Wynajem długoterminowy samochodu
Wynajem długoterminowy samochodu
Czy wynajem długoterminowy samochodu na firmę, może stanowić alternatywę do tradycyjnego leasingu operacyjnego? Czy ktoś już to może przerabiał? W jakich sytuacjach wynajem długoterminowy jest korzystniejszy od leasingu?
Tak, opłaca się on w pewnych okolicznościach. Np wtedy gdy nie chcesz prowadzić spraw związanych z flotą.
Gdy nie chcesz mieć tych wszystkich formalności związanych z autem: przeglądów, napraw itd.
Proponuję sprawdzić tutaj: kwestia ta została tam dosyć szczegółowo opisana.
Gdy nie chcesz mieć tych wszystkich formalności związanych z autem: przeglądów, napraw itd.
Proponuję sprawdzić tutaj: kwestia ta została tam dosyć szczegółowo opisana.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 13:20 przez jazzm, łącznie zmieniany 2 razy.
u mnie jeden przedstawiciel kiedyś powiedział, że firma sie wpakowała nieźle w te długoterminowe pożyczki... ponoć przy oddawaniu straszne problemy o wszystko robili, każda rysa, wszelkie lekkie uszkodzenia. Ponoć przed zdaniem mieli wszystkie samochody lakierować . Nie wiem jak to sie zakończyło, nawet temat zapomniałem
tak podejrzewałem że na koniec będą cisnąć o wszystko do oporu
dlatego wycofałem się z tej opcji, nawiasem mówiąc zdanie nowego samochodu
z leasingu gdy go nie wykupujemy na koniec też jest z rzeczoznawcą
przynajmniej u niektórych marek
z drugiej strony takie ich prawo bo zakładaja jakąś wartość na koniec
ważne żeby nie przesadzić, dodatkowo jeszcze często zakładają udział własny
w każdej szkodzie nie do zniesienia...
dlatego wycofałem się z tej opcji, nawiasem mówiąc zdanie nowego samochodu
z leasingu gdy go nie wykupujemy na koniec też jest z rzeczoznawcą
przynajmniej u niektórych marek
z drugiej strony takie ich prawo bo zakładaja jakąś wartość na koniec
ważne żeby nie przesadzić, dodatkowo jeszcze często zakładają udział własny
w każdej szkodzie nie do zniesienia...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Jestem ciekawy jak to będzie u mnie z oddaniem auta. Umowa się kończy 22 września - dali mi jakiś poradnik zwrotu auta z którymi „zarysowaniami” nie będą robić problemu ale jakoś mało w to wierze Staram się dbać o auto bo w sumie nie jest ono moje i nigdy nie będzie, ale pewnych rzeczy nie da się uniknąć. Po coś jest auto żeby się nik poruszać z punktu a do b, wiec rysy na masce i zderzaku to rzecz normalna no wg. mnie nie wiem jak oni na to spojrzą. Chociaż na moim aucie nic nie zauważyłem.
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Tak, jest z rzeczoznawcą. Ze Skodą (także podejrzewam, że tak będzie z całym VAG), są takie cyrki, że odpowiadasz do jakiejś kwoty, czyli np jak zarysowałeś zderzak to przy oddaniu samochodu policzą to na Ciebie, ale już przy wyższych kwotach/poważniejszym uszkodzeniu nie. Także jak sugerował mi sprzedawca, jak już mała obcierka się stała, lepiej pierr porządniej (np tak by połamać go cały albo by odpadł).
Black Cars Matters
U mnie weszli w ten proceder. I nie jest kolorowo. Auta to nowe octavie i nawet fajnie wyposażone.
Przy jakiejkolwiek szkodzie, np wymiana szyby bo był odprysk. Wystawiają wyrównanie odnośnie utraty wartości pojazdu. Czytaj 1500 się należy za obniżenie wartości auta. nie wiem jak wygląda to przy innych szkodach, ale firma wynajmująca nie może byc stratna bo to ich auto, które zapewne już w tej chwili jest sprzedane .
Przy jakiejkolwiek szkodzie, np wymiana szyby bo był odprysk. Wystawiają wyrównanie odnośnie utraty wartości pojazdu. Czytaj 1500 się należy za obniżenie wartości auta. nie wiem jak wygląda to przy innych szkodach, ale firma wynajmująca nie może byc stratna bo to ich auto, które zapewne już w tej chwili jest sprzedane .
Przecież to jest oczywiste i proste. Skoro kuszą Cie niską kwotą miesięczną i tym , że wszystko masz w cenie , nawet jak ptak nasra Ci na szybę to przyjadą i wytrą, to przecież muszą na czymś w końcu zarobić.Lechu pisze:U mnie weszli w ten proceder. I nie jest kolorowo. Auta to nowe octavie i nawet fajnie wyposażone.
Przy jakiejkolwiek szkodzie, np wymiana szyby bo był odprysk. Wystawiają wyrównanie odnośnie utraty wartości pojazdu. Czytaj 1500 się należy za obniżenie wartości auta. nie wiem jak wygląda to przy innych szkodach, ale firma wynajmująca nie może byc stratna bo to ich auto, które zapewne już w tej chwili jest sprzedane .
Od lat wynajem jest popularny w utrzymaniu ruchu w firmach i myślisz, że na czym te firmy zarabiają ? Nie na 2 tys racie miesięcznej, tylko na FV którą wystawiają podczas zdania np. na 16 tys, lub podczas wynajmu gdy powstają uszkodzenia z winy użytkującego. Znana od lat praktyka widocznie teraz przenieśli to na auta
Powstaje proste pytanie - skąd firmy świadczące takie usługi biorą auta? Jaki jest ich sposób finansowania? Zdecydowana większość jak nie wszystkie są finansowana przez leasing.
Firma walus30 sp. z o.o. kupuje 50 Fabii od dealera Skody na fajnych warunkach (z dobrym rabatem) w leasing na siebie na 103% i podpisuję z firmą panton sp. z o.o. umowę na wynajem, gdzie oprocentowanie raty wynosi 2.78% więc powstaje różnica, która gdzieś zostaje ukryta bo firma walus30 sp. z o.o. finalnie musi zamknąć umowę na poziomie min 3.5% by wygenerować jakikolwiek zysk. Jeżeli rata wynajmu jest niska to pozostała marża ukryta jest w opłacie wstępnej ale to widać więc stosuje się haczyki w umowie + zamknięcie umowy.
Należy pamiętać, że przy tej formie mamy dwóch pośredników 1. Bank, który udzielił leasingu dla firmy walus30 sp. z o.o. 2. firma walus30 sp. z o.o.. Finalnie to nie może wyjść taniej dla użytkownika końcowego.
Firma walus30 sp. z o.o. kupuje 50 Fabii od dealera Skody na fajnych warunkach (z dobrym rabatem) w leasing na siebie na 103% i podpisuję z firmą panton sp. z o.o. umowę na wynajem, gdzie oprocentowanie raty wynosi 2.78% więc powstaje różnica, która gdzieś zostaje ukryta bo firma walus30 sp. z o.o. finalnie musi zamknąć umowę na poziomie min 3.5% by wygenerować jakikolwiek zysk. Jeżeli rata wynajmu jest niska to pozostała marża ukryta jest w opłacie wstępnej ale to widać więc stosuje się haczyki w umowie + zamknięcie umowy.
Należy pamiętać, że przy tej formie mamy dwóch pośredników 1. Bank, który udzielił leasingu dla firmy walus30 sp. z o.o. 2. firma walus30 sp. z o.o.. Finalnie to nie może wyjść taniej dla użytkownika końcowego.
Oczywiście, że nie wyjdzie taniej. Ale wynajmującemu chodzi o to , żeby najemcy było pozornie łatwiej i wygodniej, bez żadnych problemów, wszystko jest w cenie - łącznie z myciem. A ludzie niestety są leniwi i często myślą nieracjolanie - chyba o tym już było . Wystarczy spojrzeć ile ludzi pobiegnie do MediaMarkt kupić na raty 0% lodówkę za 1700 zł, podczas gdy ta sama kosztuje w innym sklepie za gotówkę 1300. Tak jak firmy wynajmujące płaca kredyt/leasing tak MediaMarkt ma rachunek z kredytem obrotowym ETC , który musi spłacić. Dlatego o tym napisałem . Kwota wynajmu jest w większości kwotą jaką firma musi spłacić w banku ETC. Zarabiają dopiero na szkodach i innych obwarowaniach w umowach.panton pisze:Powstaje proste pytanie - skąd firmy świadczące takie usługi biorą auta? Jaki jest ich sposób finansowania? Zdecydowana większość jak nie wszystkie są finansowana przez leasing.
Firma walus30 sp. z o.o. kupuje 50 Fabii od dealera Skody na fajnych warunkach (z dobrym rabatem) w leasing na siebie na 103% i podpisuję z firmą panton sp. z o.o. umowę na wynajem, gdzie oprocentowanie raty wynosi 2.78% więc powstaje różnica, która gdzieś zostaje ukryta bo firma walus30 sp. z o.o. finalnie musi zamknąć umowę na poziomie min 3.5% by wygenerować jakikolwiek zysk. Jeżeli rata wynajmu jest niska to pozostała marża ukryta jest w opłacie wstępnej ale to widać więc stosuje się haczyki w umowie + zamknięcie umowy.
Należy pamiętać, że przy tej formie mamy dwóch pośredników 1. Bank, który udzielił leasingu dla firmy walus30 sp. z o.o. 2. firma walus30 sp. z o.o.. Finalnie to nie może wyjść taniej dla użytkownika końcowego.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2019, 22:00 przez walus30, łącznie zmieniany 1 raz.
dyskusja z osobami którym wszystko się wydaje i rozumy zjadły nie ma sensu...
najlepiej poczekac na opinię kogoś kto coś przećwiczył na własnej skórze...
ale jak sobie chcecie możecie karmić trolle dalej, wystarczy im odpowiadać, karmić
najlepiej poczekac na opinię kogoś kto coś przećwiczył na własnej skórze...
ale jak sobie chcecie możecie karmić trolle dalej, wystarczy im odpowiadać, karmić
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Ja z pewnością opiszę jak to się potoczy po moim zwrocie auta do firmy wynajmującej. Mam nadzieję że się nie zawiodę i jeszcze kiedyś skorzystam z takiej opcji najmu długoterminowego. Póki co jestem zadowolony autko się spisuje świetnie, za serwis w ASO oni zapłacili (w cenie raty oczywiście jest to uwzględnione) bo wybrałem najlepszy pakiet. Opony też oni przechowują i zmienili z letnich na zimowe.
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r