części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 3.7PB ] Czarne świece zapłonowe

Awatar użytkownika
nynek16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
Lokalizacja: Wałcz

[D2 99 3.7PB ] Czarne świece zapłonowe

Post autor: nynek16 » 01 cze 2013, 10:01

witam jak w temacie ostatnio zauważyłem ze wzrosło mi spalanie i spadło moc, wykręciłem świece zapłonowe i na prawej stronie sa one czarne,, na odpalonym silniku cała prawa strona prawie wogóle nie reaguje na odłączenie wtyczek od cewek śiece są nowe według katalogu.. co może powodować taki objaw????
Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 09:07 przez nynek16, łącznie zmieniany 1 raz.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 01 cze 2013, 10:15

nynek16, a nie kopci tobie na niebiesko ???

Awatar użytkownika
nynek16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: nynek16 » 01 cze 2013, 11:02

a wiesz ze mie wiem cos tam kopci delikatnie.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.

Gość

Post autor: Gość » 01 cze 2013, 11:09

nynek16 pisze:odpalonym silniku cała prawa strona prawie wogóle nie reaguje na odłączenie wtyczek od cewek
Jak to nie reaguje?? Odłaczasz cewke i dalej tak samo?? Silnik pracuje czy nie na te cylindry??

Awatar użytkownika
nynek16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: nynek16 » 01 cze 2013, 11:38

ogólnie silnik nie pracuje równo jak odłacze ktorąs z wtyczek z lewej strony to rzuca nim , a jak odłącze którąś z cewek z prawej strony to ta reakcja jest taka bardzo malutka.. ze trzeba sie przysłuchać ze wogóle cos zotało odłaczone..
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 01 cze 2013, 11:54

Zacząłbym od podłączenia jakiegoś sprzętu diagnostycznego.

Gość

Post autor: Gość » 01 cze 2013, 12:14

Jw.a czy kicius się ujawnia na konsoli??

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 03 cze 2013, 20:17

Jeśli masz autko przed FL to możliwe że pada ci moduł. Jest tylko jeden szkopuł on nie steruje całą połówką a tylko dwoma cylindrami z tej połówki. Może być też tak, że masz coś z układem paliwowym i sterując zalew te cylindry. Może też być tak że padła sonda i też będzie lało na tej połówce. czarne świece oznaczają za bogatą mieszankę. Bez podłączenia vaga możemy tylko wróżyć.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
Tomcio0016
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:06
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomcio0016 » 25 cze 2013, 14:49

Ostatnio kolega miał podobny objaw w innym aucie też V8 , jedna strona kulała i też brak reakcji na ściąganie wtyczek. Mechanicy cuda komputery podłączali wymieniali sterowniki gazu i nic. Okazało się że gniazda zaworowe już skończyły swoją żywotność i straciły szczelność prze co spalanie nie było prawidłowe. Głowica poszła do remontu i po złożeniu silnik działa już jak powinien :)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 25 cze 2013, 16:03

Tomcio0016 pisze:Mechanicy cuda komputery podłączali wymieniali sterowniki gazu i nic. Okazało się że gniazda zaworowe już skończyły swoją żywotność i straciły szczelność prze co spalanie nie było prawidłowe. Głowica poszła do remontu i po złożeniu silnik działa już jak powinien :)
Ciekawe , ja uszczelniałem 2 tygodnie temu swój silnik , wiadomo głowice zwalone itp .
Oglądałem zawory u mnie i mogę powiedzieć tyle że jak na 3 i pół ( około 100Kkm zrobione ) roku jazdy na LPG były w stanie bardzo dobrym , chłop od głowic sam był w szoku , mówił że nie widział dawno tak dobrego stanu głowicy .
Teraz pytanie , od czego to zależy ???
Od instalacji LPG , od ustawień , czy od samego LPG ???

Awatar użytkownika
Tomcio0016
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2013, 11:06
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomcio0016 » 25 cze 2013, 16:14

No jakość paliwa na pewno ma znaczenie jak i dobrze dobrana wydajna instalacja. Jak i zarówno jakość materiałów z jakich zrobione gniazda i zawory :) Kolega ma silnik Vorteca 6.0 V8 i gość od głowic założył mu gniazda jakieś utwardzone i obiecał mu że długo nie będzie musiał nic przy nich robić.

Awatar użytkownika
nynek16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: nynek16 » 27 cze 2013, 14:01

ja wymieniłem sonde lambda juz jest lepiej ... zastanawiam sie czy klapy w kolektorze ssą cym sa dobrze ustawiaone ..
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl