Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Stuki przy zmianie biegu w dół

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

[D2 00 4.2PB/LPG ] Stuki przy zmianie biegu w dół

Post autor: CINEK » 23 maja 2013, 20:05

Witam.

pojawił mi sie następujący objaw> jak sie już wszystko nagrzeje, to nie zawsze, ale jednak, przy zrzucaniu biegu (lewarek na D) z 3 na 2 obroty od pewnego pułapu ok. 1200obr. spadają momentalnie w dół i wracają od razu do góry a wtedy słychać po autem z przodu takie 2 metaliczne stuki, jakby luz na różnicowym był.

najczęściej objawia sie to jak jade na LPG, i tak jakby cisnienia nie trzymało, ale za to na PB też, ale już żadko sie tak dzieje.

Tak jak wspomniałem, jest tak tylko przy zmianie biegu z 3 na 2, a jak przełącze na TIPA i sam zmieniam, to wtedy jest wsio OK, SUPER itp...itd...i już :->

Wiem że mam luz na przegubie wału od ale od tylnego dyfra. Myslicie że mogą to być np. przeguby wewnętrzne? Obydwa zewnętrzne są nowe. Olej w ASB niedawno wymieniany. Wiem że są trzy komory w ASB gdzie sie olej wlewa i może w tej pierwszej od silnika jest mało, albo....może tak stukać przez instalke LPG ?

Wielkie dzieki za pomoc...pozdrawiam :peace:

Gość

Post autor: Gość » 23 maja 2013, 20:11

martin_rs4, Niebardzo rozumię ale
martin_rs4 pisze:najczęściej objawia sie to jak jade na LPG, i tak jakby cisnienia nie trzymało, ale za to na PB też, ale już żadko sie tak dzieje.
Z tego cytatu wynika chyba że na PB dzieje się Ci to zdecydowanie rzadziej?? Jesli tak to gazownia wali ci błedami w elektronike i moga sie dziac cuda z ASB.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 maja 2013, 21:05

no właśnie tu chyba tkwi problem, bo na PB lepiej mi silnik w ogóle pracuje, a na LPG trzęsie trochę buda (wtryski?) albo reduktor, ale to inny dział :lol:

ogólnie tak czasami walnie jakby byl spory luz na różnicowym...do przodu to nie ma problemów, żadnych stuków szarpnięć, przeciągnięć.... :-/
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 23 maja 2013, 21:30

Zasadniczą przyczyna złej pracy skrzyni sa błedy na silniku(ECU). Silnik nawet z błedami potrafi całkiem sprawnie pracować a skrzynia juz nie. Jesli piszesz że i motor Ci cos nie tak pracuje to zacznij od sprawdzenia błedow,skasuj je wyłacz gaz,potem jesli nie ma spustoszenia to może pomoże resecik czyli wypiecie aku na godzine i przejażdzka na samej PB ze 100-200km a LPG wyłaczone w tym czasie. No i zobaczysz co bedzie się działo i jakie powrócą błedy.
Zaniedbanie takiego problemu powoduje po pewnym czasie mechaniczne uszkodzenia ASB w skutek jej nieprawidłowej pracy.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 maja 2013, 21:46

jutro podepne VAGa i poszperam troche po obwodach :mrgreen: Wiem ze mam dwie sondy ujarane za katami, to z ostatnich odczytow z przed 2 miesiecy, w skrzyni zadnych bledow :-> no i swieczki bede chcial zmienic na irydowe NGK LPG1 przynajmniej tu jest na ok. 100kkm spokój. :->
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 23 maja 2013, 21:49

Swiece na 100tys km?? No sory ale przy gazie to max przebiegi to 50tyś. Komp ASB nie musi miec błedow ale jak sa na silniku to oczywiste że wpływa to na jej prace.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 maja 2013, 21:54

no wlasnie NKG daje gwarancje na te swiecie ze wystarczy przeglad po 100tys. bo sa przystosowane specjalnie pod LPG, i rowniez nie obciążają cewki jak zwykle swiece. Dlatego cena 1 swiecy to ok. 90 pln ( jak dla mnie 55pln :mrgreen: )
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 23 maja 2013, 21:58

Wiesz ja wole dac 10euro za sztuke i szybciej wymienić-mam wiecej pewności że bedzie świeższa i nie wrosnie sie w silnik :mrgreen:

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 23 maja 2013, 22:02

Komp ASB nie musi miec błedow ale jak sa na silniku to oczywiste że wpływa to na jej prace.
no wlasnie mysle ze przez to ze LPG nie daje odpowiedniego cisnienia to tym samym nie trzyma obrotow i ASB nie zmienia tego biegu plynnie tylko jakby wpadala w przepasc :-/
Apophis pisze:Wiesz ja wole dac 10euro za sztuke i szybciej wymienić-mam wiecej pewności że bedzie świeższa i nie wrosnie sie w silnik :mrgreen:
no niby tak... :mrgreen: tez tak myslalem. Ja tu mam NGK V-LINE 30 za 35pln / szt. tak wiec dobre pieniazki, ale sie nad tymi cewkami zastanawiam....chociaz poprzedi wlasciciel to nie mam pojecia jakich uzywal :-|

Gość

Post autor: Gość » 24 maja 2013, 00:07

LPG nawet sprawne może namieszac na tyle by ASB sie nieco rozstroiło. Ja niedawno robiłem wydech i co za tym idzie aku był na pare h.odłaczony a po zrobieniu podłaczyłem i pojecchałem i się skrzynka zrobiła niekulturalna. Wyłaczyłem gaz i aku i pojeździłem trochę na benie żeby sie ECU "dostroiło" i jest już lepiej. Ale myślę że 100km to za mało więc powtorze jeszcze te operacje.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 24 maja 2013, 09:40

ooo :shock: no ni przypuszał bym że to może mieć aż taki wpływ...nic tylko lecieć i LPG regulować.

a pytanko mam takie...jak sie dobrac do klewarka zmiany biegów...ponieważ nie chodzi mi TIP w kierownicy i chce obadać czy to może tak cos nie jest podpiete... :roll:
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 24 maja 2013, 09:44

Apophis pisze:Wyłaczyłem gaz i aku i pojeździłem trochę na benie żeby sie ECU "dostroiło" i jest już lepiej. Ale myślę że 100km to za mało więc powtorze jeszcze te operacje.
a te 100-200km na PB to penwnie najlepiej po mieście, żeby skrzynka pochodziła jak trzeba, czy trasa wystarczy. Bo tak to sobie na dolny śląsk pojade do rodzinki :mrgreen:
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 24 maja 2013, 13:51

CO do lewarka to było na forum o tym i nawet o jakiejs akcji serwisowej(może cie to dotyczy?)
Przebieg najlepiej w cyklu mieszanym zrobic by sie ECU dostroiło do kazdych warunkow.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 24 maja 2013, 14:16

Apophis pisze:CO do lewarka to było na forum o tym i nawet o jakiejs akcji serwisowej(może cie to dotyczy?)
no ja sie juz kiedys pytałem co może być przyczyną że mi nie trybi :-/ po przełączeniu na tipa, ale nie wiem jeszcze jak sie zabrac do rozbierania lewarka..
musze poszeprac po forum :-P
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 maja 2013, 19:18

... no i kolejna diagnoza z dnia dzisiejszego...

jak hamuje (noga na hamulcu cały czas) i skrzynia zrzuca biegi z 3 na 2 to wtedy występuje to stukniecie, natomiast jeśli przyhamuje i w odpowiednim momencie zdejmę nogę z hamulca to skrzynia zmieni bieg płynnie bez żadnych dziwnych rzeczy.
To samo jest na Titpe....noga na hamulcu , bieg w dół i bum.... natomiast bez hamowania tylko tzw. hamowanie biegami i wsio OK.

teraz najwżniesze...wczoraj po podłączeniu VAGa w ASB nie ma żadnych błędów oprócz jednego > 18169 - Shift Lock Solenoid (N110): Short to Ground P1761 - 35-00 - -
- dotyczy on elektromagnesu który blokuje lewarek zeby nie zmieniac biegów bez hamulca. Czy to może mieć związek w tym waleniem przy zrzucaniu biegu ??? :-/
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl