[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek
Mam pewien problem. Od kilku tygodni borykam się z problemem układu chłodzenia. Mianowicie co 3 dni z samego rana musze dolewać płyn chłodniczy do zbiorniczka bo jest poniżej minimum. Zauważyłem, że płyn ubywa tylko jak samochód jeździ bo ostatnio stał 10 dni i nie ubyło ani kapki. Stawiam, że płyn wyrzuca górą przez korek podczas jazdy. I kiedy ostygnie to z rana jest poniżej minimium. Auto nie dymi, pod korkiem oleju spokój. Płyn w zbiorniczku też syfu nie ma, miałem wymieniany zbiorniczek (bez korka) i płukany układ, zalany nowym płynem.
Jakieś podpowiedzi?
Jakieś podpowiedzi?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez matt_catt, łącznie zmieniany 1 raz.
- dice111
- Moderator
- Posty: 5158
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Re: Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek
Skąd ta pewność ?matt_catt pisze:Stawiam, że płyn wyrzuca górą przez korek podczas jazdy.
Stawiałbym bardziej na wyciek.matt_catt pisze:Jakieś podpowiedzi?
Black Cars Matters
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1294
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek
Tak sądze bo kiedy jest dużo poniżej minimum i nie doleje nic, to po przejechaniu 100metrów może znika kontrola więc domniemam, że ciśnienie wywala do góry płyn. Ale poprawcie mnie jeśli nie mam racji.dice111 pisze:Skąd ta pewność ?matt_catt pisze:Stawiam, że płyn wyrzuca górą przez korek podczas jazdy.
Stawiałbym bardziej na wyciek.matt_catt pisze:Jakieś podpowiedzi?
Re: Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek
Tak sądze bo kiedy jest dużo poniżej minimum i nie doleje nic, to po przejechaniu 100metrów może znika kontrola więc domniemam, że ciśnienie wywala do góry płyn. Ale poprawcie mnie jeśli nie mam racji.dice111 pisze:Skąd ta pewność ?matt_catt pisze:Stawiam, że płyn wyrzuca górą przez korek podczas jazdy.
Stawiałbym bardziej na wyciek.matt_catt pisze:Jakieś podpowiedzi?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1294
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
nie masz racji. Zbyt niski poziom płynu objawi sie kontrolką, po rozgrzaniu wzrosnie jego objetosc zgodnie z prawami fizyki i tym sposobem poziom rownież i to wystarczy do wylaczenia kontrolki na desce. Oczywiscie brak plynu musi byc niewielki.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 1828
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Sprawdz korek, najlepiej wymień na nowy, w żadnym wypadku na inny używany. Możesz tez zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia, u mnie z początku tez nie dymił. Stan oleju może się zgadzać nawet jeśli coś z układem chłodzenia jest nie tak. Kolejna rzecz to wszystkie węże, łączenia węży. Najprościej chyba będzie zrobić dwie pierwsze rzeczy, łączny koszt nie powinien przekroczyć 100zł
Witaj, mam podobnie. Czy mozesz powiedziec jaki miales problem i co musiales zrobic zeby go naprawic?matt_catt pisze:Kupiłem korek w aso nowy, wymieniłem. Niestety nie pomogło. Testu na obecność spalin jeszcze nie robiłem. Ale dzisiaj Sobie sprawdzałem ogólnie tą sytuację to po dodaniu gazu tak na 3 tys obrotów to zaczyna kapać z lewej strony przy lewym kole.
2010 AUDI A8L 4.2 D3