Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB ] kontrolka CAT i ESP

Awatar użytkownika
Konrad
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 02 paź 2009, 09:05

[D2 97 4.2PB ] kontrolka CAT i ESP

Post autor: Konrad » 26 sty 2010, 11:38

witam,

mam A8 4.2 97r na sekwencji, założyłem ją do sprowadzonego auta i przez jakieś 10 000 km nic sie nie działo

przez ostatnie kilka dni podczas tych sporych mrozów -20 - 30 auto odpala bez problemu ale po kilku minutach zapala sie CAT i kontrolka od trakcji i czuje że auto nie pracuje na wszystkie cylindry

ale gdy złapie temp 90 stopni i zgasze je i odpale już jest wszystko OK, kiedyś kilka dni po założeniu instalacji tak mi sie zrobiło ze dwa razy i przestało aż do teraz do tych dużych mrozów

czy ktoś miał coś podobnego ?

może zaznacze że nic nie było wymieniane jeszcze od kiedy je mam, ani kable, ani świece wszystko jest org jeszcze

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 13:52 przez Konrad, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Marcin B.
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 70
Rejestracja: 06 lis 2009, 09:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: kontrolka KAT i ESP

Post autor: Marcin B. » 26 sty 2010, 13:25

Konrad pisze:witam,

mam A8 4.2 97r na sekwencji, założyłem ją do sprowadzonego auta i przez jakieś 10 000 km nic sie nie działo

przez ostatnie kilka dni podczas tych sporych mrozów -20 - 30 auto odpala bez problemu ale po kilku minutach zapala sie CAT i kontrolka od trakcji i czuje że auto nie pracuje na wszystkie cylindry

ale gdy złapie temp 90 stopni i zgasze je i odpale już jest wszystko OK, kiedyś kilka dni po założeniu instalacji tak mi sie zrobiło ze dwa razy i przestało aż do teraz do tych dużych mrozów

czy ktoś miał coś podobnego ?

może zaznacze że nic nie było wymieniane jeszcze od kiedy je mam, ani kable, ani świece wszystko jest org jeszcze

pozdrawiam
jak masz takie objawy na gazie, to pewnie zamarzają Ci wtryskiwacze, cięzko powiedzieć bo to może być wszystko..włącznie z kablami :D
Pojedź do gazownika z reklamacją, w sumie 10 000 km to niewiele i nie powinno sie nic pokrzaczyć jeszcze z LPG
Készítsen képet önmagáról

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 26 sty 2010, 13:42

kolego ja mam to samo u siebie i paru kolesi tez,takze nie przejmuj sie, byc moze te mrozy maja na to wplyw tym bardziej ze ja robilem gaz u siebie tydzien temu i chodzil jak ta lala a w te mrozy kuleje dopoki sie nie rozgrzeje takze poczekamy zobaczymy

tommi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 30 paź 2009, 16:55
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: tommi » 26 sty 2010, 13:51

mi tez kuleje w te mrozy i nie bardzo chce chodzic- jak sie przelaczy to KAT odrazu wiec musze zgasic i odpalic na benzynce a przelacze dopiero jak sie nagrzeje

pet3r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 296
Rejestracja: 24 wrz 2009, 09:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: pet3r » 26 sty 2010, 14:53

czyli w mrozy musicie grzać silniki na benzynie do 90 st. i dopiero przełączać na gaz?

Awatar użytkownika
Konrad
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 02 paź 2009, 09:05

Post autor: Konrad » 26 sty 2010, 15:00

u mnie wystąpiło to w niedziele pierwszy raz gdy było ponad - 20, możliwe że to coś z wtryskami bo dośc szybko mi sie przełącza na gaz

dardzi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:17
Lokalizacja: Iława

Post autor: dardzi » 26 sty 2010, 16:31

wiele instalacji ma fabrycznie ustawione min.45 stopni C na reduktorze aby samochód mógł się przełączyć na LPG . Przy takich niskich temperaturach , jak reduktor nie jest jeszcze dogrzany a elektrozawór otworzy dopływ płynnego i b. zimnego LPG - nie ma optymalnego ciśnienia i temperatury fazy lotnej gazu.

więc albo przestawić programowo w komputerze instalacji na 60-70 stopni C ( a na lato wrócić do 45) , albo ręcznie "trzymać" na Pb do zagrzania i przełączać

Awatar użytkownika
Konrad
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 02 paź 2009, 09:05

Post autor: Konrad » 26 sty 2010, 16:45

dziekuje za odpowiedz, zaraz po pracy sprawdze czy tak sie stanie

z tym ustawieniem to może byc tez zwiazane ze zamarzł mi gaz ?

to znaczy term. pokazywał - 22 a ja jechałem w trasie 130/180 kmh i przy pełnym zbiorniku gazu auto jechało na benzynie :-?

mmd317
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:15
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: mmd317 » 26 sty 2010, 17:43

Kolego jest tak jak pisza koledzy wyzej,prawdopodobnie wtryskiwacze przymarzaja i nie daje pelnej dawki gazu z tad te zapalajace sie kontrolki. Moje auto jest co prawda garazowane i nie wystepuje taki problem. Kontrolki zapalaja mi sie jednak kiedy wyjezdze gaz prwie do konca i jak naprzyklad depne w tym momencie zapala sie kontroli od kat i esp . auto zaczyna zwalniac i wibrowac jak by nie palilo na cylindry. Musze wtedy zgasic auto przelaczyc na bedzyne i wszystko jest ok. zobaczysz jak bedzie przy wyzszych temperaturach jezeli wszystko bedzie ok wydaje mi sie ze nie musisz sie zbytnio przejmowac
Ostatnio zmieniony 26 sty 2010, 18:37 przez mmd317, łącznie zmieniany 1 raz.

dardzi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:17
Lokalizacja: Iława

Post autor: dardzi » 26 sty 2010, 18:04

Konrad pisze:dziekuje za odpowiedz, zaraz po pracy sprawdze czy tak sie stanie

z tym ustawieniem to może byc tez zwiazane ze zamarzł mi gaz ?

to znaczy term. pokazywał - 22 a ja jechałem w trasie 130/180 kmh i przy pełnym zbiorniku gazu auto jechało na benzynie :-?
a dogrzewa do 90 stopni na wskaźniku ?
i czy poziom płynu chłodzącego masz OK ?

obejrzyj też reduktor (jak już trochę pojedziesz) - jak zamarza to będzie silnie oszroniony
a powinien być ciepły a nawet gorący

gaz raczej nie zamarza ( na zimę na stacjach jest inna mieszanka propanu/butanu) - chyba że gdzieś zatankowałeś jakiś trefny LPG.
Poza tym jakby zamarzł w butli - to następowała by próba przełączenia na LPG przy której auto by gasło ( albo po szarpnięciu wracało na benzynę - w niektórych instalacjach )

mmd317
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:15
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: mmd317 » 26 sty 2010, 18:38

Owszem sam gaz nie zamarza. lecz zauwazylem takie zjawiska butla od gazu przy wiekszych mrozach cala oszroniona bardzo zimna reduktor bardzo zimny temperatura owiele nizsza od zera wtryskiwacze od gazu oszronone wiec przymarzaja. Wiec wedlug moich wnioskow wtryskiwacze w ktorych gaz nie jest zamarzniety mimo to moga byc oszronione a wiec ich temperatura jest bardzo niska, niska temperatura moze powodowac kurczenie sie niektorych elementow wiec moga pojawic sie neprwidlowosci ich pracy. Moge sie mylic wiec jezeli ktos ma wieksze pojecie napewno sie wypowie.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2010, 21:04 przez mmd317, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 26 sty 2010, 20:29

dobrze gadasz tym bardziej ze wtryskiwacze to tloczek gumowy i sprezynka. Dzis obdzwonilem wszystkich kumpli ktorzy maja osemki i zadnemu auto nie jedzie w te mrozy na gazie, sytuacja poprawia sie dopiero gdy auto jest nagrzane do 90st- rowniez u mnie

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 26 sty 2010, 21:28

Witam
Proponuje dołożyć listwe grzania na wtryskiwacze LPG, koszt około 60 pln na stronę, rozwiąże problem zamarzania wtryskiwaczy.

Awatar użytkownika
Konrad
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 02 paź 2009, 09:05

Post autor: Konrad » 28 sty 2010, 11:21

wczoraj przy -15 na samej benzynie nic sie nie działo

dziś przy -6.5 auto normalnie na benzynie odpala i jedzie, po chwili przełacza sie na gaz i wszystko jest OK

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 28 sty 2010, 22:39

U mnie jest to samo tzn jak rano odpalam na benzynie - wszystko ok, w chwili, gdy chce się przełaczyć na gaz zaczyna nim telepać i wtedy jak go przytrzymam na obrotach to po chwili jest ok, a jak tego nie zrobie zapala się CAT i ESP,a nawet potrafi zgasnąć ( z tego co pamiętam temperatura parownika ustawiona był na 35 stopni), po sprawdzeniu na vagu - wypadanie zapłonów dlatego ta nierówna praca.
Jednak ten problem jest tylko rano, bo jak juz chodzi na gazie to jak go zgaszę i wrócę po kilku godzinach jak silnik jest zimny to wtedy płynnie przechodzi na gaz.
Rozmawiałem z gazownikiem i powiedział że mam przyjechać do niego i do instaluje mi coś do kompa gazu (jakaś poprawka wprawadzona przez producenta) i jeśli go dobrze zrozumiałem, która będzie otwierała szybciej zawór zanim poda gas na wtryski. CHYBA JAKOŚ TAK :roll: Ma to spowodować iż lepiej będzie pracował. Ale ogólnie i tak stwierdził że wina leży poprostu po stronie mrozów i trzeba się przemeczyć. Ja też narazie przełączam go manualnie po osiągnięciu 90 stopni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl