[D2 preFL ALL ] Szkła klosze reflektorów do lamp xenonowyc
Nie wiem czy pomogę ale tak to wygląda u mnie.
Reflektory kupiłem jako nowe za 2500zł i miały być niby to Magnetti Marelli
ale wszędzie gdzie nie spojrzę pisze BOSCH. Made in Czech Republic
LEWY:
PRAWY:
Są to wszystkie oznaczenia jakie mogłem zauważyć na szkłach.
[ Dodano: 2010-02-22, 12:42 ]
Reflektory kupiłem jako nowe za 2500zł i miały być niby to Magnetti Marelli
ale wszędzie gdzie nie spojrzę pisze BOSCH. Made in Czech Republic
LEWY:
PRAWY:
Są to wszystkie oznaczenia jakie mogłem zauważyć na szkłach.
[ Dodano: 2010-02-22, 12:42 ]
Na wahaczu ? A jak z Wahaczami ? To musi być jakiś inny wahacz ? Bo się jeszcze nie spotkałem z zamiennikiem który by był przeznaczony do A8 z Samo-poziomowaniem...pioter pisze:Jestem pewien że jest samopoziomowanie, mam na wahaczu przednim lewym czujnik. Parę lat temu jak jeszcze bawiłem się bmw to też miałem podobny i wtedy sprawdzałem że to jest od poziomowanie xenonów.
grim tak jak pislem wyzej firma Magnetti Marelli przejela BOSCHa i jeszce pzrez jakis czas produkowala lampy z ich inicjałamigrim pisze:Nie wiem czy pomogę ale tak to wygląda u mnie.
Reflektory kupiłem jako nowe za 2500zł i miały być niby to Magnetti Marelli
ale wszędzie gdzie nie spojrzę pisze BOSCH. Made in Czech Republic ...
[ Dodano: 2010-02-22, 18:09 ]
a co do policji to chyba zwykla zlosliwosc i zabrali mi dowod najpierw gadali ze klosze sa od halogenow a potem ze nie wolno wymniac samych kloszow tylko cala lampe no cos podobnego jutro uderze na komisariat i niech mi wytlumacza jaki widza problem no chyba ze wymana klosza powoduje utrate legalizacji calej lampy :shock:
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W aucie, w którym fabrycznie nie było xenonu klosze nie mają tych oznaczeń (jest szkło bez oznaczeń, oznaczenia są tylko z prawej strony)
Z tego co się dowiedziałem teraz nie ma już innych kloszy niż te z 2 oznaczeniami (jak było kiedyś nie wiem, w ASO po nr są tylko jedne).
A co do samopoziomowania - wiadomo od którego roku to weszło ? W modalach 94-96 wydaje mi się, że tego nie było.
Z tego co się dowiedziałem teraz nie ma już innych kloszy niż te z 2 oznaczeniami (jak było kiedyś nie wiem, w ASO po nr są tylko jedne).
A co do samopoziomowania - wiadomo od którego roku to weszło ? W modalach 94-96 wydaje mi się, że tego nie było.
Black Cars Matters
- jacekjaceklw
- Forum Audi A8
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 sty 2010, 23:32
- Lokalizacja: lwówek śląski
Ja myślę że cała ta akcja z tymi spryskami czy są czy ich nie ma i z tym samo-poziomowaniem jest zależne od tego skąd auto zostało przywiezione... i w jakich latach...jacekjaceklw pisze:dołączam się do tematu z informacją
mam oryginalny xenon nie mam spryskiwaczy i mam samopoziomujące się
model przed fl
Bo bądźmy szczerzy ale co każde Państwo to inny obyczaj...
Kwestia tego jak to się ma do Polskich przepisów...
Bo tak jak pisałem wcześniej na TVN Turbo był filmik o Legalnych Xenonach.
1) Żarnik przepuszczony przez Soczewkę
2) Spryskiwacze
3) Samo-poziomowanie
4) Wersja Europejska na Europe, Angol do Angoli...
Są to 4 główne zasady Legalnych xenonów...
Gdyż każdy z tych podpunktów mówi o tym żeby nie oślepiać innych kierowców.
I nie wiem ile w tym prawdy ale np: w rocznikach 1994 / 95 nie było xenonów montowanych seryjnie gdyż jeszcze ich nie było... Nie wiem kiedy weszły Xenony...
Ale osoba która mi to powiedziała tak się zna jak Polski polityk na prawie...
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."
Dokładnie rzecz biorąc to wszystko zależy od tego w jakim roku wyprodukowano dane auto...grim pisze:Ja myślę że cała ta akcja z tymi spryskami czy są czy ich nie ma i z tym samo-poziomowaniem jest zależne od tego skąd auto zostało przywiezione... i w jakich latach...
Bo bądźmy szczerzy ale co każde Państwo to inny obyczaj...
Kwestia tego jak to się ma do Polskich przepisów... (...)
przepisy dotyczące lamp ksenonowych na przestrzeni lat kilkukrotnie się zmieniały dodając nowe obostrzenia do warunków technicznych - a ponieważ prawo nie działa wstecz więc początkowe lampy ksenonowe były produkowane w oparciu o inne przepisy niż są aktualnie.
Aktualnie każde nowe auto sprzedawane z ksenonami musi posiadać także spryskiwacze które notabene w wielu cennikach są oddzielną od ksenonów opcją oraz układ samopoziomowania.
O ile dobrze pamiętam, pierwsze reflektory ksenonowe nie posiadały automatycznej funkcji samopoziomowania i nie było to wymagane przepisami.
To akurat jest bzdura wierutna czego przykładem jest wiele fabrycznych lamp ksenonowych bez soczewki - m.in. lampa "Xenon Plus" montowana w Audi A8/S8 D2 ;-)grim pisze:Bo tak jak pisałem wcześniej na TVN Turbo był filmik o Legalnych Xenonach.
1) Żarnik przepuszczony przez Soczewkę (...)
Pierwsze Merce W124 tak jak i Audi A8 nie miały fabrycznych spryskiwaczy i jakoś było to legalne :-Pgrim pisze:2) Spryskiwacze
O ile pamiętam to było wymagane dopiero po zmianie przepisów od roku 2000 albo nawet 2001.grim pisze:3) Samo-poziomowanie
Aż trudno zaprzeczyć... bądź co bądź rozkład lini światła w lampie Europejskiej i Angielskiej jest diametralnie inny... rzekłbym wręcz odwrócony :-Pgrim pisze:4) Wersja Europejska na Europe, Angol do Angoli...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS... ja mówię tylko to co było mówione w programie na TVN Turbo...
grim napisał/a:
Bo tak jak pisałem wcześniej na TVN Turbo był filmik o Legalnych Xenonach.
1) Żarnik przepuszczony przez Soczewkę (...)
To akurat jest bzdura wierutna czego przykładem jest wiele fabrycznych lamp ksenonowych bez soczewki - m.in. lampa "Xenon Plus" montowana w Audi A8/S8 D2
Z tego co pamiętam to i w S klasie Merca było coś podobnego...
I masz rację... prawo nie działa wstecz Więc jak ktoś ma taki oryginał jaki ma to bać się nie powinien... no ale jak trafi się Glina Pajac to i tak może ci zabrać dowodzik... Tak jak np w przypadku Xenon Plus to już wielkie prawdopodobieństwo bo wygląda to tak jak dokłądany xenon który NIE JEST LEGALNY!!
To wygląda tak... wsadzasz uniwersalny zestaw Xenon do tej starej fury czy nowej bez xenonów oryginalnych jest to nielegalne i tyle...
Dobrze rozumuje czy źle ?
grim napisał/a:
Bo tak jak pisałem wcześniej na TVN Turbo był filmik o Legalnych Xenonach.
1) Żarnik przepuszczony przez Soczewkę (...)
To akurat jest bzdura wierutna czego przykładem jest wiele fabrycznych lamp ksenonowych bez soczewki - m.in. lampa "Xenon Plus" montowana w Audi A8/S8 D2
Z tego co pamiętam to i w S klasie Merca było coś podobnego...
I masz rację... prawo nie działa wstecz Więc jak ktoś ma taki oryginał jaki ma to bać się nie powinien... no ale jak trafi się Glina Pajac to i tak może ci zabrać dowodzik... Tak jak np w przypadku Xenon Plus to już wielkie prawdopodobieństwo bo wygląda to tak jak dokłądany xenon który NIE JEST LEGALNY!!
To wygląda tak... wsadzasz uniwersalny zestaw Xenon do tej starej fury czy nowej bez xenonów oryginalnych jest to nielegalne i tyle...
Dobrze rozumuje czy źle ?
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."
Ależ oczywiście, że nie musisz sobie nic przerabiać - tak masz wyposażone przez fabrykę i wszystko jest ok.klon_84 pisze:FOSS to znaczy ze jesli ja mam farbycznie montowane xenony i nie mam spryskiwaczy i samopozomowania to nie mam legalnego auta i musze sobie przerobic na to bo w 2001 czy 2002 roku weszly jakies zmianki w pzrepisach bo juz nie rozumem :shock:
Kiedyś, kiedyś...
jak byłem jeszcze piękny i młody...
i zaczynałem swoją przygodę za kierownicą...
jeździłem takim powojskowym gazikiem GAZ 69M (rok produkcji chyba 1969 czy coś koło tego)...
auto fabrycznie nie było wyposażone w pasy bezpieczeństwa ale miał aktualne badania techniczne i nigdy żaden policjant nie miał do tego pretensji :-P
Oczywiście... dlatego zacytowałem także, że to z TVN-u ;-)grim pisze:FOSS... ja mówię tylko to co było mówione w programie na TVN Turbo...
Dokładnie tak... S-klasse W220 z roczników 1998-2005 miał lampy ksenonowe bez soczewki.grim pisze:Z tego co pamiętam to i w S klasie Merca było coś podobnego...
XenonPlus mam w S8 ale na szkle lampy jest wszystko napisane więc osobiście nie oddałbym dowodu rej. bo nie widzę podstaw...grim pisze:I masz rację... prawo nie działa wstecz Więc jak ktoś ma taki oryginał jaki ma to bać się nie powinien... no ale jak trafi się Glina Pajac to i tak może ci zabrać dowodzik... Tak jak np w przypadku Xenon Plus to już wielkie prawdopodobieństwo bo wygląda to tak jak dokłądany xenon który NIE JEST LEGALNY!!
a jak się fiutek jeden z drugim nie zna to niech się najpierw na szkolenie wybierze...
dlaczego ja mam potem latać po stacjach diagnostycznych i urzędach komunikacji i się tłumaczyć :wpale:
Dokładnie tak...grim pisze:To wygląda tak... wsadzasz uniwersalny zestaw Xenon do tej starej fury czy nowej bez xenonów oryginalnych jest to nielegalne i tyle...
Dobrze rozumuje czy źle ?
tylko jak do zwykłej lampy wrzucisz ksenon to na szkle lampy gliniarze szybko odczytają, że ksenonu tu być nie powinno...
i po dowodzie.
Nawet jak ksenon wrzucisz do lampy soczewkowej która fabrycznie wychodziła na żarowkach halogenowych i na pierwszy rzut oka nic nie będzie sugerowało przeróbki to oznakowanie na lampie prawdę powie...
i znowuż po dowodzie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-