![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB ] Katalizator
Tak...FOSS pisze: Z tego co kojarzę to w D2 były chyba 4 lambdy w silniku W12 - chociaż głowy za to nie dam sobie uciąć :-P
Z tym ze ma 4 katalizatory. 2 wstępne i 2 główne...

A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
Kolego SERGIO, jest tak jak tu napisaliśmy powyżej...SERGIO pisze:To wkońcu jak to jest mają cztery czy dwa katy? No i dalej nie wiem czy mogę je wyrzucić, (...)
w A8 D2 4,2V8 (PB, przed i po FL) są tylko 2 sondy lambda i 2 katy.
Lambdy umieszczone przed katami więc możesz spokojnie wyciąć katy i wstawić tam strumienice :-P
4 sondy lambda i 4 katy w D2 są tylko w silniku W12 ale Ty takiego nie masz więc bez stresu ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A ja strumeinic bym nie wstawial wogole, bo moga wiecej pogorszyc niz poleprzyc. Najlepszy jest prosty kawalek rury. Musi byc tylko dobrze wspawany (bez glutów, musi trafiac w rure itp.).
Jeszcze nie spotkalem auta (a kilka ich juz robilem) w ktorym strumienica by cokolwiek poprawila, w stosunku do zwyklej rury.
Jeszcze nie spotkalem auta (a kilka ich juz robilem) w ktorym strumienica by cokolwiek poprawila, w stosunku do zwyklej rury.
Pokełbasiło mi się FOSS, pytając czy mam cztery czy dwa nie chodziło mi o katalizatory tylko o sondy - sorki za błąd, wiem że cztery katy są tylko w W12 ;-).
Pytałem o wyrzucenie katalizatorów bo chodzi mi tylko o zmianę dźwieku wydechu.
Na ostatnim SPOCIE w trójmieście jeden z kolegów w D2 po lifcie miał założone strumienice i dźwięk wydechu był całkiem sympatyczny i rasowy, ale nie za głośny.
Zdania tutaj na forum są podzielone dlatego pytam, żeby nie narobić sobie kłopotów, gdy nagle się okaże po wstawieniu strumienic, że dźwięk bedzie ok, a zaczną się jakieś inne problemy z pracą silnika czy jakimiś błędami itp.
Zawsze uważałem, że wyrzucenie katalizatora odetka układ wydechowy i poprawi dynamikę silnika.
Pytałem o wyrzucenie katalizatorów bo chodzi mi tylko o zmianę dźwieku wydechu.
Na ostatnim SPOCIE w trójmieście jeden z kolegów w D2 po lifcie miał założone strumienice i dźwięk wydechu był całkiem sympatyczny i rasowy, ale nie za głośny.
Zdania tutaj na forum są podzielone dlatego pytam, żeby nie narobić sobie kłopotów, gdy nagle się okaże po wstawieniu strumienic, że dźwięk bedzie ok, a zaczną się jakieś inne problemy z pracą silnika czy jakimiś błędami itp.
Zawsze uważałem, że wyrzucenie katalizatora odetka układ wydechowy i poprawi dynamikę silnika.
Popieram kolego guzior bo strumienica to taki przereklamowany gadżet... a tak naprawdę nic to nie daje :-Pguzior pisze:Katalizator wywalic - tak. Wstawic strumiennice - nie. Kazdy jednka zrobi jak bedzie uwazal. Osobisci nigdy nikomu nie polecałem i nie bede polecal wstawania strumiennic.
Równie dobrze zamiast strumienicy można wstawić tłumik przelotowy w kształcie podobny do katalizatora i efekt końcowy będzie ten sam :lol:
Ej Martinez, czy aby na pewno?Martinez pisze:Z tego co ja wiem to 4.2 bynajmiej moje S8 ma sondy przed katami i po więc tu sie rodzi problem.
Moje S8 tak jak Twoje także jest z 2002 (silnik AVP) i sondy lambda mam tylko dwie, przed katami ;-)
chyba pora zajrzeć kontrolnie pod samochód :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Witam serdecznie
Powinienem od razu do Was uderzyć po radę - próbowałem wcześniej na sąsiednim forum.
Sprawa wygląda tak. Zakupiłem ostatnio A8 D2 4.2 (AUW 2002) i mam do wymiany katalizator - komputer pokazuje błąd. Jako, że ASO zaproponowało oryginał za ponad 4tys chciałbym znaleźć rozwiązanie alternatywne ;-) Z tego co przeczytałem, temat katalizatora pojawia się najczęściej w charakterze wyprucia w.w. urządzenia :mrgreen:
Z przedstawionej wcześniej informacji od kolegi vitaliy wynika, że mój silnik ma 4 sondy lambda.
I teraz do rzeczy. Chciałbym, żeby auto było "tip-top". Jednak wydawanie wspomnianej kwoty na oryginał nie jest chyba rozsądne. Możecie koledzy zaproponować jakieś rozwiązanie, tak żeby komputer mojego samochodu spał spokojnie i ja też? ;-)
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Michał
Powinienem od razu do Was uderzyć po radę - próbowałem wcześniej na sąsiednim forum.
Sprawa wygląda tak. Zakupiłem ostatnio A8 D2 4.2 (AUW 2002) i mam do wymiany katalizator - komputer pokazuje błąd. Jako, że ASO zaproponowało oryginał za ponad 4tys chciałbym znaleźć rozwiązanie alternatywne ;-) Z tego co przeczytałem, temat katalizatora pojawia się najczęściej w charakterze wyprucia w.w. urządzenia :mrgreen:
Z przedstawionej wcześniej informacji od kolegi vitaliy wynika, że mój silnik ma 4 sondy lambda.
I teraz do rzeczy. Chciałbym, żeby auto było "tip-top". Jednak wydawanie wspomnianej kwoty na oryginał nie jest chyba rozsądne. Możecie koledzy zaproponować jakieś rozwiązanie, tak żeby komputer mojego samochodu spał spokojnie i ja też? ;-)
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Michał
Michaex,
Na początek gratulacje
Fajnie, ze udało Ci się znaleźć ciekawe auto.
Na pocieszenie powiem, ze tam masz dwa katalizatory - a jeden kosztuje ~4000zł :roll:
więc jeśli nie masz wolnych 9000 zł to odpuść ASO.
AUW ma 2 sondy lambda. (błąd)
Po jednej na strone, umieszczone są przed katalizatorami. (błąd)
Mozesz zastosować polskie zamienniki, ewentualnie zregenerować swoje (1500-2000zł). Wybebeszą stare, wstawią nowe środki.
Wtedy obejdzie sie bez większego spawania.
Pozdrawiam
P.s Skad wiesz, ze masz uszkodzone katalizatory? Wchodziłes pod auto - czy tylko opierasz sie na diagnozie VAG?
Na początek gratulacje

Fajnie, ze udało Ci się znaleźć ciekawe auto.
Na pocieszenie powiem, ze tam masz dwa katalizatory - a jeden kosztuje ~4000zł :roll:
więc jeśli nie masz wolnych 9000 zł to odpuść ASO.
AUW ma 2 sondy lambda. (błąd)
Po jednej na strone, umieszczone są przed katalizatorami. (błąd)
Mozesz zastosować polskie zamienniki, ewentualnie zregenerować swoje (1500-2000zł). Wybebeszą stare, wstawią nowe środki.
Wtedy obejdzie sie bez większego spawania.
Pozdrawiam
P.s Skad wiesz, ze masz uszkodzone katalizatory? Wchodziłes pod auto - czy tylko opierasz sie na diagnozie VAG?
Ostatnio zmieniony 26 lut 2010, 22:01 przez SJake, łącznie zmieniany 1 raz.
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
Jaki masz kod silnika.... chyba nie AUW?Martinez pisze:Mam na 100% cztery sondy dwie przed kat i dwie za katalizatorami.
EDIT:
Wróc...
FAKTYCZNIE SĄ CZTERY!
Pozostaje Ci tylko oryginał lub regenerowane na wzór.
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL