazek
Four rings to rule them all

dgasek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 24 gru 2013, 11:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 15 lut 2021, 00:02

Dzięki wielkie za te obrazki ..... zdam relację z zachowania jak wymienię te nagrzewnice .

[ Dodano: 2021-02-15, 00:02 ]
Cześć

No i nagrzewnice (póki co strona pasażera ) wyjęte i pomiar kamera mówi że grzeje tylko kawałek i to w idealnych warunkach kiedy nic na nie nie wieje. Zatem od początku Damian miał rację a proces się pogłębiał . Być może to ze z bocznych kratek wiało ciepłe było spowodowane tym że z tej strony akurat grzała .

Problem pojawił się niestety inny niespodziewanie i zapewne nie tylko mi się objawi ..... w końcowych rocznikach d2 (2001-2002) była modyfikacja i choć nie wynika to z rysunku w ETCE , nagrzewnica jest taka sama jak w d3 :( . Wszystko praktycznie takie samo za wyjątkiem otworu (nagrzewnica od d3 jest węższa o 13mm) i rurek , bo podchodza pod kątem.
Jak już Damian pisał zamienników nie ma , używki .... cudów bym się nie spodziewał , to amelinium i się utlenia.

Z racji że nie zamierzam wydać 2800 , to zabieram się za wymianę dolnej części moułu klimatronika - wygląda że jest on na spinki i można część z nagrzewnicami i silniczkami zamontować od starszego do którego nowe nagrzewnice już mam , a nawet stare fajne miedziane.
Niestety wygląda że do operacji jest wymagane wyjęcie deski chyba że ta dolna część jakims cudem wyjdzie po demontazu konsoli srodkowej .

Oczywiście pochwalę się efektami.

Pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl