Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 FL ALL ] Prędkość na 5 biegu, A8 D2 Fl 310km

Awatar użytkownika
LUKAS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 383
Rejestracja: 05 paź 2011, 20:07
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Post autor: LUKAS » 09 mar 2013, 12:54

ja dodam że u mnie przy 270km/h mam 6.8tys obrotu i jeszcze chce isc dalej :D

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 02 kwie 2013, 10:41

Może odgrzeję trochę temat. Co może mieć wpływ na na takie rozbieżności od 95 do 110 km przy 2 tys. obr. U mnie w przedlifcie na 5hp24 jest co najmniej 110 na oponach 225/17/55. A może różnica wynika z typu skrzyni?
Obrazek

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 02 kwie 2013, 11:00

Ja mam skrzynie 4 biegową u siebie , prędkość przy 2000obr/min to jest około 95km/h , przy 3000obr/min mam 140km/h .
Koła 215/55/16 .

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 02 kwie 2013, 13:21

Tak do wcześniejszej dyskusji o wskazywaniu prędkości przy danych obrotach.

Wielkość (średnica) koła nie ma wpływu na wskazanie danej prędkości (na liczniku) przy danych obrotach.

Można to zmienić tylko 3 innymi parametrami. Przełożeniem skrzyni (inny bieg), przłożeniem dyfra (dyfrów), zmianiając przełożenia dyfra centralnego.

Nie ważne jakie mamy koła i tak prędkość licznikowa zawsze będzie taka sama dla danych
obrotów.

Czyli jeżeli V=100 km/h (na liczniku) i RPM=2000 to czy duże koło czy małe i tak zawsze będzie takie same (chyba, że zmienimy coś z rzeczy wymienionych wyżej).

A niektórzy z Was mylili to z prędkością realną (to inna bajka). Na prędkość realną koła (średnica) mają wpływ.

I proszę czytać uważnie, mowa jest o prędkości licznikowej nie realnej.


A8 4HP24 1995= licznik 140 km/h RPM=3000
A8 5hP24 1997= licznik 140 km/h RPM=2600
S8 5hp24 1997= licznik 140 km/h RPM=3000
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2013, 06:39 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 02 kwie 2013, 19:27

marekp750 pisze:Tak do wcześniejszej dyskusji o wskazywaniu prędkości przy danych obrotach.

Wielkość (średnica) koła nie ma wpływu na wskazanie danej prędkości (na liczniku) przy danych obrotach.

Można to zmienić tylko 3 innymi parametrami. Przełożeniem skrzyni (inny bieg), przłożeniem dyfra (dyfrów), zmianiając przełożenia dyfra centralnego.

Nie ważne jakie mamy koła i tak prędkość licznikowa zawsze będzie taka sama dla danych
obrotów.

Czyli jeżeli V=100 km/h (na liczniku) i RPM=2000 to czy duże koło czy małe i tak zawsze będzie takie same (chyba, że zmienimy coś z rzeczy wymienionych wyżej).

A niektórzy z Was mylili to z prędkością realną (to inna bajka). Na prędkość realną koła (średnica) mają wpływ.

I proszę czytać uważnie, mowa jest o prędkości licznikowej nie realnej.


A8 4HP24 = licznik 140 km/h RPM=3000
A8 5hP24 = licznik 140 km/h RPM=2600
S8 5hp24 = licznik 140 km/h RPM=3000
święte słowa :peace:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 kwie 2013, 00:28

mdamian pisze:Ja mam skrzynie 4 biegową u siebie , prędkość przy 2000obr/min to jest około 95km/h , przy 3000obr/min mam 140km/h .
Koła 215/55/16 .
Ty to mnie zawsze zadziwisz... z tym rozmiarem to chyba pomyłka?... czy nie miało być 215/65R16....
pytam bo ten rozmiar co podałeś powyżej to chyba do jakiegoś A3 będzie prawidłowy ale na pewno nie do A8 ;-)

D2 po-lift ↓
Obrazek
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 07 kwie 2013, 08:56

FOSS pisze:
mdamian pisze:Ja mam skrzynie 4 biegową u siebie , prędkość przy 2000obr/min to jest około 95km/h , przy 3000obr/min mam 140km/h .
Koła 215/55/16 .
Ty to mnie zawsze zadziwisz... z tym rozmiarem to chyba pomyłka?... czy nie miało być 215/65R16....
pytam bo ten rozmiar co podałeś powyżej to chyba do jakiegoś A3 będzie prawidłowy ale na pewno nie do A8 ;-)

D2 po-lift ↓
Obrazek
Hehe no widzisz Foss , akurat takie oponki kupiłem od kolegi z forum 215/55/16 ,
Okazało się że są trochę za niskie . ( bardziej pasują do Octavi , lub Passata )

Oryginalnie chyba powinny być 225/60/16 , przynajmniej taki rozmiar proponują na oponeo.pl .
Jest niższy na tych oponkach co mam irytuje mnie to trochę , tak że we wtorek jadę po normalne oponki ( takie jak powinny być )

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 kwie 2013, 14:04

ile niżej nie wiele
ja mam takie na zimę ;-)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 09 kwie 2013, 14:16

pepi pisze:ile niżej nie wiele
ja mam takie na zimę ;-)
No to też "zima" na oponach 225-60-16 jest wyższe od 215/55/16 , nie ważne czy to 3, czy 5 cm .
Dla mnie to jest dużo , podjeżdżając np pod krawężnik , czy zjeżdżając z krawężnika , to muszę uważać na michę olejową , przejeżdżając przez progi zwalniające muszę uważać na tłumik ( czy podwozie ) jadąc 10km/h .
Jak bym chciał mieć niskie auto to bym kupił ze sportowym zawieszeniem , a ja chcę mieć wysokie autko ( bez przesady nie terenowe )
Temu twierdzę , że A8 D2 na oponach od forda mondeo jest za niskie .

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 10 kwie 2013, 08:23

pepi pisze:a ja chcę mieć wysokie autko ( bez przesady nie terenowe )
Zimą jeżdżę na 225/65/17 i mogłoby być wyższe (czasami się podwieszam). Także nie jesteś sam.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 kwie 2013, 21:23

ja przy 120 mam około 2tys może troszkę nad
przy 240 przemilczę :lol:

helena

Post autor: helena » 11 kwie 2013, 01:08

marekp750, - jeżeli dobrze zrozumiałem Twój wywód to obrotomierz "czyta" obroty
wału korbowego i je pokazuje na zegarze i tu wszystko jest jasne.Natomiast prędkościomierz "czyta" obroty koła i przelicza na km/h i wówczas faktycznie rozmiar ogumienia nie ma znaczenia.Kwestia jest tylko jaki rozmiar opony jako standardowy bierze
do tego przeliczenia :?: Znając tą wielkość można określić czy gumka na której akurat jeździmy "oszukuje" na plus czy na minus :idea:

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 11 kwie 2013, 07:04

helena pisze:marekp750, - jeżeli dobrze zrozumiałem Twój wywód to obrotomierz "czyta" obroty
wału korbowego i je pokazuje na zegarze i tu wszystko jest jasne.Natomiast prędkościomierz "czyta" obroty koła i przelicza na km/h i wówczas faktycznie rozmiar ogumienia nie ma znaczenia.
Tak, dobrze rozumujesz.
Sygnał prędkości brany jest z flanszy lewej przedniej półosi.
helena pisze:Kwestia jest tylko jaki rozmiar opony jako standardowy bierze
do tego przeliczenia :?:
Na tabliczce z ciśnieniami w ogumieniu są rozmiary opon by prędkościomierz pokazywał najbliżej to co chciał producent.




Poprawiłem cytaty bo nie wiadomo było co cytujesz a co jest twoją wypowiedzią.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2013, 13:34 przez marekp750, łącznie zmieniany 2 razy.

helena

Post autor: helena » 11 kwie 2013, 23:59

Skoro temat już zboczył trochę na rozmiar ogumienia to zadam takie pytanie:
jaki maksymalnie wysoki profil można założyć do D2 na felgę 17" ewentualnie 18" :?:
Pytam dlatego że mieszkam na zadupiu i na dojeździe do domu mam "odcinek specjalny"
długości ok 300m (glina,luźny piasek itp.) i nie chciałbym po obfitych opadach i roztopach szorować "brzuchem" po podłożu natomiast jazda sportowa nisko położonym autem z racji wieku raczej mnie nie pociąga więc szukam rozsądnego kompromisu między moim "terenem" a normalną jazdą po asfalcie :-D

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 14 kwie 2013, 12:59

helena pisze:jaki maksymalnie wysoki profil można założyć do D2 na felgę 17" ewentualnie 18" :?:
Jaki max profil to Ci nie powiem ale ja zimą bezproblemowo jeżdżę na 225/65/17.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl