części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL] Zaparowane szyby

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 15 sty 2011, 10:18

JabbaR pisze:filtry kabinowe to te na masce tak??
Tak.

Acht

Post autor: Acht » 15 sty 2011, 22:50

dzisiaj zauważyłem że jeden filtr kabinowy założony był częścią harmonijkową w stronę maski , drugi zaś powłoką gąbkową - pierwszy prawidłowo , drugi nie - ???

drugie : teraz w dodatniej temp. klima w końcu zaczęła robić swoje , para znika z szyb - co odpowiada za odparowywanie w temp. ujemnych kiedy klima nie działa ??
cztery odpływy ( dwa w nadkolach , dwa w okolicach skrzyni ) drożne , te ok klimy również , dywaniki i podłoga pod nimi sucha - więc dlaczego parują ?
kolega powyżej napisał o silniczkach klimatronika , ale u mnie chłodzi i dmucha

trzecie: czy to prawda że wentylator (ustawiony na max. obroty) podczas spryskiwania szyby zwiększa i to prawie o tyle samo obroty ( tak wynika przynajmniej z odsłuchu i powiewu rześkiego powietrza) na jakieś 5-8 sekund po czym ponownie wraca do poprzedniej pracy - jeden mechanik powiedział mi że dzieje się tak by zabopiegać ewentualnemu parowaniu podczas spryskiwania szyb - prawda czy fałsz ??
jeden kolega z forum zasugerował jakieś lewe podpięcie w bezpiecznikach ale tam jest ok

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 15 sty 2011, 23:27

Kolego te dwa odpływy koło skrzyni są od układu klimatyzacji , a te pod szybą ...

Acht

Post autor: Acht » 15 sty 2011, 23:32

Polewając szybę zauważyłem że woda ścieka z czterech miejsc , dwa z nadkoli i dwa okolice skrzyni ???

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 15 sty 2011, 23:40

Wentylacja kabiny to nie tylko nawiew, ale też i wywiew (nawet chyba istotniejszy).
Nie wiem jak to jest w D2, ale w C4 wywiew zlokalizowany był pod tylnym zderzakiem po bokach.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 15 sty 2011, 23:45

Wentylacja kabiny to nie tylko nawiew, ale też i wywiew (nawet chyba istotniejszy).
Dokładnie tak , a wywiewy są faktycznie pod tylnym zderzakiem tak jak w C4 .

Acht

Post autor: Acht » 15 sty 2011, 23:48

to dla mnie nowość

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 15 sty 2011, 23:53

w bagażniku są po prawej i lewej stronie , ściągnij tylny zderzak i już nie będziesz taki zdziwiony .
Ja w poniedziałek daję swoją "Niunię" do chirurga na drobną naprawę tyłu i akurat tak się składa że nie miałem przez krótki okres tylnego zderzaka i faktycznie są wywietrzniki .

Acht

Post autor: Acht » 16 sty 2011, 00:01

rozejrzę się , zawsze to jakieś nowe doświadczenia

Awatar użytkownika
sinus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 175
Rejestracja: 31 gru 2009, 13:54
Lokalizacja: Warszawa, Winterthur CH

Post autor: sinus » 17 sty 2011, 14:22

Acht pisze:kolega powyżej napisał o silniczkach klimatronika , ale u mnie chłodzi i dmucha
U mnie też chłodzi i dmucha. Chodzi natomiast o silniki klap w klimatroniku, które przekierowywują odpowiednio powietrze. U mnie w szczególności popsuty jest jeden silnik sterujący klapą od defrosta. Niemniej jednak, jak sprężarka klimy działa, to problemu nie ma. Tych silników w klimatroniku jest chyba sporo i ich awarie wcale nie są takie rzadkie. Nie wiem czy pamiętacie takie wątki z akp albo nawet i z naszego forum, nt. cykania - dziwnego dźwięku dochodzącego z klimatronika (też tak miałem). Jest to związane z nieudanymi próbami otwarcia/zamknięcia jakiejś klapki klimatronika - taki jakby odgłos przeskakującego trybu w zębatce.
Awarię silniczków można zdiagnozować VAGiem.

Pozdrawiam,

PIPPEN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 179
Rejestracja: 17 wrz 2009, 10:26
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: PIPPEN » 19 sty 2011, 17:17

Da się dość jakoś od góry do tych centralnych odpływów z podszybia bo próbowałem to rozkręcić ale zatrzymałem się na okolicach tej obudowy z dmuchawy jakoś nie wiem jak to rozebrać a na jakieś focie widziałem że koleś przepycha to jakimś prętem czy przewodem hamulcowym z góry

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 19 sty 2011, 17:30

Kolego od dołu od strony koła będziesz widział taką czarną gumkę długości około 5 cm i grubości długopisu .
Ja wyciągnąłem u siebie te gumki i woda mi nie stoi pod szybą , masz po jednej gumce na stronie :D

Acht

Post autor: Acht » 19 sty 2011, 17:40

Pippenowi chodzi chyba o te w "osi " auta

PIPPEN
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 179
Rejestracja: 17 wrz 2009, 10:26
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: PIPPEN » 19 sty 2011, 17:50

Te z nadkoli już dawno mam drożne , napisałem że chodzi mi o te odpływy pod silnikiem dmuchawy( jak otwierasz maskę to na środku przy podszybiu) ja też mam przy podszybiu sucho ale nie wiem co w tamtych siedzi a szybki często parują i marzną od środka a to kicha w takim aucie na maxa

Acht

Post autor: Acht » 19 sty 2011, 17:56

tak z głupia zapytam , czy wodą szybę polewałeś ? pytam bo czasami na sucho chcemy udrożnic coś profilkatycznie , a może to nie jest przyczyną

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl