[D3 04 4.0TDI ] Uszkodzona pompa wody
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 07 cze 2019, 09:03
- Lokalizacja: Bełchatów
[D3 04 4.0TDI ] Uszkodzona pompa wody
Witam , podejmował ktoś się z was wymiany pompy wody ? Przydały by się jakieś wskazówki jak najszybciej się do niej dostać żeby nie rozbierać pół auta . Z góry dziekuje
Pozdrawiam Borówka
Trzeba rozebrać pół auta
Ogólnie bez zdjęcia przodu, chłodnic i rur dolotu oraz większości rur chłodzenia nie wymienisz pompy. Dodatkowo od razu wymień ten trzpień napędzający. A jeszcze bardziej dodatkowo, to powiem Ci, że najczęściej winna jest pompa oleju i w niej wyrabia się gniazdo na ten napędowy sześciokąt co idzie do pompy wody.
O mniej więcej tak trzeba rozebrać
Ogólnie bez zdjęcia przodu, chłodnic i rur dolotu oraz większości rur chłodzenia nie wymienisz pompy. Dodatkowo od razu wymień ten trzpień napędzający. A jeszcze bardziej dodatkowo, to powiem Ci, że najczęściej winna jest pompa oleju i w niej wyrabia się gniazdo na ten napędowy sześciokąt co idzie do pompy wody.
O mniej więcej tak trzeba rozebrać
Ostatnio zmieniony 07 cze 2019, 10:45 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 07 cze 2019, 09:03
- Lokalizacja: Bełchatów
Dzięki kolego za chęci ale wiem ze do pompy można się dostać bez rozbierania przodu . 2 lata temu miałem ten sam objaw to mechanik coś wykminil z tym imbusem . Teraz mam trochę czasu wiec może sam bym to ogarnoł . Tylko obawiam się ze tym razem całkowicie się mogło gniazdo w pompie olejowej wyrobić .
Pozdrawiam Borówka
Robiłem to dwa razy. Sam własnymi rękoma. Jedna ze śrub jest schowana za rurą gumową wody, którą aby zdemontować trzeba tą metalową rurę z bloku wyjąć(co nad kołem pasowym). Bez demontażu przodu to mógł wymienić termostat co i tak wymaga sprawnych palców i dość małych dłoni
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Tak jak mówisz Karol.drago_o pisze:Robiłem to dwa razy. Sam własnymi rękoma. Jedna ze śrub jest schowana za rurą gumową wody, którą aby zdemontować trzeba tą metalową rurę z bloku wyjąć(co nad kołem pasowym). Bez demontażu przodu to mógł wymienić termostat co i tak wymaga sprawnych palców i dość małych dłoni
Dokładnie ten temat właśnie przerabiamy w D4 4.2tdi
Tu również jedna śruba jest schowana i nie ma szans na jej wykręcenie bez rozebrania przodu, rur wodnych i kilku innych rzeczy
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 paź 2020, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie, pytanie. Co było powodem wymiany pompy? Nie ukrywam, że próbuję ustalić duże ubytki płynu 5l/30min pracy silnika, wszystko ucieka do oleju. Sprawdzona głowica i chłodnica oleju. Dla spokoju psychicznego wyciągnąłem pompę wody. Po zatkaniu wszystkich otworów i wpuszczenia powietrza okazała się, że gniazdo trzpienia w pompie wysuwa się i chowa (w zależności od ciśnienia). Po obróceniu gniazda, ruszeniu nim (góra-dół) - od razu powietrze ucieka oringiem przy trzpieniu. Nie wiem czy grzebać dalej, czy szukać przyczyny tej awarii. Silnik nalatane ma 400 tys.(BTR) pompa nigdy nie była zmieniana. Rzeczywiście może być to wina wyrobionego trzpienia w pompie oleju? Po wyjęciu pompy trzpień został w środku.