[D3 05 3.0TDI ] Zimny ciężko odpala
Witam,
Może to komuś kiedyś pomoże w zdiagnozowaniu wycieku płynu chłodniczego. U mnie okazała się pompa wody. Strasznie cięzkie do zlokalizowania bo trezba rozebrać cały praktycznie pas. Nie było widać żadnego wycieku.
Całą resztę czyli kolektor ssący i egr wysyłam do AZ serwis Gdańsk. Przy okazji do kolegi wolka to ten cały egr żeby wyciągnąć to jedna rurka poszła do bazy bo opaska odwrócona tak , że brak dojścia. Kolektory zasyfione itp.
Pozdr
Może to komuś kiedyś pomoże w zdiagnozowaniu wycieku płynu chłodniczego. U mnie okazała się pompa wody. Strasznie cięzkie do zlokalizowania bo trezba rozebrać cały praktycznie pas. Nie było widać żadnego wycieku.
Całą resztę czyli kolektor ssący i egr wysyłam do AZ serwis Gdańsk. Przy okazji do kolegi wolka to ten cały egr żeby wyciągnąć to jedna rurka poszła do bazy bo opaska odwrócona tak , że brak dojścia. Kolektory zasyfione itp.
Pozdr
Posumoanie po naprawie
Wyciek zlikwidowany - uszkodzona pompa wody i jako ciekawosta to jak ktoś będzie wyciągał EGR to niech uważa na plastikową rurkę biegnącą po bloku jest ona w koszulce ochronnej. Przez cieżki dostęp mechanik niechcący uszkodził ( jest plastikowa i krucha). Musieli jeszcze raz ściągać kolektor ssący i skrócić przy zaworku bo wyciek nastąpił po przejechaniu kilku km.
EGR- po regeneracji (czyszczeniu ) bez zarzutów wszystko chodzi.
Kolektory ssące regenerowane w AZ serwis Gdańsk- hmmm ciężko tutaj wystawić pozytywną opinię . Na tą chwilę chodzą ale zaraz po montażu wymagały regulacji bo wyrzucało błąd. Telefonicznie jakoś poszło z tym ,że nie jestem pewny czy błąd nie powróci bo przez pierwsze dwa dni pojawiał się i znikał . W tym momencie jest ok ,ale wszysko okaże się w praniu. Kolektory przyszły nie wyczyszcone co przy regulacji chyba ma znaczenie. Trochę tak na odpierdol ...... :-?
Pozytyw za expresową wysyłkę.
Dzięki za dobre rady .Pozdr
Wyciek zlikwidowany - uszkodzona pompa wody i jako ciekawosta to jak ktoś będzie wyciągał EGR to niech uważa na plastikową rurkę biegnącą po bloku jest ona w koszulce ochronnej. Przez cieżki dostęp mechanik niechcący uszkodził ( jest plastikowa i krucha). Musieli jeszcze raz ściągać kolektor ssący i skrócić przy zaworku bo wyciek nastąpił po przejechaniu kilku km.
EGR- po regeneracji (czyszczeniu ) bez zarzutów wszystko chodzi.
Kolektory ssące regenerowane w AZ serwis Gdańsk- hmmm ciężko tutaj wystawić pozytywną opinię . Na tą chwilę chodzą ale zaraz po montażu wymagały regulacji bo wyrzucało błąd. Telefonicznie jakoś poszło z tym ,że nie jestem pewny czy błąd nie powróci bo przez pierwsze dwa dni pojawiał się i znikał . W tym momencie jest ok ,ale wszysko okaże się w praniu. Kolektory przyszły nie wyczyszcone co przy regulacji chyba ma znaczenie. Trochę tak na odpierdol ...... :-?
Pozytyw za expresową wysyłkę.
Dzięki za dobre rady .Pozdr
pracę EGR fajnie można odczytać wykonując nastawy podstawowe ładnie widać spadek przepływu powietrza z przepływki gdy EGR się otwiera i widać wtedy czy po wysterowaniu się przywiesza.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
a kolektory trzeba zaadoptować na nowo po takiej operacji, ale to AZ powinien ci powiedzieć...
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Według wytycznych AZ kolektory wyregulowane gotowe do montażu. Po zamontowaniu na drugim kolektorze błąd dolnego krańcowego położenia klap. Telefon i regulacja . Pomogło, błąd zniknął ale przez dwa dni pojawiał się i znikał po ponownym odpaleniu. Jak możesz to napisz jak przeprowadzić tą adaptację chociaż narazie nic nie wyskoczyło.
Pozdr
Pozdr
więc tak rozgrzewasz silnik do 80 stopni wciskasz hamulec i następnie gaz (razem) klikasz nastawy podstawowe adres 044 dla lewego i 055 dla prawego on sam zwiękrzy obroty do prawie 3000 rpm i wyuczy się położeń skrajnych.
do EGR adres 003 procedura jak wyżej
do EGR adres 003 procedura jak wyżej
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
wolek pisze:więc tak rozgrzewasz silnik do 80 stopni wciskasz hamulec i następnie gaz (razem) klikasz nastawy podstawowe adres 044 dla lewego i 055 dla prawego on sam zwiękrzy obroty do prawie 3000 rpm i wyuczy się położeń skrajnych.
do EGR adres 003 procedura jak wyżej
Dzięki kolego.
Na chwilę obecną zapalił się tylko raz na 2000km , ale przeprowadzę adaptację jak piszesz. Auto wraca do mechanika bo mam nadal wyciek płynu 1 litr na 1000km . No już mnie ...... na maxa.
Pozdr
ehh powodzenia i wytrwałości :-)
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
wolek pisze:ehh powodzenia i wytrwałości :-)
Cierpliwosc powoli sie konczy. Wszytsko przegladniete i wycieku brak.Zostaje uszczelka ale objawów nie ma żadnych.Podejrzane jest to odpalanie na zimnym i praca przesz dosłownie 3-4 sekundy trochę nierówna. Szlakkk mnie :-) :diabel: Mechanicy będą jutro diagnozować uszczelkę . Do wymiany uszczelek pod głowicą pewnie trzeba będzie silnik wyciągnąć ?
pozdr
tak silnik do wyjęcia bo łąńcuchy są od strony skrzyni.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
wolek pisze:tak silnik do wyjęcia bo łąńcuchy są od strony skrzyni.
Taa uszczelka na 70% .Po zalaniu plynu pod korek na rozgrzanym lecą bombelki co jakis czas. W środe jestem umówiony w auto Luboń Wrocław . ponoć chłopaki ogarniają niemieckie wynalazki. Mają na 99% stwierzdić jakimś przyrządem. Mało mechaników miało z tym silnikiem styczność w sensie rozrząd czy uszczelka.
Dzięki za tą adaptację inne auto po tym zabiegu.
pozdr
I ciekawsotka z diagnozy.
Okazało się jeszcze nie na 100% bo cały czas testują że to chłodniczka EGR . Podpieli na krótko i płyn przestał uciekać. Dla pewności musze parę km jeszcze przejechać.
Bombelki są chyba z tej chłodnicy spalin.
Zobaczymy, ale wytrwałości to ten silnik potrafi nauczyć. szlakk :-)
Okazało się jeszcze nie na 100% bo cały czas testują że to chłodniczka EGR . Podpieli na krótko i płyn przestał uciekać. Dla pewności musze parę km jeszcze przejechać.
Bombelki są chyba z tej chłodnicy spalin.
Zobaczymy, ale wytrwałości to ten silnik potrafi nauczyć. szlakk :-)
ale jak to się potwierdzi to dobrze dużo, dużo taniej będzie a ją można pospawać jak puszcza z płaszcza
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
wolek pisze:ale jak to się potwierdzi to dobrze dużo, dużo taniej będzie a ją można pospawać jak puszcza z płaszcza
No i czapki z głów :-D czyli głowica do regeneracji ....okazała się pęknięta . Chłopaki ściągneli bez wyciągania silnika . Szczęście w nieszczęściu że na pierwszej zlokalizowano problem. Drugą już nie ściągali. Spawanie sprawdzenie itd no i przy okazji wymieniam napinacz.
Mam nadzieję że to była uszkodzona tylko jedna