[D2 FL ALL ] Mocowanie zderzaka przedniego do A8 po lifcie
[D2 FL ALL ] Mocowanie zderzaka przedniego do A8 po lifcie
Mam do wymiany przedni zderzak tylko nie bardzo jak tam mocowanie wygląda, gdzie się śruby znajdują i w ogóle szukałem na forum tego tematu ale nie mogłem znaleźć jedynie do wersji przed liftem
Proszę o pomoc
Proszę o pomoc
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 1828
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Zdjęcie zderzaka po-lift:
1. ściągasz dolną plastikową osłonę silnika (o ile ją posiadasz)
2. odpinasz plastikowe nadkola kół przednich od zderzaka
3. zdejmujesz kratki halogenów i w nich patrząc od spodu zderzaka widać półokrągłe wycięcia na krawędzi zderzaka - tam w głębi, patrząc od spodu do góry, są śruby na duży ampul które mocują zderzak do amortyzatorów siły uderzenia - odkręcasz je (może nie być łatwo bo to aluminium)
4. po odręceniu tych dwóch śrub zderzak wysuwasz ruchem poziomym do przodu - uwaga, na bokach zderzaka są plastikowe ślizgi które zderzak trzymają w odpowiedniej pozycji
5. w trakcie ściągania należy to robić z wyczuciem gdyż w prawym narożniku auta masz wpięte węże od spryskiwaczy reflektorów a w lewym narożniku kości elektryczne od czujników parkowania i halogenów - jedno i drugie należy odpiąć w trakcie ściągania (wersja łatwiejsza ale wymaga uwagi) lub wcześniej od spodu auta (wersja trudniejsza bo trzeba to zrobić od spodu a przy załozonym zderzaku dojście nie jest zbyt komfortowe)
I to wszystko.
Do klucza przyda się dobry uchwyt bo łatwo rzadko kiedy sie odkręcają.
1. ściągasz dolną plastikową osłonę silnika (o ile ją posiadasz)
2. odpinasz plastikowe nadkola kół przednich od zderzaka
3. zdejmujesz kratki halogenów i w nich patrząc od spodu zderzaka widać półokrągłe wycięcia na krawędzi zderzaka - tam w głębi, patrząc od spodu do góry, są śruby na duży ampul które mocują zderzak do amortyzatorów siły uderzenia - odkręcasz je (może nie być łatwo bo to aluminium)
4. po odręceniu tych dwóch śrub zderzak wysuwasz ruchem poziomym do przodu - uwaga, na bokach zderzaka są plastikowe ślizgi które zderzak trzymają w odpowiedniej pozycji
5. w trakcie ściągania należy to robić z wyczuciem gdyż w prawym narożniku auta masz wpięte węże od spryskiwaczy reflektorów a w lewym narożniku kości elektryczne od czujników parkowania i halogenów - jedno i drugie należy odpiąć w trakcie ściągania (wersja łatwiejsza ale wymaga uwagi) lub wcześniej od spodu auta (wersja trudniejsza bo trzeba to zrobić od spodu a przy załozonym zderzaku dojście nie jest zbyt komfortowe)
I to wszystko.
Klucz to duży ampul (jak napisałem powyżej)...... jak nie masz zestawu chociaż pół-profesjonalnego to takiego rozmiaru mieć pewnie nie będziesz.patch213 pisze:A na jakie śruby to jest?
Zwykłym kluczem odkręce czy jakieś kombinacje?
Do klucza przyda się dobry uchwyt bo łatwo rzadko kiedy sie odkręcają.
Czujniki, o ile nie masz połamanego mocowania, przykręcone od tyłu zderzaka na jedną małą śrubkę..... ale żeby się do nich dostać musisz rozebrać cały zderzak (po zdjęciu z auta zdemontować aluminiową belkę zderzaka)..... i wtedy wszystko masz już na wierzchu.patch213 pisze:Aha i jeszcze interesowałoby mnie jak mocowane są czujniki i spryski?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A ja mam pytanie z innej beczki, jako ze moje auto miało niewielka przygode drogowa, ktoś założył zderzak bez czujników parkowania, jedynie sa spryskiwacze. Oczywiscie zakupilem komplet czujników, (czujniki tylne i przednie sa takie same) no i mam zamiar sie wziac za zamontowanie ich w przedni zderzak, bo w tylnym juz sa.
Pytanie czy sa tam jakies wyznaczone miejsca fabrycznie ktore trzeba wywiercic? Czy po prostu musze sobie sam to wyznaczyc. Mam tez te uchwyty do czujników i pytanie czy juz sa tam odpowiednie mocowania do tych oslonek czy trzeba doklejac i kombinowac?
Generalnie przeszukałem internet i nie moge znalezc z bliska jak to wyglada w zderzaku bez otworów.
Aaaa i zapomnialbym, w etce wyczytalem ze instalacja zderzaka jest jedna, nie wazne czy ma halogeny spryskiwacze czy parktronic. Czyli rozumiem ze powinny byc juz w zderzaku wtyczki do parktronika?
Pytanie czy sa tam jakies wyznaczone miejsca fabrycznie ktore trzeba wywiercic? Czy po prostu musze sobie sam to wyznaczyc. Mam tez te uchwyty do czujników i pytanie czy juz sa tam odpowiednie mocowania do tych oslonek czy trzeba doklejac i kombinowac?
Generalnie przeszukałem internet i nie moge znalezc z bliska jak to wyglada w zderzaku bez otworów.
Aaaa i zapomnialbym, w etce wyczytalem ze instalacja zderzaka jest jedna, nie wazne czy ma halogeny spryskiwacze czy parktronic. Czyli rozumiem ze powinny byc juz w zderzaku wtyczki do parktronika?
Nie wiem czy są wyznaczone miejsca do nawiercania ale na pewno miejsca czujników są stałe bo specjalnie do nich w zderzaku są odpowiednie mocowania.uszek pisze:Pytanie czy sa tam jakies wyznaczone miejsca fabrycznie ktore trzeba wywiercic? Czy po prostu musze sobie sam to wyznaczyc. Mam tez te uchwyty do czujników i pytanie czy juz sa tam odpowiednie mocowania do tych oslonek czy trzeba doklejac i kombinowac?
Szczerze wątpię aby w aucie bez parktronika była kompletna wiązka a kostki wisiały luzem. Może wiązka do halogenów jest jedna i łączy się na jednej kostce ale bez partronika masz w niej mniej pinów i okablowania do parktronika moim zdaniem brak.uszek pisze:Aaaa i zapomnialbym, w etce wyczytalem ze instalacja zderzaka jest jedna, nie wazne czy ma halogeny spryskiwacze czy parktronic. Czyli rozumiem ze powinny byc juz w zderzaku wtyczki do parktronika?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Z tego co sie dowiedziałem w salonie i sam co wyczytalem w etce to jest jedna wiazka do zderzaka przedniego, nie ma zadnych odmian ani nic w ten desen. Czekam na wolne i zrzuce zderzak i sprawdze. Mam nadzieje ze tak jak mi powiedział gosc w salonie ze powinny byc wtyczki.FOSS pisze:Szczerze wątpię aby w aucie bez parktronika była kompletna wiązka a kostki wisiały luzem. Może wiązka do halogenów jest jedna i łączy się na jednej kostce ale bez partronika masz w niej mniej pinów i okablowania do parktronika moim zdaniem brak.
- dice111
- Moderator
- Posty: 5158
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
https://shops.audi.com/de_DE/web/tradit ... =N90760701
W ASO Ci pewnie też ściągną, ale zapytaj na jakiejś grupie FB, rozbierają rozbitki to i śruby się znajda za grosze
Black Cars Matters