części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[S8 D2 98 LPG ] Syf w zbiorniczku wyrównawczym

ktptomas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 23 paź 2012, 21:13
Lokalizacja: Podkarpacie

[S8 D2 98 LPG ] Syf w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: ktptomas » 16 cze 2013, 13:45

Witam,
problem zaczął się w lutym, przy okazji większych napraw zmieniałem cały płyn chłodniczy.
Przed zmianą płyny ten stary wyglądał normalnie. Po zmianie płyny od razu zauwazylem syf w zbiorniczku wyrownawczym, odrazu skojarzylem to z uszczelką.. mechanik sprawdził miernikiem CO2, po czym stwierdził że ten syf to nie olej tylko jakis stary uszczelniach wyplukalo. Od tamtego czasu progresywnie wypłukuje tą "pianę" ale wyciek płynu jest coraz więkrzy. Planuję teraz zmianę rozrządu, myślę że wyciek wody jest na pompie.
I teraz pytanie, czy jest to możliwe, że to jednak uszczelka pod głowicą i jeżdżę już z tym pół roku, czy może w jakimś innym miejscu olej może mieszać się z płynem, bo nie wydaje mi się żeby aż tyle tego uszczelniacza było w układzie. Olej jest czysty ale ubywa około 0,3 l na tys km. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 20:30 przez ktptomas, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 16 cze 2013, 20:22

Jesli masz ubytek oleju na poziomie 300ml/1000km to jest bardzo dobry wynik jak na v8 :) Moja żłopie ze 2 razy tyle :)

adrian949

Post autor: adrian949 » 16 cze 2013, 20:34

Przyczyną zabrudzenia płynu może być jeszcze chłodniczka oleju lub chłodnica. ;-)

ktptomas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 23 paź 2012, 21:13
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ktptomas » 17 cze 2013, 06:25

dzieki za odpowiedz! ta chlodniczka oleju - rozumiem ze oleju silnikowego, to jest w chlodnicy wody? czy da sie ja zmienic w razie co bez zmiany calej chlodnicy?

Apophis, to mnie uspokoiles z tym olejem... nie wiedzialem ze ma az takie normy franca jedna.. ;))
Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 20:28 przez ktptomas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 17 cze 2013, 11:46

Apophis pisze:Jesli masz ubytek oleju na poziomie 300ml/1000km to jest bardzo dobry wynik jak na v8 :) Moja żłopie ze 2 razy tyle :)
Zgubiłeś jedno zero, miało być 10 000km? :shock:

Gość

Post autor: Gość » 17 cze 2013, 21:27

Nic nie zgubiłem. V8 ma praw wychać litr na tysiąc a moja sie oscyluje w okolicy 400-600ml w zalezności od tego po jakim terenie sie jeździ(w gorach wiecej) i jak ktos jedzie czy agresywnie czy delikatnie. Mi w PL niemal nie brała oleju bo było ok 300na 1000km a w DE jak cisne na autobanach ile wlezie i miejscowośc gdzie mieszkam pagorkowata to 2xtyle bierze co w pl.
Ja miedzy wymianami dolewam kilka litrow a z tego powodu obecnie wymieniam co 15tyś bo i tak piątke wleje przez te 15tyś km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl