części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 3.0TDI ] Zimny ciężko odpala

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 02 kwie 2013, 21:44

Dzięki jeszce raz kolego , na pewno przekaże twoje sugestie i po powrocie autka napiszę czy się sprawdziły przypuszeczenia.

Do tej pory nie działo się nic poważnego,ale zauważyłem że gromadzą się pierdoły dlatego odstawiam na parę dni w przyszłym tyg.


Pozdr

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 18 kwie 2013, 21:01

Witam,


Może to komuś kiedyś pomoże w zdiagnozowaniu wycieku płynu chłodniczego. U mnie okazała się pompa wody. Strasznie cięzkie do zlokalizowania bo trezba rozebrać cały praktycznie pas. Nie było widać żadnego wycieku.


Całą resztę czyli kolektor ssący i egr wysyłam do AZ serwis Gdańsk. Przy okazji do kolegi wolka to ten cały egr żeby wyciągnąć to jedna rurka poszła do bazy bo opaska odwrócona tak , że brak dojścia. Kolektory zasyfione itp.

Pozdr

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 30 kwie 2013, 21:58

Posumoanie po naprawie


Wyciek zlikwidowany - uszkodzona pompa wody i jako ciekawosta to jak ktoś będzie wyciągał EGR to niech uważa na plastikową rurkę biegnącą po bloku jest ona w koszulce ochronnej. Przez cieżki dostęp mechanik niechcący uszkodził ( jest plastikowa i krucha). Musieli jeszcze raz ściągać kolektor ssący i skrócić przy zaworku bo wyciek nastąpił po przejechaniu kilku km.

EGR- po regeneracji (czyszczeniu ) bez zarzutów wszystko chodzi.

Kolektory ssące regenerowane w AZ serwis Gdańsk- hmmm ciężko tutaj wystawić pozytywną opinię . Na tą chwilę chodzą ale zaraz po montażu wymagały regulacji bo wyrzucało błąd. Telefonicznie jakoś poszło z tym ,że nie jestem pewny czy błąd nie powróci bo przez pierwsze dwa dni pojawiał się i znikał . W tym momencie jest ok ,ale wszysko okaże się w praniu. Kolektory przyszły nie wyczyszcone co przy regulacji chyba ma znaczenie. Trochę tak na odpierdol ...... :-?
Pozytyw za expresową wysyłkę.

Dzięki za dobre rady .Pozdr

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 30 kwie 2013, 23:17

pracę EGR fajnie można odczytać wykonując nastawy podstawowe ładnie widać spadek przepływu powietrza z przepływki gdy EGR się otwiera i widać wtedy czy po wysterowaniu się przywiesza.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 30 kwie 2013, 23:18

a kolektory trzeba zaadoptować na nowo po takiej operacji, ale to AZ powinien ci powiedzieć...
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 01 maja 2013, 07:38

Według wytycznych AZ kolektory wyregulowane gotowe do montażu. Po zamontowaniu na drugim kolektorze błąd dolnego krańcowego położenia klap. Telefon i regulacja . Pomogło, błąd zniknął ale przez dwa dni pojawiał się i znikał po ponownym odpaleniu. Jak możesz to napisz jak przeprowadzić tą adaptację chociaż narazie nic nie wyskoczyło.


Pozdr

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 01 maja 2013, 22:32

więc tak rozgrzewasz silnik do 80 stopni wciskasz hamulec i następnie gaz (razem) klikasz nastawy podstawowe adres 044 dla lewego i 055 dla prawego on sam zwiękrzy obroty do prawie 3000 rpm i wyuczy się położeń skrajnych.

do EGR adres 003 procedura jak wyżej
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 04 maja 2013, 16:32

wolek pisze:więc tak rozgrzewasz silnik do 80 stopni wciskasz hamulec i następnie gaz (razem) klikasz nastawy podstawowe adres 044 dla lewego i 055 dla prawego on sam zwiękrzy obroty do prawie 3000 rpm i wyuczy się położeń skrajnych.

do EGR adres 003 procedura jak wyżej

Dzięki kolego.

Na chwilę obecną zapalił się tylko raz na 2000km , ale przeprowadzę adaptację jak piszesz. Auto wraca do mechanika bo mam nadal wyciek płynu 1 litr na 1000km . No już mnie ...... na maxa.

Pozdr

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 04 maja 2013, 19:47

ehh powodzenia i wytrwałości :-)
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 16 maja 2013, 20:29

wolek pisze:ehh powodzenia i wytrwałości :-)


Cierpliwosc powoli sie konczy. Wszytsko przegladniete i wycieku brak.Zostaje uszczelka ale objawów nie ma żadnych.Podejrzane jest to odpalanie na zimnym i praca przesz dosłownie 3-4 sekundy trochę nierówna. Szlakkk mnie :-) :diabel: Mechanicy będą jutro diagnozować uszczelkę . Do wymiany uszczelek pod głowicą pewnie trzeba będzie silnik wyciągnąć ?


pozdr

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 16 maja 2013, 21:39

tak silnik do wyjęcia bo łąńcuchy są od strony skrzyni.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 17 maja 2013, 21:53

wolek pisze:tak silnik do wyjęcia bo łąńcuchy są od strony skrzyni.


Taa uszczelka na 70% .Po zalaniu plynu pod korek na rozgrzanym lecą bombelki co jakis czas. W środe jestem umówiony w auto Luboń Wrocław . ponoć chłopaki ogarniają niemieckie wynalazki. Mają na 99% stwierzdić jakimś przyrządem. Mało mechaników miało z tym silnikiem styczność w sensie rozrząd czy uszczelka.


Dzięki za tą adaptację inne auto po tym zabiegu.


pozdr

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 28 maja 2013, 21:43

I ciekawsotka z diagnozy.

Okazało się jeszcze nie na 100% bo cały czas testują że to chłodniczka EGR . Podpieli na krótko i płyn przestał uciekać. Dla pewności musze parę km jeszcze przejechać.

Bombelki są chyba z tej chłodnicy spalin.


Zobaczymy, ale wytrwałości to ten silnik potrafi nauczyć. szlakk :-)

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 28 maja 2013, 21:53

ale jak to się potwierdzi to dobrze :) dużo, dużo taniej będzie :) a ją można pospawać jak puszcza z płaszcza
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

ralf
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:59
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: ralf » 13 cze 2013, 21:43

wolek pisze:ale jak to się potwierdzi to dobrze :) dużo, dużo taniej będzie :) a ją można pospawać jak puszcza z płaszcza


No i czapki z głów :-D czyli głowica do regeneracji ....okazała się pęknięta . Chłopaki ściągneli bez wyciągania silnika . Szczęście w nieszczęściu że na pierwszej zlokalizowano problem. Drugą już nie ściągali. Spawanie sprawdzenie itd no i przy okazji wymieniam napinacz.


Mam nadzieję że to była uszkodzona tylko jedna :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl