[D3 04 4.2MPI/LPG ] Wyciek płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 lut 2016, 23:39
- Lokalizacja: Zielona Góra
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Wyciek płynu chłodniczego
Witajcie, borykam się z problemem wycieku płynu chłodniczego, nie mogę znaleźć przyczyny, nie są to duże ubytki, ale jednak czasami gdzieś spod pokrywy poleci troszkę tego płynu (zostawia ślad na parkingu) i muszę dolewać co jakiś czas.
Zaglądałem pod spód - ale nic nie widać. Gdzieś wyczytałem, że może to być problem z chłodzeniem alternatora, czy ktoś przerabiał ten temat? Czy faktycznie tam może być wyciek i czy naprawa tej przypadłości - jest czasochłonna i kosztowna?
Zaglądałem pod spód - ale nic nie widać. Gdzieś wyczytałem, że może to być problem z chłodzeniem alternatora, czy ktoś przerabiał ten temat? Czy faktycznie tam może być wyciek i czy naprawa tej przypadłości - jest czasochłonna i kosztowna?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Jest to możliwe - wyciek z przewodów chłodzenia alternatora lub wyciek z rurki chłodniczki oleju , części nie są drogie ale robota dość upierdliwa
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Re: Wyciek płynu chłodniczego
Przerabiałem temat, razy X.czyszczeniebik pisze:Gdzieś wyczytałem, że może to być problem z chłodzeniem alternatora, czy ktoś przerabiał ten temat? Czy faktycznie tam może być wyciek i czy naprawa tej przypadłości - jest czasochłonna i kosztowna?
Na wszystkie przypadki wycieków płynu to z rurek alternatora dosyć rzadko się zdarza, z chłodniczki oleju dosyć często.
Usunięcie wycieku z chłodniczki oleju to czasochłonna naprawa.
Koszty części w ASO w okolicy 200pln komplet wszystkiego.
Są jeszcze inne miejsca gdzie te wycieki mogą się pojawić więc warto określić jednak z którego rejonu to widać - bo piszesz, że widać na ziemi - czy to tył silnika, czy przód, czy po stronie kierowcy czy pasażera.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 lut 2016, 23:39
- Lokalizacja: Zielona Góra
Dziękuję Panowie, muszę zatem bliżej przyjrzeć się temu wyciekowi, zdejmę najlepiej osłonę i postawię pod autem jakiś karton, żeby dobrze zlokalizować miejsce.
Gdyby to był wyciek z rurek alternatora, lub z chłodniczki oleju - to jaki może być szacunkowy koszt robocizny? Mówimy o kwocie rzędu kilkuset złotych, kilku tysięcy? Konieczne jest wyciąganie silnika?
Gdyby to był wyciek z rurek alternatora, lub z chłodniczki oleju - to jaki może być szacunkowy koszt robocizny? Mówimy o kwocie rzędu kilkuset złotych, kilku tysięcy? Konieczne jest wyciąganie silnika?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Kilkaset - wyciąganie silnika nie jest konieczne do jednej i drugiej roboty , jeśli wyciek pojawia się z nad alternatora lub jego okolic to na 99% rurka chłodniczki oleju
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Kilkuset.czyszczeniebik pisze:Gdyby to był wyciek z rurek alternatora, lub z chłodniczki oleju - to jaki może być szacunkowy koszt robocizny? Mówimy o kwocie rzędu kilkuset złotych, kilku tysięcy?
Jeżeli nikt tam wcześniej łap nie wtykał i nie popsuł śrub od chłodniczki oleju to nie, silnika nie trzeba wyciągać.czyszczeniebik pisze:Konieczne jest wyciąganie silnika?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No to chyba najczęściej spotykana przyczyna wycieku. I to raczej nie rurki tylko uszczelnienie na wejściu do alternatora, bo te rurki są dociskane taką płaską blaszką, i jeśli ktoś nie wymienił o-ringów albo źle to poskładał, to będzie się sączyć. Zdjęcie osłony też może niewiele pomóc, chyba pozostają dokładne oględziny silnika na kanale albo podnośniku. A czy kapie z przodu czy z tyłu, to i tak spłynie po osłonie silnika na tył za nadkola. Ja bym jeszcze dodał uszczelniacz pompy płynu chłodzącego - jeśli nie była wymieniana przy wymianie rozrządu (bo niektórzy nie wymieniają), to po pewnym czasie może zacząć się sączyć, a dopiero później bywa słyszalna na łożyskach, jak już płyn wypłucze smar. A dojście do chłodniczki przy alternatorze paskudne. Jeśli nie masz zacięcia mechanicznego i cierpliwości to lepiej oddaj to fachowcowi.FOSS pisze:Jeżeli nikt tam wcześniej łap nie wtykał i nie popsuł śrub od chłodniczki oleju to nie, silnika nie trzeba wyciągać.
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 lut 2016, 23:39
- Lokalizacja: Zielona Góra
Robota nie należy do najprzyjemniejszych ale powtórzę: nie, nie trzeba wyciągać silnika.czyszczeniebik pisze:Rozmawiałem z fachowcem - ponieważ sam tematu nie podejmę - twierdzi, że trzeba wyciągać silnik i minimalny koszt naprawy to 2000 zł.
Kolega szeryfish - warsztat w okolicach Wrocławiaczyszczeniebik pisze:Może znacie jakiegoś specjalistę z woj. lubuskiego - którego możecie polecić?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 lut 2016, 23:39
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Forum Audi A8
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 13:39
- Lokalizacja: Zielona Góra
U mnie sączyło się na szybko-złączce z tyłu silnika ( łączy zespół zaworów z metalową rurką ) - od góry nic nie widać a leje się w dół w okolice chłodniczki oleju - dopiero lusterko na przedłużce pozwoliło zobaczyć nalot i kilka kropelek płynu. Jest tam oring ale dostępny jest tylko w komplecie z wężykiem ( rurką gumową ) - w moim przypadku po rozłączeniu tej szybko-złączki - odtłuszczenie + uszczelniacz odporny na działanie glikolu ( LOCTITE 5660 ) i powtórne spięcie szybko-złączki załatwiły sprawę. Teraz suchutko. Po zciągnięciu osłony silnika można jeszcze zwrócić uwagę na połączenia węży gumowych instalacji gazowej - chyba to najczęstsza przyczyna ubytków płynu.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 paź 2017, 21:34
- Lokalizacja: Warszawa
Na upartego - Rozrusznik.herbata666 pisze:Koledzy czy warto coś jeszcze profilaktycznie wymienić...
Nie tyle wymienić co można oddać do sprawdzenia i ew. regeneracji i poczyścić styki bo teraz to masz go prawie jak na dłoni a jakby specjalnie się do niego dobierać to rwiesz ponownie prawie wszystko co teraz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-