Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24 jaki olej

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 27 mar 2013, 10:53

daro72, A ile taki filtr do CML ????

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 27 mar 2013, 14:27

Wymianę oleju z filtrem zrobię w Długołęce pod Wrockiem - koszt około 450 pln i zero kombinacji z szukaniem czegokolwiek 8-)

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 27 mar 2013, 15:07

mi w serwisie 850 ale ostro mi wmawiał że po co wymieniać jak producent nie zaleca .....samochód mam ze szwajcarii (247000 potwierdzony po vin) i pewnie olej ma fabryczny a inny mechanik 500 za wszystko mi powiedział i tam wymieniam

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 27 mar 2013, 17:41

Nasze co niektóre samochody mają prawie 20 lat i nikt mi nie powie, że olej po np. 15 latach pracy czy też nie ma takie same właściwości.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 27 mar 2013, 21:29

mdamian pisze:daro72, A ile taki filtr do CML ????
Ja u siebie wymieniałem 1,5 roku temu. Płaciłem wtedy bodaj coś koło 80 zeta. Cyba razem z uszczelką miski ale ręki se obciąć nie dam. Wymiana dość prosta korek wlewu z boku i spustu na dole. Więcej problemu było ze zdjęciem miski. Chyba że zdemontuje się wydech. Brakuje tam około 5 mm. Ja o siebie przy szlifowałem te 5 mm. Jest to łączenie skręcane za katem.
Dążenie do doskonałości.

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 28 mar 2013, 15:50

uszczelka jest razem z filtrem a mam pytanie czy przy wymianie trzeba kontrolować temperaturę czy możliwa jest wymiana bez kompa i mam 5 litrów oleju do 4 biegowej skrzyni tip. wystarczy ?

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 28 mar 2013, 19:30

http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-chl ... vt9274.htm

poczytaj jak dolewa się olej pod warunkiem, że masz skrzynię 4HP24

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 28 mar 2013, 20:42

tomek808 pisze:uszczelka jest razem z filtrem a mam pytanie czy przy wymianie trzeba kontrolować temperaturę czy możliwa jest wymiana bez kompa i mam 5 litrów oleju do 4 biegowej skrzyni tip. wystarczy ?
Trzeba kontrolować temperaturę. W 4HP nie ma wbudowanego czujnika, więc trzeba się posłużyć zewnętrznym termometrem i mierzyć temperaturę miski.
Poziom jest prawidłowy jeśli przy temp. 35-40°C olej zaczyna się sączyć z otworu wlewowego. Jeśli nie zdążysz z uzupełnianiem i temp. przekroczy 40°C zakręć lekko korek, zgaś silnik i poczekaj aż miska ostygnie poniżej 30°C ;-)
Four rings to rule them all

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 28 mar 2013, 21:32

Wczoraj dolewka a dzisiaj czuć olej w kabinie :cry: Cieknie w okolicach chłodnicy, ale nie mogę namierzyć. Podłożyłem pod autko dużą tackę i zobaczę ile przez noc zejdzie.
Ogólnie widać zalaną olejem osłonę. Gorzej jak jest pęknięta chłodnica oleju :cry: :cry: :cry:

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 29 mar 2013, 09:21

Często "lubi" lecieć na wejściu węży do chłodnicy. Oringi do wymiany.
Prosta robota.

Raz był problem z rozwarstwionym wężem gumowym ale najczęściej to oring dolnego
węża.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 29 mar 2013, 09:24

Cieknie jak jest ciepły, w sumie wyciekło około 50-100 ml oleju.
Wygląda jakby na dole chłodnicy leciało bo góra niby sucha.

Jak się dostać do chłodnicy ? Odkręcić osłonę zderzaka wystarczy czy kanał ?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 29 mar 2013, 10:06

By dobrze to obejrzeć i poczyścić to dojście od dołu (najazdy, kanał).

Dobrać odpowiedni oring. Nie za gruby nie za cienki. Oringi kosztują po 20-50 gr.
Kupić kilka o różnej grubości i odpowiedni włożyć.

Tutaj przykład włożenia za grubego oringa. Nie dało się wsunąć w gniazdo i tak
wypuścili auto. Olej sobie leciał...

Zdjęcie 1

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 29 mar 2013, 19:00

Ściągnąłem kratki wszystkie, plastik z rejestracją i tyle - gdzie są te niby imbusy 10 do odkręcenia, aby ściągnąć osłonę zderzaka ?

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 30 mar 2013, 03:34

robsonik4 pisze:Ściągnąłem kratki wszystkie, plastik z rejestracją i tyle - gdzie są te niby imbusy 10 do odkręcenia, aby ściągnąć osłonę zderzaka ?
Imbus do odkręcenia zderzaka masz w bocznych małych kratkach. Jak je wyjmiesz i spojrzysz od dołu do tej kratki, to zauważysz takie wycięte półkole. Wkładasz w nie imbus pionowo do góry i trafiasz w łeb śruby.
Druga sprawa to aby dostać się do oringów na wężach, idących do chłodnicy oleju ze skrzyni biegów, wcale zderzaka nie musisz ściągać. Zrzucasz tylko osłonę plastikową pod silnikiem i ten dolny masz (około 20cm od dołu) przed sobą po lewej stronie, patrząc od strony silnika na chłodnicę. No i odpowiednio wyżej jest drugi.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 30 mar 2013, 10:00

Tylko, że samochód stoi pod domem i jak uda mi się ściągnąć tą osłonę zderzaka to będę miał dostęp - tak mi się zdaje :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl