[D3 ALL ] Światła do jazdy dziennej
powinien byc na tym schemacie nadrukowany/wytłoczony schemat
ale przeważnie jest tak
85,86 - cewka (wyzwalanie czyli +12 i gnd w dowolnej konfiguracji)
87 na pusto (bez wyzwolenia) nie zwarty do 30
87a na pusto normalnie zwarty do 30
30 pin do którego są zwierane/rozwierane 87 i 87a
ale przeważnie jest tak
85,86 - cewka (wyzwalanie czyli +12 i gnd w dowolnej konfiguracji)
87 na pusto (bez wyzwolenia) nie zwarty do 30
87a na pusto normalnie zwarty do 30
30 pin do którego są zwierane/rozwierane 87 i 87a
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
No właśnie schemat to jest ale nigdy jakoś tego ogarnąć nie potrafiłem. Tak więc jak by ktoś był tak uprzejmy i napisać jaki numer stopk przekaźnikai pod co podłączyć by nie brał moduł dziennych lewego prądu (że niby dzienne / drogowe potrafią się same zapalić na trochę mimo że auto jest zgaszone) jak to ktoś napisał kilka postów wcześniej to był bym wdzięczny.
A się tak: Mając chyba wszystkie potrzebne informacje
Czyli rozpiska modułu dziennych który kabel jest od czego:
Cytat a w zasadzie dwa dotyczące podłączenia oraz problem który może z tego wyniknąć i jego rozwiązanie:
Cytat:Rozpiska kabli przy module (jakby kto schematów nie ogarniał) dla odpalania świateł jak skoczy napięcie w instalacji:
- siwa kostka z cienkimi kablami (C na schemacie) podpiąć się pod szary z czarnym paskiem przewodem modułu nazwanym sterowanie światłami DRL
- czarna kostka z trochę grubszymi kablami (B) - biały i biały z czarnym paskiem połączyć z wyjściem na światła modułu
- czarna kostka z grubymi kablami (A) brązowy (podpiąć masę modułu) i czerwony z niebieskim paskiem (podpiąć zasilanie modułu)
Cytat:No i przynajmniej w moim wypadku sprawa się wyjaśniła. Otóż moduł ma jednak priorytet + po stacyjce. Niestety D3 które mi się trafiło posiada przypadłość jakichś szczątkowych prądów w instalacji, a dokładniej po wyłączeniu zapłonu od czasu do czasu na przewodzie zasilanym po stacyjce pojawia się napięcie dochodzące do 2V. Za mało żeby rozpalić kontrolkę (z zasilania której ciągnąłem 12V dla sterowania), a wystarczająco dużo by uruchomić moduł. Po dokładniejszych testach wyszło, że do odpalenia modułu wystarczy napięcie po stacyjce w granicach 1.3V. Za radą producenta przepiąłem obwód wzbudzenia w taki sposób, że przewód samochodu +12V po stacyjce zasila cewkę zwyczajnego przekaźnika zwiernego a jego styki załączają napięcie +12V po stacyjce wysterowujące moduł.
Oraz kolejny cytat nawiązujący do rozwiązania problemu za pośrednictwem podłączenia przekażnika z kolejnym rozpisaniem co do czego podłączyć:
"masa na 85
- +12 ze stacyjki na 86
- +12 (zasilanie modułu sprzed przeróbki) na 30
- z 87 dalej do modułu jako jego nowe zasilanie"
I tak, aby podłączyć tą całą jak że skomplikowaną elektrykę /elektronikę i mając to wszystko na tzw stole odbieram się do modułu świateł J519 który jest gdzieś pod kierownicą posiadający 3 kostki / wtyczki.
Z modułu dziennych (kabel koloru czerwony - stały plus) podpinam do stopki przekażnika nr 87, natomiast ze stopki przekaźnika nr 30 wpinam się do modułu J519 samochodu w kostkę czarną z grubymi kablami czerwono-niebieski
Z modułu dziennych (kabel koloru fioletowy 2 sztuki) podłączam do modułu J519 samochodu w kostkę koloru czarnego w kable średniej grubości biały i biały z czarnym.
Z modułu dziennych (kabel zielony) podłączam się do modułu J519 w kostkę koloru siwego w kabel cienki szaro-czarny
Z modułu dziennych (kabel czarny) czyli konieczne w tym przypadku podłączenie po stacyjce w któryś kabel w instalacji stacyjki z wykorzystaniem przekażnika wpinam się w stopkę przekażnika nr 86.
Z modułu dziennych (kabel niebieski) wpinam się pod masę samochodu, także i masę na stopkę przekaźnika nr 85 podłączam do masy samochodu.
Tylko właśnie jeśli chodzi o podłączenie po zapłonie tzn jak silnik pracuje to muszę znależć jakiś kabel w kostce stacyjki który będzie dawał prąd jak silnik pracuje. Ale czy może jest to też któryś kabel w której z kostek w module J519 samochodu i się tam wpiąć by nie grzebać w kostce stacyjki czy jednak będę musiał tam wyszukać ten kabel I się w niego wpiąć?
Czy dobrze to rozgryzłem i mogę być spokojny że auto z dymem nie pójdzie czy coś sknociłem??
Czyli rozpiska modułu dziennych który kabel jest od czego:
Cytat a w zasadzie dwa dotyczące podłączenia oraz problem który może z tego wyniknąć i jego rozwiązanie:
Cytat:Rozpiska kabli przy module (jakby kto schematów nie ogarniał) dla odpalania świateł jak skoczy napięcie w instalacji:
- siwa kostka z cienkimi kablami (C na schemacie) podpiąć się pod szary z czarnym paskiem przewodem modułu nazwanym sterowanie światłami DRL
- czarna kostka z trochę grubszymi kablami (B) - biały i biały z czarnym paskiem połączyć z wyjściem na światła modułu
- czarna kostka z grubymi kablami (A) brązowy (podpiąć masę modułu) i czerwony z niebieskim paskiem (podpiąć zasilanie modułu)
Cytat:No i przynajmniej w moim wypadku sprawa się wyjaśniła. Otóż moduł ma jednak priorytet + po stacyjce. Niestety D3 które mi się trafiło posiada przypadłość jakichś szczątkowych prądów w instalacji, a dokładniej po wyłączeniu zapłonu od czasu do czasu na przewodzie zasilanym po stacyjce pojawia się napięcie dochodzące do 2V. Za mało żeby rozpalić kontrolkę (z zasilania której ciągnąłem 12V dla sterowania), a wystarczająco dużo by uruchomić moduł. Po dokładniejszych testach wyszło, że do odpalenia modułu wystarczy napięcie po stacyjce w granicach 1.3V. Za radą producenta przepiąłem obwód wzbudzenia w taki sposób, że przewód samochodu +12V po stacyjce zasila cewkę zwyczajnego przekaźnika zwiernego a jego styki załączają napięcie +12V po stacyjce wysterowujące moduł.
Oraz kolejny cytat nawiązujący do rozwiązania problemu za pośrednictwem podłączenia przekażnika z kolejnym rozpisaniem co do czego podłączyć:
"masa na 85
- +12 ze stacyjki na 86
- +12 (zasilanie modułu sprzed przeróbki) na 30
- z 87 dalej do modułu jako jego nowe zasilanie"
I tak, aby podłączyć tą całą jak że skomplikowaną elektrykę /elektronikę i mając to wszystko na tzw stole odbieram się do modułu świateł J519 który jest gdzieś pod kierownicą posiadający 3 kostki / wtyczki.
Z modułu dziennych (kabel koloru czerwony - stały plus) podpinam do stopki przekażnika nr 87, natomiast ze stopki przekaźnika nr 30 wpinam się do modułu J519 samochodu w kostkę czarną z grubymi kablami czerwono-niebieski
Z modułu dziennych (kabel koloru fioletowy 2 sztuki) podłączam do modułu J519 samochodu w kostkę koloru czarnego w kable średniej grubości biały i biały z czarnym.
Z modułu dziennych (kabel zielony) podłączam się do modułu J519 w kostkę koloru siwego w kabel cienki szaro-czarny
Z modułu dziennych (kabel czarny) czyli konieczne w tym przypadku podłączenie po stacyjce w któryś kabel w instalacji stacyjki z wykorzystaniem przekażnika wpinam się w stopkę przekażnika nr 86.
Z modułu dziennych (kabel niebieski) wpinam się pod masę samochodu, także i masę na stopkę przekaźnika nr 85 podłączam do masy samochodu.
Tylko właśnie jeśli chodzi o podłączenie po zapłonie tzn jak silnik pracuje to muszę znależć jakiś kabel w kostce stacyjki który będzie dawał prąd jak silnik pracuje. Ale czy może jest to też któryś kabel w której z kostek w module J519 samochodu i się tam wpiąć by nie grzebać w kostce stacyjki czy jednak będę musiał tam wyszukać ten kabel I się w niego wpiąć?
Czy dobrze to rozgryzłem i mogę być spokojny że auto z dymem nie pójdzie czy coś sknociłem??
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Bańka to dzienne. Wszystko jest tak jak powinno.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Nie chciałem zakładać nowego tematu, zapytam tutaj.
Czy światło wsteczne w a8 d3 (lampa II lift) żarówka ph16w - jest sprawdzane przez auto, tak jak inne żarówki i sypie błędem jak jest spalona? Mało mi jest tego światła przy cofaniu i chce coś zmienić ale jest sporo rozbierania i wolałbym się przygotować więc jak ktoś ma jakieś info na ten temat to miło jak się podzieli. Błędy w VCDS nie są istotne, chodzi mi czy na desce pokazuje coś jak jest np spalona lub wyjęta.
Czy światło wsteczne w a8 d3 (lampa II lift) żarówka ph16w - jest sprawdzane przez auto, tak jak inne żarówki i sypie błędem jak jest spalona? Mało mi jest tego światła przy cofaniu i chce coś zmienić ale jest sporo rozbierania i wolałbym się przygotować więc jak ktoś ma jakieś info na ten temat to miło jak się podzieli. Błędy w VCDS nie są istotne, chodzi mi czy na desce pokazuje coś jak jest np spalona lub wyjęta.
Na 99% jest sprawdzane bo jak nawet w podsufitce sprawdza. Ale pytanie czy wywala błąd to już nie wiem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Po wielu latach (temat założony w 2009 roku) bujania się z tematem 9chrniczny brak czasu) i obserwowania wątku (bardzo wiele cennych informacji i ciekawych pomysłów) wyrezałem DRLe w swoim aucie. Poszedł gotowy zestaw OSRAM (ma homologację) w kratki zderzaka (aby ewentualnie można był łatwo zdemontować). Podłaczenie zrobiłem do modułu mocy, tak jak koledzy opisywali, ale dodatkowo dałem moduł zasilania z czujnikiem napięcia "power box" polskiej firmy AMT. Całość wygląda tak:
Bądź dobry jak chleb.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
wracając do tematu montażu modułu obnizającego moc zarówek o 30% wpinając się w instalację.
Robiłem to w modelu D2 przy bezpiecznikach z prawej strony posazera
Pamiętam, że niestety moduł generował zakłucenia pracy czujników parkowania, głowne zasilanie "zapozyczyłem" z jakiegoś wolnego bezpiecznika i niestety moduł "siał" zaklucenia w instalacji
Jakiekolwiek inne miejsce obok bezpieczników = ten sam rezultat
W moim przypadku pomogło pociągnięcie osobnego kabla plusowego bezposrednio z akumulatora do w/w miejsca przy skrzynce bezpieczników w audi a8 D2
Jestem ciekaw jak będzie tym razem w modelu D3
Modul mam ten sam marki LEPARD
Podziękowania dla użytkownika dice111 za "naprowadzenie" mnie do tego tematu
I taka mała podpowiedz - nie podobała mi się mocno żółta barwa swiatła żarówki H7 z obniżoną mocą swiecenia - po wymianie na żarówkę narva range power white relly o mocy 85w uzyskałem w mojej ocenie idealną barwę zarówki przy obniżeniu mocy swiecenia 0 60% na w/w module
Jestem po montażu, modul marki LEPARD wybralem taki poniewaz tam moge bardzo precyzyjnie za posrednictwem programu ustawić napiecie przy jakim ma się mudul wybudzac, po drugie mam regulacje swiecenia zarowki co 10% co zmienia barwę swiatla jak rownież natęzenie, tak jak koledzy pisali wyzej dwa kabelki do swiatel drogowych, jeden od postojówek, staly plus oraz po stacyjce wziolem po lewej stronie od kierowcy ze skrzynki bezpieczników masę pod srubkę która trzyma uchyt modulu swiatel i przekazniki
O dziwo brak zakluceń pracy parktroników przód/tył, nie "zazy" się również kontrolka od swiatel drogowych na desce
Polecam takie rozwiązanie jak i sam modul ( mialem w D2 FL 4 lata i bez problemów funkcjonowal ale tam musiałem pociągnąć osobny przewód plusowy bezposrednio z aku do modułu poniewaz generował zaklucenia na prarktronikach...)
Robiłem to w modelu D2 przy bezpiecznikach z prawej strony posazera
Pamiętam, że niestety moduł generował zakłucenia pracy czujników parkowania, głowne zasilanie "zapozyczyłem" z jakiegoś wolnego bezpiecznika i niestety moduł "siał" zaklucenia w instalacji
Jakiekolwiek inne miejsce obok bezpieczników = ten sam rezultat
W moim przypadku pomogło pociągnięcie osobnego kabla plusowego bezposrednio z akumulatora do w/w miejsca przy skrzynce bezpieczników w audi a8 D2
Jestem ciekaw jak będzie tym razem w modelu D3
Modul mam ten sam marki LEPARD
Podziękowania dla użytkownika dice111 za "naprowadzenie" mnie do tego tematu
I taka mała podpowiedz - nie podobała mi się mocno żółta barwa swiatła żarówki H7 z obniżoną mocą swiecenia - po wymianie na żarówkę narva range power white relly o mocy 85w uzyskałem w mojej ocenie idealną barwę zarówki przy obniżeniu mocy swiecenia 0 60% na w/w module
Jestem po montażu, modul marki LEPARD wybralem taki poniewaz tam moge bardzo precyzyjnie za posrednictwem programu ustawić napiecie przy jakim ma się mudul wybudzac, po drugie mam regulacje swiecenia zarowki co 10% co zmienia barwę swiatla jak rownież natęzenie, tak jak koledzy pisali wyzej dwa kabelki do swiatel drogowych, jeden od postojówek, staly plus oraz po stacyjce wziolem po lewej stronie od kierowcy ze skrzynki bezpieczników masę pod srubkę która trzyma uchyt modulu swiatel i przekazniki
O dziwo brak zakluceń pracy parktroników przód/tył, nie "zazy" się również kontrolka od swiatel drogowych na desce
Polecam takie rozwiązanie jak i sam modul ( mialem w D2 FL 4 lata i bez problemów funkcjonowal ale tam musiałem pociągnąć osobny przewód plusowy bezposrednio z aku do modułu poniewaz generował zaklucenia na prarktronikach...)