części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.0TDI ] Problem z nawiewem tylnym

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1368
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 20 gru 2016, 22:29

Dzisiaj w nocy auto stało pod chmurką, rano szyby mocno zaszronione, po odpaleniu silnika minęło około 2min i prawa połowa przedniej szyby spłynęła prawie cała,a na lewej części szyby malutkie kółeczko (przypominam że do wczoraj wymieniłem tylko prawą nagrzewnicę) szkoda że nie zrobiłem fotki, dzisiaj wymieniłem drugą lewą i powiem że dostęp jest dodatkowo utrudniony o pedał hamulca, a konkretnie jego mocowanie, ale cztery torxy 45 i po sprawie, przy montażu rurek aluminiowych które dochodzą do nagrzewnic trzeba umiejętnie założyć taki jak by cybant, dostęp do górnych trochę ciężki, ale wykonalny, rurki aluminiowe dobrze jest poluzować w podszybiu żeby można było nimi manewrować podczas wysuwania nagrzewnic szczególnie górne bo są bardzo krótkie i manewry praktycznie nie możliwe, szczerze mówiąc to ich nie luzowałem tylko rozgiąłem mocowanie w podszybiu :] Jutro wrzucę jakieś foto.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1063
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 21 gru 2016, 18:14

Marcin2013 pisze:Jutro wrzucę jakieś foto.
wrzuć wrzuć bo się na pewno przyda :)

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 10 sty 2017, 14:38

Koledzy ktoś może podpowie, pokażę schemat na którym widać które przewody idą od zaworu na podszybiu do tych dwóch małych nagrzewnic dających ciepło na tył (Clima 4 strefy).

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1368
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 10 sty 2017, 14:43


Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 10 sty 2017, 15:10

Nie ma osobnych nagrzewnic na tył tak? Jest tylko lewa i prawa (w 4 strefowym układzie) dobrze rozumiem?

[ Dodano: 2017-01-10, 15:10 ]
Dziękuję :-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5844
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 sty 2017, 20:32

Pczester pisze:Nie ma osobnych nagrzewnic na tył tak? Jest tylko lewa i prawa (w 4 strefowym układzie) dobrze rozumiem?
Niezależnie od tego czy klima jest 2-strefowa czy 4-strefowa zawsze są 2 nagrzewnice i w tym samym miejscu.
Układy 2/4-strefy różnią się głównie ilością klap i silniczków nimi sterujących.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Pczester
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 02 wrz 2016, 21:48
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 10 sty 2017, 21:44

Dzięki jeszcze raz. Mam tak beznadziejny przypadek że aż mi się nie chce opisywać na forum bo chyba brak logicznego wyjaśnienia...

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 245
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 27 sty 2017, 19:32

Marcin2013 pisze:Dzisiaj ogarnąłem temat zimnego powietrza z tyłu i kanałów środkowych winne były nagrzewnice
Witam
Mam identyczny problem ale czy to aby jest wina nagrzewnicy?
U mnie jest na przodzie mega gorace powietrze jak sobie ustawie ale z tylu jak nie mam ustawionej niskiej temperatury to mi klapki w kratkach w tunelu tylnim i na bcznych slupkach sie zamykaja i zadne powietrze na tyl nie leci.

Ma ktos moze kody do VCDSa dot. klimy? moze tam sa jakies ustawienia?

Dzieki.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1368
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 27 sty 2017, 22:19

Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 245
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 27 sty 2017, 22:38

Marcin2013 pisze:Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO
No wlasnie chyba tak zrobie bo to lepsze niz szukanie przyczyny
Nawet oddalem do Audi ASO we Wrocl i po pol dnia robili i niby nastawiali silniki krokowe, skasowali $$$ ale bez zmian.

Trudno sie dostac do tego silniczka?
I czy jak ten w tunelu srodkowym odlacze to czy w slupkach bocznych bedzie lecialo cieple powietrze tez?

Dzieki

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1510
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 28 sty 2017, 03:46

Marcin2013 pisze:Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO


U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika?

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1063
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 28 sty 2017, 14:40

jordan233 pisze:U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika?
nowa nagrzewnica 1000zł sztu :/

[ Dodano: 2017-01-28, 14:40 ]
jordan233 pisze:,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma...
U mnie za to z tyłu grzeje tylko z lewej kratki troszkę chłodniej jak z prawej,

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1368
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 29 sty 2017, 18:23

jordan233 pisze:
Marcin2013 pisze:Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO


U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika?
Silnik znajduje się w tunelu dokładnie pod podłokietnikiem, najprościej dostać się po przez zdemontowanie podłokietnika i półki pod podłokietnikiem tej z telefonem,półkę demontuje się podważając do góry (tylko nie pamiętam czy z przodu czy z tyłu, trzeba zobaczyć w elsie) po demontażu półki widać dwa kanału powietrza i silnik z wtyczką, ja osobiście nie demontowałem silnika bo trzeba rozebrać cały tunel, ale wypiąłem z niego wtyczkę wcześniej ustawiając na LO, ponieważ w pozycji LO owy silnik puszcza przepływ na tył, nie wiadomo dlaczego tak jest, oczywiście przed czyszczeniem nagrzewnic jak mi dmuchało chłodne ze środkowych kratek z przodu myślałem że tylny silnik nie puszcza powietrza na tył ponieważ "czeka" na ciepłe, ale po czyszczeniu nagrzewnic nadal z tyłu była dupa,mimo tego że efekt czyszczenia nagrzewnic przeszedł moje oczekiwania nie dość że jest sauna to jeszcze nagrzewa się błyskawicznie, a po odpięciu tylnego silnika z tyłu cały czas wali ciepło, oczywiście jak się nastawi, a wracając do przednich środkowych kratek to jest tak że jak mam ustawione nawiewy na Auto to ze środka rzadko dopuszcza ciepło przy czym z zewnętrznych czuć cały czas, ale po nastawieniu w pozycje góra/środek/nogi lub jak nastawie na środek to leci takie ciepło że ciężko wysiedzieć :]

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 245
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 29 sty 2017, 22:14

Marcin2013 pisze:
jordan233 pisze:
Marcin2013 pisze:Ja dodatkowo wywaliłem silnik tylnych nawiewów ten w tunelu pod podłokietnikiem i cały czas leci ciepłe, nie wiem dlaczego ten silnik otwierał tył tylko jak dałem na LO


U mnie to samo,winne nagrzewnice -zostały wymienione na nowe i jest sauna ,ale z tylu jak nie było cieplego powietrza tak nie ma... tylko wieje na LO,jak dobrać się to tego silnika?
Silnik znajduje się w tunelu dokładnie pod podłokietnikiem, najprościej dostać się po przez zdemontowanie podłokietnika i półki pod podłokietnikiem tej z telefonem,półkę demontuje się podważając do góry (tylko nie pamiętam czy z przodu czy z tyłu, trzeba zobaczyć w elsie) po demontażu półki widać dwa kanału powietrza i silnik z wtyczką, ja osobiście nie demontowałem silnika bo trzeba rozebrać cały tunel, ale wypiąłem z niego wtyczkę wcześniej ustawiając na LO, ponieważ w pozycji LO owy silnik puszcza przepływ na tył, nie wiadomo dlaczego tak jest, oczywiście przed czyszczeniem nagrzewnic jak mi dmuchało chłodne ze środkowych kratek z przodu myślałem że tylny silnik nie puszcza powietrza na tył ponieważ "czeka" na ciepłe, ale po czyszczeniu nagrzewnic nadal z tyłu była dupa,mimo tego że efekt czyszczenia nagrzewnic przeszedł moje oczekiwania nie dość że jest sauna to jeszcze nagrzewa się błyskawicznie, a po odpięciu tylnego silnika z tyłu cały czas wali ciepło, oczywiście jak się nastawi, a wracając do przednich środkowych kratek to jest tak że jak mam ustawione nawiewy na Auto to ze środka rzadko dopuszcza ciepło przy czym z zewnętrznych czuć cały czas, ale po nastawieniu w pozycje góra/środek/nogi lub jak nastawie na środek to leci takie ciepło że ciężko wysiedzieć :]
Dzieki za info. Tez tak wlasnie chce zrobic.
A z kratek tylnych tylko te zewnetrze (przy szybach) leci cieple powietrze?

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1510
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 07 lut 2017, 22:04

TommyA8L pisze: Dzieki za info. Tez tak wlasnie chce zrobic.
A z kratek tylnych tylko te zewnetrze (przy szybach) leci cieple powietrze?
Ja dzisiaj odłączyłem wtyczkę od silniczka w tylnej części tunela(podłokietnik),trzeba się trochę pobawić aby ją wypiąć :)- paksódne dojście do wtyczki.

Podłokietnik jest przykręcony na 2 śruby T45 jak się nie mylę, półkę podłokietnika podważamy od przedniej części.Ja rozłączyłem przewody od podłokietnika(oświetlenie) aby można było lepiej operować :)
Z kratek tylnych przy szybach leci zimne powietrze ,ciekawe dlaczego.......

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl