części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Tiptronik czy Multironik

Bombel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:25
Lokalizacja: Polska

[D3 ALL ] Tiptronik czy Multironik

Post autor: Bombel » 19 maja 2013, 16:09

Jaka jest różnica między skrzynią Tiptronik a Multironik która lepsza waszym zdaniem? Ponieważ słyszałem że Multitronik jest do bani z uwagi na dużą awaryjność :(

oraz jakie skrzynie występują w modelu D3 6.0 W12 2005-2008 czy często się psują??
Ostatnio zmieniony 21 maja 2013, 08:14 przez Bombel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 19 maja 2013, 18:52

W A8 według mojej wiedzy tylko montowany był Tiptronic.

blady99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2013, 09:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 19 maja 2013, 18:53

Multi jezdzilem jest do d..lw a8 napewno tip jest, multi ma problem z przenoszeniem wiekszego momentu wec montowana w 2,0 tdi i benzynie

Gość

Post autor: Gość » 19 maja 2013, 19:01

Multitronoc to skrzynia bezstopniowa i na tzw tasmie. Nie nadaje sie do duzych motorów i napedu Q stąd w A8 ich chyba nie montowano a jak już to w najsłabszej wersji może.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 19 maja 2013, 19:38

panowie, w a8 multi nie występuje wogóle
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 19 maja 2013, 19:42

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 19 maja 2013, 20:03

W wersji D3 W12 montowana jest skrzynia Tiptronic (6 biegów - BHT).
A co do awaryjności to nie jest większa od innych A8 , zależy jak kto dba o auto i wymiany oleju.

Gość

Post autor: Gość » 19 maja 2013, 20:07

jacek pisze:A co do awaryjności to nie jest większa od innych A8 , zależy jak kto dba o auto i wymiany oleju.
Multi jest bardziej awaryjny bo delikatniejszy i nierzadko zwyczajnie nie dawał rady momentowi stad awarie i kosztowne naprawy. Nawet serwisowana.

Bombel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:25
Lokalizacja: Polska

Post autor: Bombel » 19 maja 2013, 21:18

Jestem nowym użytkownikiem i nie bardzo znam się na forum oraz zasadach za co przepraszam. Poprawiłem temat lecz nie wiem czy tak może zostać??

Z tego co znów mi wiadomo to nie wymienia się oleju w skrzyni gdyż od dołu jest zawór do spuszczenia oleju ale napełnia się go jakoś chyba od góry?? Tak jak w przypadku oleju w silniku?? Więc jak nalać olej do skrzyni od dołu?? :P

A co ile trzeba wymieniać olej jeżeli się go już wymienia i na jaki??

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 19 maja 2013, 21:25

Apophis pisze:Multi jest bardziej awaryjny bo delikatniejszy i nierzadko zwyczajnie nie dawał rady momentowi stad awarie i kosztowne naprawy. Nawet serwisowana.
Owszem ale multitronik nie był montowany w A8

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 19 maja 2013, 21:29

Z tego co wyczytałem to skrzynie multi-tronik były montowane w modelach A3 , A4 i A6 z napędem na przód .
Tip-Tronik był montowany tylko z napędem Quattro w A4 , A6 , nie wiem jak to jest w A8 :-/

Gość

Post autor: Gość » 19 maja 2013, 21:36

Bombel pisze:Z tego co znów mi wiadomo to nie wymienia się oleju w skrzyni
To źle Cie poinformowano.
Bombel pisze:A co ile trzeba wymieniać olej jeżeli się go już wymienia i na jaki??
No taki jaki bys powinien np ATF3 i inne a jaki ma twoja skrzynia to sprawdzi ci szanujący sie serwis ASB i wymieni odpowiednio. Co około 60tys ja to robie nawet cześciej. Nie wiem z jakiego rejonu jestes ale są dwa dobre serwisy w pl jeden w Wawie i jeden pod Wrockiem.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 19 maja 2013, 21:48

Panowie ale walnęliście babola :lol:

W A8 był montowany multitronic, zarówno w D2 jak i w D3.

Gość

Post autor: Gość » 19 maja 2013, 21:56

Teściu tez mi sie tak wydaje. V6 na osce miały taką opcje z tym multi.

arti_dg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2012, 13:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: arti_dg » 19 maja 2013, 22:09

labas pisze:Panowie ale walnęliście babola :lol:

W A8 był montowany multitronic, zarówno w D2 jak i w D3.
W D3 były tylko w 3.0 fwd, w D2 nie było, więc sam też walnąłeś babola :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl