części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 06 4.2TDI ] Blad silnika

WiZ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 07 lis 2010, 15:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

[D3 06 4.2TDI ] Blad silnika

Post autor: WiZ » 22 kwie 2013, 20:52

Witam!

Jakis czas temu pojawil sie blad silnika.
Podbielismy kompa i pokazalo na slavie blad P106C
W necie znalazlem taki opis bledu:
004204 - Throttle Valve 2
P106C - 001 - Stuck or difficult to move - Intermittent

Moj mechanik mowi,ze nie domyka klapa.
Teraz kilka pytan :-D
1. Slave - ktora to czesc silnika?
2. Nie wiem na ile profesjonalnie to wytlumacze,ale.....
ktora klapa? On twierdzi,ze sa dwie klapy z przodu silnika (blizej chlodnicy)
i dwie klapki bardziej z tylu silnika (blizej szyby).
3. Czy czyszczenie wchodzi w gre? Czy tylko wymiana?

Dodam,ze jezdze juz tak od dluzszego czasu i nie wplywa to na prace
silnika itp. Chcialbym ogarnac ten temat po prostu. Nie daje mi spokoju
ten zolty lampion na desce. :-/

Pozdro
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, 14:19 przez WiZ, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 22 kwie 2013, 21:15

1) slave odnosi się do drugiego sterownika silnika (wspomagającego) są dwa master i slave.
2) chodzi o klapy w kolektorze ssącym i podobnie jak w 4.0 i w 4.2 lubią sie spsuć. kolektor na stół bo mogą być szkody bo u ciebie jest inna budowa ssącego niż w pre-fl (4.0tdi ase) i lubi sie rozlecieć.
3) weryfikacja na stole.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

WiZ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 07 lis 2010, 15:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: WiZ » 22 kwie 2013, 21:31

1. Ktora strona jest master a ktora slave?
Stojac na wprost silnika prawa? lewa?

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 24 kwie 2013, 21:47

eee ten podział nie odnosi się do stron a do główny i podrzędny.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 24 kwie 2013, 21:51

najłatwiej sprawdz który sie zacina masz dwa zawory (przepustnice) lewą i prawą u wejścia do kolektora. po włączeniu zapłonu powinna się zamkąć i otwożyć (taki samo test) jadna nie będzie pracować z tego co mówi sterownik.

to masz foto owych przepustnic
Obrazek
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 24 kwie 2013, 23:21

wolek pisze:eee ten podział nie odnosi się do stron a do główny i podrzędny.
Rozwinę myśl co by kolega zrozumiał...
master i slave odnosi się do sterowników (komputerów sterujących) silnika a nie jego bloków/stron.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl