[D3 04 ] Uszkodzenie regulacji - Lusterko zewnętrzne prawe
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
siema
dziś umarło mi lusterko lewe i pechowo bo nie otworzylo się do końca i jest delikatnie w podniesionej pozycji tzn zabrakło troszkę żeby opadło do pozycji do jazdy
recznie jak ustawie prosto to się nie blokuje na sprężynie
prąd dochodzi ...
kłopot z silniczkiem na bank ... ktos wyciagal? ktoś naprawial?
dziś umarło mi lusterko lewe i pechowo bo nie otworzylo się do końca i jest delikatnie w podniesionej pozycji tzn zabrakło troszkę żeby opadło do pozycji do jazdy
recznie jak ustawie prosto to się nie blokuje na sprężynie
prąd dochodzi ...
kłopot z silniczkiem na bank ... ktos wyciagal? ktoś naprawial?
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
wlasnie rozebrałem cale lustro i wyciaglem silniczek po prostu się zacial a czemu? bo wszystko na sucho chodzi smar jest z produkcji auta trybiki plastikowe ale jeszcze dobre
ogolnie nawet jak zdechcnie silniczek to można go przestawiać na trybkach az lustro ustawi się prosto
po zdjęciu obudowy lustra sa 3 srubki na spline albo torx taki sam jak do lustra wewnątrz
następnie naciskamy miseczke z zawleczka na srubie i jednocześnie wysuwmy zawleczeke uwaga bo strzeli i będziecie szukac ja szukałem ale mam
silniczek teraz jest z tym plastikiem dużym trzeba jedna srubke od dolu odkrecic czego nie zrobi się bez odbezpieczenia tej dużej sprężyny bo srubka jest od spodu
nastep nie odchylamy uszka plastikowe oslony silniczka tylko troszkę bo mogą peknac i później jak odchyimy kilka sama obudowa zejdzie
no i widzimy trybiki
silniczek lapiemy tak gdzie wchodzi wtyczka kombinerkami i krecimy leko w prawo i lewo
az trochę zejdzie podważamy srubokretem i wyciągamy
niestety te piny prądowe sa chyba zatopone w obudowie i nie można jej zdjąć z silniczka aby go rozebrać ....
spróbuje jakos wywalczyć to dam znac u mnie po prostu zaciał się przez suche tryby teraz hoola może gdybym częściej używał składania to by się nie zawiesil nie zastal sam silniczek na pewno idzie zreanimowac
dodatkowo można pomyslec nad zamykaniem luster z pilota trzeba czyms wywolac sygnał do zamykania i podac go na pin od pokrętła jednocześnie dając zasilanie podtrzymanie kilkunastu sekundowe pradu
sterowanie jest plusem bynajmniej podajac plus na silnik na zlozone lusterka to się roztwierały a jak plus zabrałem to się zamknęły pokrętło w pozycji składania luster
nie wiem czy ktoś to ogarnie ale mysle ze dałem dobry trop widziałem film jak gość miał zamontowane tak ze naciskając dwarazy guzik bodajże zamkniecia auta lusterka można było otworzyć lub zamknąć albo automatycznie zamykaly się
edit
sygnał można by wziasc z domykania lub xamykania auta
ogolnie nawet jak zdechcnie silniczek to można go przestawiać na trybkach az lustro ustawi się prosto
po zdjęciu obudowy lustra sa 3 srubki na spline albo torx taki sam jak do lustra wewnątrz
następnie naciskamy miseczke z zawleczka na srubie i jednocześnie wysuwmy zawleczeke uwaga bo strzeli i będziecie szukac ja szukałem ale mam
silniczek teraz jest z tym plastikiem dużym trzeba jedna srubke od dolu odkrecic czego nie zrobi się bez odbezpieczenia tej dużej sprężyny bo srubka jest od spodu
nastep nie odchylamy uszka plastikowe oslony silniczka tylko troszkę bo mogą peknac i później jak odchyimy kilka sama obudowa zejdzie
no i widzimy trybiki
silniczek lapiemy tak gdzie wchodzi wtyczka kombinerkami i krecimy leko w prawo i lewo
az trochę zejdzie podważamy srubokretem i wyciągamy
niestety te piny prądowe sa chyba zatopone w obudowie i nie można jej zdjąć z silniczka aby go rozebrać ....
spróbuje jakos wywalczyć to dam znac u mnie po prostu zaciał się przez suche tryby teraz hoola może gdybym częściej używał składania to by się nie zawiesil nie zastal sam silniczek na pewno idzie zreanimowac
dodatkowo można pomyslec nad zamykaniem luster z pilota trzeba czyms wywolac sygnał do zamykania i podac go na pin od pokrętła jednocześnie dając zasilanie podtrzymanie kilkunastu sekundowe pradu
sterowanie jest plusem bynajmniej podajac plus na silnik na zlozone lusterka to się roztwierały a jak plus zabrałem to się zamknęły pokrętło w pozycji składania luster
nie wiem czy ktoś to ogarnie ale mysle ze dałem dobry trop widziałem film jak gość miał zamontowane tak ze naciskając dwarazy guzik bodajże zamkniecia auta lusterka można było otworzyć lub zamknąć albo automatycznie zamykaly się
edit
sygnał można by wziasc z domykania lub xamykania auta
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
Mam porobiona fotorelacje ale nie mam kiedy wstawić bo pracuje nad dół ogólnie robisz tak. odkręcisz obudowę lusterka 3sruby są pod lusterkiem i jedna od spodu lustra na zewnątrz na malutki klucz spłonę następnie odcinasz kostki jedna od silniczka kolor kabli niebieski i różowy oraz kostkę od sterowania lustrem. Pominąłem odpięcie wtyczek od lusterka od grzania i fotochromy bo to oczywiste wyjmujesz obudowę masz teraz szkielet i jeden plastik ten który jest od spodu obudowy lustra nie szaro go on jest przykręcony na śrubę od tylu dopiero kiedy wyjmiesz zawleczkę będziesz miał na wierzchu szkielet z silniczkiem silniczek jest przykręcony na 3 drinkach jak je odkręcisz to wyjmiesz silniczek z przełożeniem następnie podważasz ostrożnie 5 czy 6 zatrzasków i masz napęd silniczka widoczny jeżeli chcesz silnik wyciągnąć to kombinerkami łapiesz i przekręcasz w lewo i prawo i leków podważasz śrubokrętem jak wyciągniesz to zostaje ci silnik w czarnej obudowie za która ciągłej ale obudowę zrzucasz ciągnąć energicznie silnik na dół. Teraz masz silnik z dwoma blaszkami konektorami pociągasz je do głowy i wyskakują z silniczka obudowa silniczka jest po bokach zasisnieta No to bierzesz mały śrubokręt i podważasz teraz schodzi plastikowy tył silniczka samego wirnika nie wyciągniesz bo trzeba świder zdjąć jest on na zabitym zabezpieczeniu na drugim zwoju od dołu brak specjalnego narzędzia do wyciągnięcie odpuściłem se ogólnie mam komutator zjechany i silniczek słaby ale działa trzeba troszkę ręka pomoc ale nie patrzę jak wrony latają tylko czytam pas wolny bo stoi normalnie Jeżeli silniczek nie ruszy u ciebie to trudno teza nowy ale może trzeba go rozruszać obędzie git. Jeżeli nie to ustawiasz listo w pozycji do jazdy i sam kręcisz ci chwila mechanizmem żeby było prosto. Jeżeli ruszy to robisz tak najpierw podłączasz sam silnik do kostki i dajesz lustra na zamknięte później dajesz na otwarte i masz pozycje lusterka w otwarciu ustawiona No i sławetna sprężyna ogólnie bardzo ciężko ja ścisnąć a inaczej zawleczki nie założysz można by trzpień lustra nagwintowac i wykombinować ściągasz który by sprężynę sciągał bo inaczej zabezpieczenia nie założysz ja nie miałem czasu nagwintowanie i kombinowanie ściągacza zrobiłem to wkładając sprężynę w imadło ściskałem i założyłem opaskę trytrytke proste ale taki opasek teza 4 po założeniu odcinasz opaski i po stresie Trudność zadania oceniam na 3 w skali do do 5 ze względu na sprężynę nie trzeba rwać boczka kostek w ramce itd wszystko zrobisz bez demolowania tapicera mam nadzieje ze pomogłem troszkę
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
fotki i opis zapodałem do tematu w warsztat zrób to sam d3 Silniczek lusterka -demontaż http://www.a8team.pl/d3-silniczek-luste ... t23247.htm tak to wygląda
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Czasami szkoda gadać. Założyłem temat w 2012 roku, no to już 5 lat. Lusterko dalej nie zrobione, ciągle jakieś inne, pilniejsze sprawy i nie ma kiedy tego ogarnąć. Ale jak tak czytam, to te prawe lusterka jakieś felerne są. W każdym razie w D3 używanie to podstawa, bo inaczej właśnie mechanizmy zacinają się.dracus6662 pisze:(...) ale nie mam kiedy wstawić bo pracuje (...)
Bądź dobry jak chleb.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
Ee No właśnie ja od święta używałem aż się zastało a potem jak poruszałem to pewnie było ciężko azsilniczek się zajechał pewnie No niekupieniem drugie A w pre fl były tez kierunki bo wydaje misie zetylko po lifcie ? Kurde kierunek mi się podoba ale jak całe lustra zmieniać to mi sienie chce chyba ze obudowy pasowałyby czy nie bardzo jednak?
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Ja myślałem nad wstawieniem kierunku do istniejących lusterek. Po głowie chodzi mi taki koncept: zrobić w linii prostej, poziomej nacięcie w lusterku o szerokości max. 5 mm, długość wedle uznania, ale też nie za mocno, tak 10-15 cm. W to nacięcie wkleić szczelnie plexi i zrobić to na równo (gładko) z powierzchnią lusterka. Od wewnątrz za plexi wstawić hermetyczną taśmę diodową i podłączyć do kierunkowskazu np. z błotnika (dojdzie przeprowadzenie przewodu od kierunku bocznego przez drzwi do lusterka). Plany ambitne, ale przez najbliższy rok czasu nie będzie, więc na razie tylko plany...
Bądź dobry jak chleb.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
EE no to ja poszedłem o krok dalej i pomyślałem o wstawieniu kierunkow z lifta i myslę ze to byłoby wykonalne właśnie tak jak mówisz wycinając miejsce w obydowie ale nie flexem tylko dremlem mniejsze obroty wieksza precyzja i nie upali plastiku... ale tez mam duuzo na głowie jestem w plowie drogi do końca drl z d4 albo inaczej na wzór d4 prototym niemal ukończony ale jeszcze druga lampa i elektronika eh
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Z literą H jest opisane jako wersja angielska-usa przy czym w kodach wyposażenia nie ma nic nt. kierownicy po prawej stronie więc domniemuję, że jest to USA.pebo pisze:Mam pytanie: czy wkład lusterka o numerze 4E0 857 536 H czymś się różni (funkcjonalnie) od wkładu 4E0 857 536 F?
Mam możliwość zakupu wkładu 4E0 857 536 F ale nie jestem pewien, czy będzie pasował? Czy np. będzie działało ściemnianie i podgrzewanie?
Nie ma nic z opisu, żeby było to lusterko o szerokim kącie widzenia ale pewnie jest na nim typowo amerykańska informacja, że obiekt w lusterku może być bliżej niż to w lusterku widzimy itp.
Z literą F jest moim zdaniem zwykłe europejskie.
Oba powinny być automatycznie ściemniane.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Damian, dobry jesteś. To wersja USA i rzeczywiście ma taki napis. Czyli rozumiem, że F mogę zakładać i podgrzewanie i ściemnianie powinno działać?FOSS pisze:Z literą H jest opisane jako wersja angielska-usa przy czym w kodach wyposażenia nie ma nic nt. kierownicy po prawej stronie więc domniemuję, że jest to USA.pebo pisze:Mam pytanie: czy wkład lusterka o numerze 4E0 857 536 H czymś się różni (funkcjonalnie) od wkładu 4E0 857 536 F?
Mam możliwość zakupu wkładu 4E0 857 536 F ale nie jestem pewien, czy będzie pasował? Czy np. będzie działało ściemnianie i podgrzewanie?
Nie ma nic z opisu, żeby było to lusterko o szerokim kącie widzenia ale pewnie jest na nim typowo amerykańska informacja, że obiekt w lusterku może być bliżej niż to w lusterku widzimy itp.
Z literą F jest moim zdaniem zwykłe europejskie.
Oba powinny być automatycznie ściemniane.
Bądź dobry jak chleb.