Witam samochod mam dopiero od niedawna i z moich obserwacji wynika ze
1.zawsze przy obrotach od 1500 do 2000 przy bardzo delikatnym przyspieszaniu zaczyna troszke szarpac ( a w zasadze trzasc buda) do momentu gdy dojdzie do 2000 obrotow i spadnie po przelaczeniu biegu
2.dzieje sie tak tylko przy predkosci okolo 40 mil (64 km/h)
3.jesli przyspieszam wciskajac gaz normalnie tego efektu nie ma
prosze o opinie forumowiczow , poniewaz troszke sie martwie o samochod .
z gory dziekuje za odpowiedzi , pozdrawiam
[D3 04 3.0TDI ] Lekkie szarpanie przy lekkim przyspieszani
-
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 00:01
- Lokalizacja: Newall Green
[D3 04 3.0TDI ] Lekkie szarpanie przy lekkim przyspieszani
OPEL MANTA 2.0 84r
Renault Fuego 2.0 81r
BMW 323i 83r
BMW 525i 83r
BMW 524 TD 86r
BMW 524 TD 88r
BMW 525i 89r
Bmw 518i 94r
BMW 520i 98r
MERCEDES E220 CDI 00r
AUDI A8 3.0TDI Quatro 04r...................
Renault Fuego 2.0 81r
BMW 323i 83r
BMW 525i 83r
BMW 524 TD 86r
BMW 524 TD 88r
BMW 525i 89r
Bmw 518i 94r
BMW 520i 98r
MERCEDES E220 CDI 00r
AUDI A8 3.0TDI Quatro 04r...................
Zacząłbym od zmiany oleju ale objawy sugerują kończący się konwerter więc przedyskutuj z mechanikiem czy zmieniać sam olej czy od razu z konwerterem.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 00:01
- Lokalizacja: Newall Green
Tak, konwerter to sprzęgło hydrokinetyczne. Nie wiem jaką skrzynie posiadasz czy to 6hp19 czy 6hp26 ale jest sporo firm, które regenerują konwertery np. Midparts czy Avanti. Osobiście widziałem na allegro nowe konwery do 3.0tdi za ok. 2 tyś.
Pamiętaj aby po wymianie konwertera, oleju, uszczelniaczy i filtra wykonać adaptacje skrzyni, a dokładniej skasować stare wartości i wyuczyć nowych. Wypadałoby też uaktualnić soft w skrzyni ale to już raczej tylko serwis.
Starannie dobierz olej, ale po roczniku sądzę, że Ravenol zf6 będzie odpowiedni. Upewnij się jednak dzwoniąc do ASO i podaj VIN. Ale na 90% posiadasz olej 'słomkowaty'.
Warto w jak najkrótszym czasie wymienić konwerter, gdyż puszcza on 'szlam' do szkrzyni. I przy wymianie konwertera warto też (bo będzie wyjęta skrzynia) do niej zajrzeć. Bo równie dobrze może CI już kolego delikatnie pękać kosz forwardu i też będzie miał podobne objawy, szczególnie przy zmianie z 3 na 4. Ale wtedy też załącza się zawór lock up. Więc na dwoje babka wróżyła.
Pamiętaj aby po wymianie konwertera, oleju, uszczelniaczy i filtra wykonać adaptacje skrzyni, a dokładniej skasować stare wartości i wyuczyć nowych. Wypadałoby też uaktualnić soft w skrzyni ale to już raczej tylko serwis.
Starannie dobierz olej, ale po roczniku sądzę, że Ravenol zf6 będzie odpowiedni. Upewnij się jednak dzwoniąc do ASO i podaj VIN. Ale na 90% posiadasz olej 'słomkowaty'.
Warto w jak najkrótszym czasie wymienić konwerter, gdyż puszcza on 'szlam' do szkrzyni. I przy wymianie konwertera warto też (bo będzie wyjęta skrzynia) do niej zajrzeć. Bo równie dobrze może CI już kolego delikatnie pękać kosz forwardu i też będzie miał podobne objawy, szczególnie przy zmianie z 3 na 4. Ale wtedy też załącza się zawór lock up. Więc na dwoje babka wróżyła.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 00:01
- Lokalizacja: Newall Green
no , wiec bylem u mechanika na przegladzie technicznym , i powiedzieli ze skrzynia jest w porzadku a drgania przy 60 km/h spowodowane sa ze tylne opony mam zjechane na wewnetrznych stronach i to jest powodem drgan ...........ale dziekuje wszystkim za odpowiedzi
OPEL MANTA 2.0 84r
Renault Fuego 2.0 81r
BMW 323i 83r
BMW 525i 83r
BMW 524 TD 86r
BMW 524 TD 88r
BMW 525i 89r
Bmw 518i 94r
BMW 520i 98r
MERCEDES E220 CDI 00r
AUDI A8 3.0TDI Quatro 04r...................
Renault Fuego 2.0 81r
BMW 323i 83r
BMW 525i 83r
BMW 524 TD 86r
BMW 524 TD 88r
BMW 525i 89r
Bmw 518i 94r
BMW 520i 98r
MERCEDES E220 CDI 00r
AUDI A8 3.0TDI Quatro 04r...................
To masz do roboty tylne zawieszenie , skoro zjechało tobie opony od wewnątrz , albo tylko zbieżność do ustawienia ;-)ArkadiuszC pisze:drgania przy 60 km/h spowodowane sa ze tylne opony mam zjechane na wewnetrznych stronach i to jest powodem drgan
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 73
- Rejestracja: 18 mar 2012, 19:49
- Lokalizacja: brzesko/wiedeń
Lekkie szarpanie przy
witam Koledzy i Koleżanki podepne sie pod temat mam pytanie ostatnio wymieniłem olej w skrzyni i jest tak po wymianie auto tak jakby lepiej rusza tzn. jest zrywniejsze wcześniej skrzynia szarpała mi na drive i na tipie teraz na tipie jest spokój a na drivie dalej szarpie zwłaszcza gdy zmnienia biegi w górę przy redukcji jest lepiej vag nie pokazuje zadnych błedów co może być przyczyna??
-
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 00:01
- Lokalizacja: Newall Green
u mnie problem polegal na tym ze za delikatnie jezdzilem , prawie gazu nie dodajac aby sprawdzic minimalne spalanie , a te drgania zauwazylem na pewnych odcinkach drogi zawsze w tym samym miejscu ........................odkad zaczolem jezdzic normalnie problem nie ma ...
OPEL MANTA 2.0 84r
Renault Fuego 2.0 81r
BMW 323i 83r
BMW 525i 83r
BMW 524 TD 86r
BMW 524 TD 88r
BMW 525i 89r
Bmw 518i 94r
BMW 520i 98r
MERCEDES E220 CDI 00r
AUDI A8 3.0TDI Quatro 04r...................
Renault Fuego 2.0 81r
BMW 323i 83r
BMW 525i 83r
BMW 524 TD 86r
BMW 524 TD 88r
BMW 525i 89r
Bmw 518i 94r
BMW 520i 98r
MERCEDES E220 CDI 00r
AUDI A8 3.0TDI Quatro 04r...................