Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 ALL] Bilstein B8 + Jamex -50mm

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 23 paź 2012, 20:13

Mucholejkolator, nie jestem do końca w temacie tych "talerzy".

Jak możesz wytłumacz jeszcze raz o co z tym chodzi. Jeżeli ja dobrze rozumiem, talerze od A8 różnią się od S8 wysokością 20mm? Czyli jeżeli mam S8 to już nie obniżę kombinując przy mocowaniach, tylko gwint albo inne sprężyny?

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 23 paź 2012, 22:38

Panowie wiem, że ze zdjęć niewiele wynika dlatego zrobiłem na szybko rysunek poglądowy.
sebos17 pisze:Czyli jeżeli mam S8 to już nie obniżę kombinując przy mocowaniach, tylko gwint albo inne sprężyny?
Nie posiadam takiej wiedzy czy we wszystkich poliftowych S8 były już te "talerze obniżające". Wiem, że te pochodzą z S8 2002 a jakie są u Ciebie nie wiem. Musisz sprawdzić. Jeżeli masz B6 to możesz niżej osadzić sprężyny na amorkach robiąc nowe, niższe nacięcia pod ograniczniki wysokości. W przypadku Sachsów (BOGE) nie ma takiej możliwości bo tam ogranicznikiem wysokości pod dolne talerze sprężyn są zgubienia samego materiału ścianki amortyzatora (wybulenia) :->


Obrazek

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 24 paź 2012, 07:05

Mucholejkolator, Powiedz mi jeszcze, czy jak wykonam te nacięcie w B6, to będę mógł sobie przekładać ten ogranicznik kiedy chcę, czy zakłada się go raz na stałe?

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 24 paź 2012, 10:50

Kiedy chcesz, oczywiście po demontażu sprężyny z amorka :-> Jest to rodzaj segera zewnętrznego, który zakłada się w rowek i jeśli masz kilka rowków osadzasz go w dowolnym akurat potrzebnym poziomie :-D

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 28 paź 2012, 10:31

To ja wam powiem, że nie widziałem różnicy bo wszystkie talerze jakie mam są takie jak w S8 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wygląda na to, że różnie z tym bawa bo moja seria miała te obnizające.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 lis 2012, 21:23

wiec tak robiłem a6 na koni i tam rzeczywiście jest rowek i taka podstawka
ale tylko jeden rowek
amortyzator porównałem do czarnego z a8 jest taki sam kielich na tej samej wysokości
w mojej mega twardej porównałem z tym czarnym bo ja mam czerwone jest taki sam długość wysokość
podstawki górne są różne mowa przed i po lifcie
jedynie co jest tan na prawdę zmienione to jest sprężyna
i ona jest o jakieś 10 cm krótsza i z drutu o 2mm większego
przynajmniej było tak w autach które miałem
ale jeszcze mam 2 a6 do roboty i jedno s8
to porównam :-D

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 08 maja 2013, 06:44

odgrzeje Kotleta, poniewaz w mojej S8 jest mala rożnica miedzy tyłem a przodem w szparach miedzy kołem a nadkolem.
Co prawda auto stoi prawidłowo czyli obserwując cała bryłę auta, przód jest ciut niżej niz tył, ale patrząc na nadkola ten efekt znika :)
A ze na lato mam felgi 20" wyraźnie zwiekszył sie prześwit w auicie w porównaiu z zimowymi 18, mógłbym sobie pozwolić na te -20mm w dół.

I teraz mam dylemat:

-Kupić same jamexy -20mm na przód

-skrócić trzpień amorka o jakieś 20-30mm i wlasnie jaka spręzyne wtedy zastosować, oryginalna, czy jamex, boje się że na oryginalnej sprężynie, auto usztywni się jak taczka, bądź spręzyna nie wytrzyma i strzeli po czasie.

No i zalezy mi na tym żeby auto nie położyło się na ziemi, a nie chcę też kupować sprężyn w ciemno bo jedne K.A.W juz leżą w piwnicy (-60mm)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl