![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] brak ogrzewania
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
kolego glinka po rozgrzaniu ciśnienie powstanie na skutek rozszerzalności cieplnej cieczy chłodzącej ale po odkręceniu korka na ciepłym i zakręceniu nie powinno już gromadzić się ciśnienie bo z kąd?? jak jest to ciśnienie z cylindra dostaje się do układu chłodzenia. co za tym idzie powietrze zbiera się w najwyższym punkcie układu chłodniczego (najczęściej nagrzewnica) i dlatego mogą być problemy z ogrzewaniem
Jak dawno wymieniałeś pompę wody? Bo jak twierdzisz, że jak jedziesz to grzeje a na wolnych obrotach już nie. To może świadczyć o słabym przepływie cieczy dogorywającej pompie. Moim zdaniem jeśli miał byś walniętą uszczelkę pod głowicą to: 1.olej w płynie, 2.płyn w oleju (mazia na korku i w oleju), 3. spaliny w zbiorniczku( rozdęcie zbiorniczka wyrównawczego i zapach spalin po odkręceniu korka zbiorniczka). We wszystkich trzech przypadkach nie są to dobre wieści. Ale ja stawiał bym raczej na niedomagającą pompę wody lub zapchany układ. Można go przepłukać środkami do czyszczenia układów chłodzenia a następnie odkręcić dwa krańcowe przewody w układzie i pod ciśnieniem wężem z kranu wywalić cały syf który mógł tam gdzieś zostać. Ja tak zrobiłem w omedze i o dziwo pomogło. Ale na początku sprawdź te trzy objawy wywalenia uszczelki i napisz co stwierdziłeś. Jeśli to żadna z nich to przystąp do płukania układu może pomoże.
Pozdro.
Pozdro.
Dążenie do doskonałości.
przemoR888 pisze:kolego glinka po rozgrzaniu ciśnienie powstanie na skutek rozszerzalności cieplnej cieczy chłodzącej ale po odkręceniu korka na ciepłym i zakręceniu nie powinno już gromadzić się ciśnienie bo z kąd?? jak jest to ciśnienie z cylindra dostaje się do układu chłodzenia. co za tym idzie powietrze zbiera się w najwyższym punkcie układu chłodniczego (najczęściej nagrzewnica) i dlatego mogą być problemy z ogrzewaniem
przeczytaj zasade działania
wogole całosc jest warto przeczytac mozna sie tu wiele dowiedziec
http://www.abs.org.pl/truck/index.php?aid=57
co do płukania układu to zrobił to majster od chłodnic, nie pomogło. Niestety nie wiem czy była wymieniana uszczelka jedna czy dwie, było to zaraz po kupnie auta. Wymieniałem zaraz po kupnie rozrząd, mechanik mówił że zrobił wszystko, pompę wody też, ale kto go tam wie, teraz idę spać bo z pracy wróciłem ale po południu sprawdzę czy jest to o czym pisał daro72
Ja w omci płukałem cały układ nie samą nagrzewnicę. Tak podłączałem wąż od kranu aby woda poszła przez cały układ. Płukałem najpierw z umiarem apotem na cały zycher kran.
Mi pomogło nie mogę powiedzieć jak u ciebie ale nie zaszkodzi spróbować. Daj znać z przebiegu prac.
Pozdro.
Mi pomogło nie mogę powiedzieć jak u ciebie ale nie zaszkodzi spróbować. Daj znać z przebiegu prac.
Pozdro.
Dążenie do doskonałości.
daro72 chyba masz rację i to nie jest uszczelka bo ta: po pierwsze jak wtedy miałem ja do wymiany to auto dymiło a teraz tego nie robi, po drugie żadnej mazi pod korkiem od oleju czy płynu chłodzącego nie ma (może jeszcze się nie wytrąciła) i nic nie śmierdzi. Aha wtedy jak byłem u tego mechanika to jak dolewał płyn chłodniczy to przy odkręconym korku jak dodawali gazu to zmieniał się jego poziom w zbiorniczku :?:
Najmniej cię będzie kosztowało jak spróbujesz najpierw wypłukać cały układ nie samą nagrzewnicę. Płyn do płukania jakieś 20/30zł i około 2 godziny roboty bo silnik musi stygnąć.
Ja po płynie płukałem ze dwa razy wodą do rozgrzania silnika a potem pod ciśnieniem. No i do tego trzeba doliczyć kilka litrów paliwa i borygo. Może pomoże. W końcu taniej to wyjdzie niż ruszanie rozrządu, a nie wiadomo czego się tam spodziewać.
Ja po płynie płukałem ze dwa razy wodą do rozgrzania silnika a potem pod ciśnieniem. No i do tego trzeba doliczyć kilka litrów paliwa i borygo. Może pomoże. W końcu taniej to wyjdzie niż ruszanie rozrządu, a nie wiadomo czego się tam spodziewać.
Dążenie do doskonałości.
Witam Kolegów i troszkę odświeżę.
Koledzy pomóżcie bo nie lubię jak coś nie gra w moim aucie. Zwłaszcza że jest zimno.
Po wymianie simeringu na wale poskładałem auto w jedną całość, ale zauważyłem że od tamtego czasu nie grzeje. Może wcześniej też nie grzał tylko było cieplej i nie zauważyłem.
Jedno co zauważyłem to nie przepływa płyn przez nagrzewnicę (wąż dopływowy gorący, odpływowy zimny), układ odpowietrzony. Po odkręceniu korka w zbiorniczku i zakręceniu (rozładowanie ciśnienia) i całkowitym wykręceniu odpowietrznika na dopływie płyn szybko kapie z niego, co świadczy o słabym ciśnieniu jaki wytwarza pompa wody.
Wszystko się zmienia po dodaniu gazu. Zwiększa się przepływ i zaczyna lecieć ciepłe powietrze. No i nie sposób mieć wykręcony odpowietrznik bo wali płyn jak z kranu. Przytrzymałem obroty na poziomie 4000obr/min to po 10s z kratek nawiewu dmuchał gorąc, więc chyba wszystkie klapy i zawory działają jak należy. Jedyny problem to brak przepływu płynu na jałowym biegu.
Czy to świadczy że pompa wody do wymiany?? W sumie nie wiem co w niej może się zepsuć żeby nie wymuszała przepływu. Dodam ze silnik temperaturę łapie i trzyma jak należy, nie ubywa płynu i nie zmienia koloru. Oleju również nie przybywa na bagnecie. Nagrzewnica nie płukana, ale ewidentnie problem widzę w słabym podciśnieniu jakie wytwarza pompa.
Dodam że równolegle jest wpięty obwód reduktora, ale jak pamiętam ubiegły rok, to nie było z problemu z grzaniem w dodatku zacisnąłem do niego wąż, ale nic się nie zmieniło.
Jak ktoś spotkał się z takim problemem i ma na to lekarstwo to proszę o pomoc, bo jestem zdecydowany na wymianę pompy wody, a nie chcę na darmo pchać się w koszty jeżeli mogę ich uniknąć.
Czy cezar88, uporał się z problemem?? Może by udzielił jakiejś wskazówki, ponieważ dopadła mnie podobna przypadłość.cezar88 pisze:Aha oczywiście jak będzie po temacie to napiszę co i jak
Koledzy pomóżcie bo nie lubię jak coś nie gra w moim aucie. Zwłaszcza że jest zimno.
Po wymianie simeringu na wale poskładałem auto w jedną całość, ale zauważyłem że od tamtego czasu nie grzeje. Może wcześniej też nie grzał tylko było cieplej i nie zauważyłem.
Jedno co zauważyłem to nie przepływa płyn przez nagrzewnicę (wąż dopływowy gorący, odpływowy zimny), układ odpowietrzony. Po odkręceniu korka w zbiorniczku i zakręceniu (rozładowanie ciśnienia) i całkowitym wykręceniu odpowietrznika na dopływie płyn szybko kapie z niego, co świadczy o słabym ciśnieniu jaki wytwarza pompa wody.
Wszystko się zmienia po dodaniu gazu. Zwiększa się przepływ i zaczyna lecieć ciepłe powietrze. No i nie sposób mieć wykręcony odpowietrznik bo wali płyn jak z kranu. Przytrzymałem obroty na poziomie 4000obr/min to po 10s z kratek nawiewu dmuchał gorąc, więc chyba wszystkie klapy i zawory działają jak należy. Jedyny problem to brak przepływu płynu na jałowym biegu.
Czy to świadczy że pompa wody do wymiany?? W sumie nie wiem co w niej może się zepsuć żeby nie wymuszała przepływu. Dodam ze silnik temperaturę łapie i trzyma jak należy, nie ubywa płynu i nie zmienia koloru. Oleju również nie przybywa na bagnecie. Nagrzewnica nie płukana, ale ewidentnie problem widzę w słabym podciśnieniu jakie wytwarza pompa.
Dodam że równolegle jest wpięty obwód reduktora, ale jak pamiętam ubiegły rok, to nie było z problemu z grzaniem w dodatku zacisnąłem do niego wąż, ale nic się nie zmieniło.
Jak ktoś spotkał się z takim problemem i ma na to lekarstwo to proszę o pomoc, bo jestem zdecydowany na wymianę pompy wody, a nie chcę na darmo pchać się w koszty jeżeli mogę ich uniknąć.
Moim zdaniem to problem nie z pompą wody (tą wymuszającą ruch płynu chłodzącego przez układ chłodzenia silnika) ale problem z pompą nagrzewnicy.Gabriel pisze:Jedno co zauważyłem to nie przepływa płyn przez nagrzewnicę (wąż dopływowy gorący, odpływowy zimny), układ odpowietrzony.
(...)
Wszystko się zmienia po dodaniu gazu. Zwiększa się przepływ i zaczyna lecieć ciepłe powietrze. No i nie sposób mieć wykręcony odpowietrznik bo wali płyn jak z kranu. Przytrzymałem obroty na poziomie 4000obr/min to po 10s z kratek nawiewu dmuchał gorąc, więc chyba wszystkie klapy i zawory działają jak należy. Jedyny problem to brak przepływu płynu na jałowym biegu.
Czy to świadczy że pompa wody do wymiany??
Pompa nagrzewnicy umiejscowiona jest w komorze silnika na podszybiu po stronie kierowcy pod servem - pompa ta ma właśnie za zadanie wymusić przepływ płynu chłodzącego przez nagrzewnicę a jej działanie lub nie najbardziej jest widoczne właśnie na postoju przy niskich obrotach.
Temat pompy nagrzewnicy opisywałem już tutaj:
http://www.a8team.pl/topics57/2447.htm
http://www.a8team.pl/topics12/4298.htm
http://www.a8team.pl/topics57/5145.htm
- niestety roboty jest z tym sporo i nie należy do najłatwiejszych :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No widzisz kolego o taką odpowiedz mi chodziło.
W prawdzie natknąłem się gdzieś na temat pompki wspomagania nagrzewnicy, ale to było w D3 i tyle o niej czytałem, więc pomyślałem że u mnie tego nie ma. Dzięki za podpowiedz, bo pewnie wybebeszył bym pompę wody w aucie, a to by nie wiele zmieniło. Podkusiło mnie żeby zapytać o to jeszcze na forum i znowu jestem z tego powodu do przodu ;-) Dzięki wielkie :-)
W prawdzie natknąłem się gdzieś na temat pompki wspomagania nagrzewnicy, ale to było w D3 i tyle o niej czytałem, więc pomyślałem że u mnie tego nie ma. Dzięki za podpowiedz, bo pewnie wybebeszył bym pompę wody w aucie, a to by nie wiele zmieniło. Podkusiło mnie żeby zapytać o to jeszcze na forum i znowu jestem z tego powodu do przodu ;-) Dzięki wielkie :-)