części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zakup Skody Oktavia 2.0 TDI po 2009r.

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Zakup Skody Oktavia 2.0 TDI po 2009r.

Post autor: 123mielony » 30 cze 2015, 23:42

Panowie znajomy szuka takiego auta jak w temacie, i moje pytanie jest takie czy są jakieś problemy z tym silnikiem? i jak tam ze słynnym filtrem DPF .
Wiem że do 2006r. te silniki miały duże problemy ale podobno po 2006r.coś poprawili ale czy na pewno?
Ostatnio zmieniony 01 lip 2015, 06:14 przez 123mielony, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 30 cze 2015, 23:45

Niby poprawili to jednak znajomemu w A4 2009 nie dało jakiejs znanej z 1,9 bezawaryjności. Nie oczekuj cudów po tym modelu.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 30 cze 2015, 23:49

A z czym miał problemy?

Gość

Post autor: Gość » 30 cze 2015, 23:51

Turbo się sypło i cos z układem CR. Auto naprawde nie zajechane prawie od nowości. Juz tam troche euro wsadził. Za to jak na ironie szwagier ma taka sama 2005 rok i tego najgorszego pukota pod maska i nie robi nic juz drugi rok :) CHoc wiem że sie dwumasa sypie powoli ale mi nie wierzy :)

chlebi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 68
Rejestracja: 07 sty 2015, 22:08
Lokalizacja: wrocław

Post autor: chlebi » 01 lip 2015, 08:13

Silniki 2.0 TDI poprawili dopiero w 2007 roku, więc 2008 już będzie ok, ale jak chce mieć spokój to niech kupi 1,9 tdi i chip i heja w drogę, ostrzegałbym przez skrzyniami DSG.

jarogmur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 78
Rejestracja: 16 lut 2015, 18:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jarogmur » 01 lip 2015, 10:13

chlebi pisze:ostrzegałbym przez skrzyniami DSG
potwierdzam.
Co prawda przyjemność z jazdy jest ale obsługa niemal taka sama jak w manualu a koszty dużo większe (np koło dwumasowe i nieuniknione naprawy co ok. 100-150tkm).
Pozdrawiam Jaro

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 01 lip 2015, 10:38

Apophis pisze:Turbo się sypło i cos z układem CR.
A kojarzysz przy jakim przebiegu to się stało?
chlebi pisze:ale jak chce mieć spokój to niech kupi 1,9 tdi i chip i heja w drogę
Tyle że po 2009r.to raczej 1,9tdi nie znajdzie.
chlebi pisze: ostrzegałbym przez skrzyniami DSG.
Raczej manual wchodzi w grę,chyba że się mylę.

Gość

Post autor: Gość » 01 lip 2015, 10:52

Trafić starocia z 1,9 zadbanego w DE jeszcze wciąz mozna i to bedzie smigać. Co do przebiegu ma ponad 200tys ale nie więcej jak 300 to na pewno. Szczerze ja nie wiem co poprawili w tych silnikach bo im nowsze tym bardziej w warsztatach na nie psioczą :D U szwagra owa dwumasa siedzi już od kupna,przebieg 240tyś ponoć rzeczywisty.....

Ostatnie 1,9 tdi jakie sporwadziłem w budzie A4 smiga bezawaryjnie juz 5rok :) Drobne usterki podcisnien,i serwis i to wszystko co robi :)

lysykon
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2015, 20:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lysykon » 05 lip 2015, 22:14

Teściu jeździ podobnym i sobie chwali. Silnik chodzi bez zarzutu, tak, że polecić chyba mogę :)

Gość

Post autor: Gość » 05 lip 2015, 22:26

To napisz jeszcze jak długo i ile km bezawaryjnie przejechał bo to tu dośc istotne :)

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 05 lip 2015, 22:45

Apophis pisze:To napisz jeszcze jak długo i ile km bezawaryjnie przejechał bo to tu dośc istotne :)
Przydało by się trochę szczegółów.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 05 lip 2015, 22:58

Nie ma co psioczyć, silnik jak silnik. Przewija mi się tego "dwulitrowego na traktorowym" w rękach sporo, jeżdżą i jakoś nawet bezawaryjnie ...turbinki trzymają, wtryski też a reszta to pierdoły.
Jeżeli chodzi o 1,9TDI to tylko do 2004 roku bo później to już masakra i osobiście brałbym 2,0 bez wahania.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 05 lip 2015, 23:09

Wyczytałem że w rocznikach 2009r.występują dwa rodzaje 2.0,zwykły traktor i Common rail

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 05 lip 2015, 23:27

Dokładnie tak, silniki z oznaczeniami AZV, BKD, BMM i BMN (Octavia RS) są na pompowtryskach i tych bym nie ruszał. Natomiast silniki Common Rail mają oznaczenia CFHF, CLC, CLCA, CLCB i CEGA ;)

EDIT:
korekcja błędu
Ostatnio zmieniony 09 lip 2015, 20:53 przez danishow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 05 lip 2015, 23:40

danishow pisze:Dokładnie tak, silniki z oznaczeniami AZV i BMM są na pompowtryskach i tych bym nie ruszał. Natomiast silniki Common Rail mają oznaczenia BKD, BMM, CFHF, CLCA, CLC i CEGA przy czym od BKD też trzymałbym się daleko ;)
Dzięki kolego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl