części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Wymiana wkładki zamka tylnej klapy + centralny

Agnes
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 18 sie 2012, 21:03
Lokalizacja: Swinoujscie

[D2 ALL ] Wymiana wkładki zamka tylnej klapy + centralny

Post autor: Agnes » 10 sty 2013, 00:09

Witam , nie znalazłam rozwiązania przeglądając forum
Mam do wymiany wkładkę zamka tylnej klapy , i tu pytanie czy po zakupie powiedzmy z aledrogo używki będzie pasowała bez żadnego kodowania itd . Czy otworzę np kluczykiem który mam fizycznie lub pilotem.
Druga sprawa , po wymianie pompki centralnego i mega problemach z zakodowaniem kluczyka (otwiera/zamyka) oprócz drzwi kierowcy .... jakiś pomysł.
Dodam że po wymianie pompki(śmigiełko rozsypane) strasznie długo chodzi ok 20 sek. po naciśnieciu/zamknięciu , wcześniej zanim pompka padła otwierało/zamykało z pilota elegancko bez żadnego buczenia długiego
A może jest to wina źle zakodowanego pilota , ale swoją drogą pompka nie powinna tak buczeć i działać długo , od czego zacząć ?
Z góry dziękuję za podpowiedź

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Re: Wymiana wkładki zamka tylnej klapy + centralny

Post autor: Simone331 » 10 sty 2013, 00:19

Agnes pisze:Witam , nie znalazłam rozwiązania przeglądając forum
Mam do wymiany wkładkę zamka tylnej klapy , i tu pytanie czy po zakupie powiedzmy z aledrogo używki będzie pasowała bez żadnego kodowania itd . Czy otworzę np kluczykiem który mam fizycznie lub pilotem.
Druga sprawa , po wymianie pompki centralnego i mega problemach z zakodowaniem kluczyka (otwiera/zamyka) oprócz drzwi kierowcy .... jakiś pomysł.
Dodam że po wymianie pompki(śmigiełko rozsypane) strasznie długo chodzi ok 20 sek. po naciśnieciu/zamknięciu , wcześniej zanim pompka padła otwierało/zamykało z pilota elegancko bez żadnego buczenia długiego
A może jest to wina źle zakodowanego pilota , ale swoją drogą pompka nie powinna tak buczeć i działać długo , od czego zacząć ?
Z góry dziękuję za podpowiedź
Gdy wymienisz wkładkę nie musisz jej kodować i będzie bez problemu pasowała. Co do otwierania kluczykiem to zapomnij o swoim bo będzie inny. Jest na forum manual jak można łatwo naprawić tą wkładkę. Jak coś mam sprawną wkładkę z kluczykiem. ;)

Nie rozumiem Twojego problemu z tym kodowaniem pilota. Chodzi Ci pilot? Znaczy czy otwiera i zamyka? Jeśli długo pompuje zanim zaskoczy zamek to raczej masz jakąś nieszczelność w układzie.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 10 sty 2013, 08:23

To długie chodzenie wskazuje że masz gdzieś nieszczelność . Może gdzieś usłyszysz w bagażniku jak powietrze ucieka .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Agnes
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 18 sie 2012, 21:03
Lokalizacja: Swinoujscie

Post autor: Agnes » 10 sty 2013, 12:14

Dziękuję za podpowiedzi , zanim pompka padła wszystko chodziło idealnie czyli otwierało/zamykało pilotem lub ręcznie bez żadnego buczenia , po wymianie pompki
na "nową" okazało się że pilot nie zamyka/otwiera żadnych drzwi tylko alarm mrugał
i pompka buczy bardzo długo ok 20 sekund . Auto można było zamknąć od środka tylko manualnie a drzwi kierowcy od zewnątrz kluczykiem . Po kilkudziesięciu różnych kombinacjach począwszy z kluczykiem technicznym w stacyjce poprzez zamykanie otwieranie z trzymaniem na pilocie przycisku otwarcie/zamknięcie udało się ale nie do końca .
W tej chwili po naciśnięciu np zamknięcie - zamyka drzwi ale oprócz kierowcy (tak samo jest z otwarciem) . Dodam jeszcze że po zczytaniu vagiem jest błąd w zamku centralnym coś w rodzaju "zbyt dużo prób kodowania"
Ale wydaje mi się że nie ma to nic wspólnego z buczeniem długim , może magicy w warsztacie wymieniając pompkę coś pogubili lub źle zmontowali ?

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 10 sty 2013, 12:23

Odłącz akumulator na parę minut i spróbuj wtedy. A pompka ta nowa ma taki sam numer jak ta stara? I czy przewody do pompki dobrze włożone? Może tam cos puszczać.

Podaj dokładnie kody jakie zczytałaś. ;)

Agnes
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 18 sie 2012, 21:03
Lokalizacja: Swinoujscie

Post autor: Agnes » 10 sty 2013, 13:01

Akumulator jest nowy , w międzyczasie jak pompka padła to padł też aku i był wymieniony już na samym końcu po wymianie pompki - i tu był problem bo nie można się było dostać do bagażnika i auto było odpalone spod spodu gdzieś bo nie ma plusa w bagażniku ....

Błąd podam później bo jestem w pracy teraz

[ Dodano: 2013-01-10, 13:03 ]
Tak pompka miała identyczny numer jak poprzednia , dodam jeszcze że ta "nowa" po kilkukrotnym otwieraniu/zamykaniu np z 10 razy z rzędu przegrzewa się i wyłącza na ok 30 min

update :
oto wydruk vaga

KODY BŁĘDÓW - Zamek centralny Data 10.01.2013 Godzina 14:50:19
8L0862257G ZV-Pumpe, DWA, Funk D16

1367 Wyłączenie pompy centralnego zamka
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1371 Alarm od drzwi kierowcy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1374 Alarm od włączenia stacyjki
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1370 Alarm od czujek ultradźwiękowych
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Podczas zamknięcia się w środku pilotem , słychać że pompka cały czas pracuje a w drzwiach kierowcy słychać jakby syczenie głośne , dodam jeszcze że dzisiaj po otwarciu auta kluczem alarm się włączył .......

ps nie ma już błędu w vagu"zbyt duża liczba prób kodowania"

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 10 sty 2013, 18:57

Agnes pisze:Akumulator jest nowy , w międzyczasie jak pompka padła to padł też aku i był wymieniony już na samym końcu po wymianie pompki - i tu był problem bo nie można się było dostać do bagażnika i auto było odpalone spod spodu gdzieś bo nie ma plusa w bagażniku ....
Wystarczy dostać się do skrzynki pod nogami pasażera i dołożyć na dolną listwę przewód plusowy. Lepsze to niż czołgać się pod autem. To tak na przyszłość. ;)
Agnes pisze:Podczas zamknięcia się w środku pilotem , słychać że pompka cały czas pracuje a w drzwiach kierowcy słychać jakby syczenie głośne , dodam jeszcze że dzisiaj po otwarciu auta kluczem alarm się włączył .......
Ja bym rozebrał boczek od drzwi kierowcy i sprawdził gdzie to syczy. Do prawidłowego działania centralnego zamka układ musi być całkowicie szczelny. To że pompka długo pracuje to wina właśnie tego, że powietrze ucieka w atmosferę. ;)

Agnes
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 18 sie 2012, 21:03
Lokalizacja: Swinoujscie

Post autor: Agnes » 10 sty 2013, 23:53

Simone331 dziękuję za podpowiedź.

Czy sądzicie że te błędy (vag) mogą być spowodowane nieszczelnością gdzieś w układzie drzwiach kierowcy ?

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 10 sty 2013, 23:57

Agnes pisze:Simone331 dziękuję za podpowiedź.

Czy sądzicie że te błędy (vag) mogą być spowodowane nieszczelnością gdzieś w układzie drzwiach kierowcy ?
To była przyjemność. ;)

Te błędy napewno są tym spowodowane. Tymbardziej, że piszesz o wyraźnym syczeniu w tych drzwiach. Po naprawie usterki powinny wszystkie poznikać. ;)

Agnes
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 13
Rejestracja: 18 sie 2012, 21:03
Lokalizacja: Swinoujscie

Post autor: Agnes » 10 lut 2013, 16:08

Simone331 pisze:
Agnes pisze:Simone331 dziękuję za podpowiedź.

Czy sądzicie że te błędy (vag) mogą być spowodowane nieszczelnością gdzieś w układzie drzwiach kierowcy ?
To była przyjemność. ;)

Te błędy napewno są tym spowodowane. Tymbardziej, że piszesz o wyraźnym syczeniu w tych drzwiach. Po naprawie usterki powinny wszystkie poznikać. ;)

Sprawa rozwiązana :lol: :
Zamek drzwi kierowcy+wymiana koszt w sumie 250PLN

Dziękuję za podpowiedzi
ps auto chyba pójdzie do sprzedania

Awatar użytkownika
Detter
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 18 cze 2012, 14:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Detter » 21 cze 2013, 14:55

Troszkę odgrzeję: piszecie o manualu naprawy wkładki w klapie: mógł by ktoś zapodać linka? bo nie mogę się dokopać...
Samą wkładkę już wyciągałem, pobawiłem się w rozruszanie ale dalej czasem nie łapie. tj. albo nie zamknie albo nie otworzy....

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 21 cze 2013, 22:00

Detter pisze:mógł by ktoś zapodać linka?
Proszę bardzo ;)
http://www.a8team.pl/d2-all-naprawa-zam ... vt6567.htm

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 21 cze 2013, 22:41

No właśnie ostatnio mnie coś takiego spotkało. Od nieużywania kluczyka zapadki w bembenku zaśniedziały. Co prawda nie rozkręcałem go tylko zapodałem WD. Ale jutro spróbuje zajrzeć głębiej i zakonserwować.

8-)

Awatar użytkownika
Detter
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 18 cze 2012, 14:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Detter » 23 cze 2013, 12:55

Dzięki za linka. Zabieram się do pracy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl