![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] wymiana oleju w ASB
Przecież polecamy Ci olej LT71141 Mobila.
Co do filtra i uszczelki to będzie OK.
Jeszcze pompka do oleju... lub sztuczka z długim wężykiem.
Klucz dynamometryczny (5-25Nm).
Filtr dokręcasz: 5 Nm
Miskę olejową: 10 Nm
Korek spustowy: 12 Nm (nie mylić z wlewowym)
Korek wlewowy i sprawdzania poziomu: 80 Nm
Zwrócić uwagę na o-ring czy jest na nowym filtrze (uszczelnienie między skrzynią-filtrem).
Polecam smarowac uszczelkę dobrym sylikonem, cienka warstwa.
Dobry Torx T27 do odkręcenia śrub miski. Ciekawe ile nie pójdzie.
Ostatnio jak zmieniałem olej to na dwóch śrubach torx poleciał.
Dospawywałem (migomatem) śruby by odkręcić .
Trochę zabawy jest ze śrubami nad rurą wydechową (jak nie odkręcisz wydechu, a nie trzeba).
Klucz imbusowy 16 lub 17 (już nie pamiętam) do odkręcenia wlewu oleju.
Co do filtra i uszczelki to będzie OK.
Jeszcze pompka do oleju... lub sztuczka z długim wężykiem.
Klucz dynamometryczny (5-25Nm).
Filtr dokręcasz: 5 Nm
Miskę olejową: 10 Nm
Korek spustowy: 12 Nm (nie mylić z wlewowym)
Korek wlewowy i sprawdzania poziomu: 80 Nm
Zwrócić uwagę na o-ring czy jest na nowym filtrze (uszczelnienie między skrzynią-filtrem).
Polecam smarowac uszczelkę dobrym sylikonem, cienka warstwa.
Dobry Torx T27 do odkręcenia śrub miski. Ciekawe ile nie pójdzie.
Ostatnio jak zmieniałem olej to na dwóch śrubach torx poleciał.
Dospawywałem (migomatem) śruby by odkręcić .
Trochę zabawy jest ze śrubami nad rurą wydechową (jak nie odkręcisz wydechu, a nie trzeba).
Klucz imbusowy 16 lub 17 (już nie pamiętam) do odkręcenia wlewu oleju.
Jak będziesz wymieniał dynamicznie (sam raczej tego nie zrobisz) możesz wymienić na Midlanda, jest b. dobry a zdecydowanie w korzystniejszej cenie.marekp750 pisze:Przecież polecamy Ci olej LT71141 Mobila.
Nawet koniecznie, często zdarza się, że "fachowcy" zbyt mocno dokręcają torxy, krzywią miskę i przecieka.marekp750 pisze:Polecam smarowac uszczelkę dobrym sylikonem, cienka warstwa.
dzisiaj jestem po wymianie oleju w ASB, jestem trochę załamany jak zobaczyłem jaka była tam maź i filtr z 1999r. Olej wymieniłem dwa razy, ale bez nabijania kilometrów czyli małe płukanko. Po jeździe próbnej jestem zadowolony, skrzynia chodzi jeszcze lepiej ale i tak się boje że przez ten smar co tam był wszystko się rozpie. Części jakie użyłem http://www.midparts.com.pl/pl/p/5HP24-A ... oleju/2299
ricov6 pisze:dzisiaj jestem po wymianie oleju w ASB, jestem trochę załamany jak zobaczyłem jaka była tam maź i filtr z 1999r.
Powiedz to "doradzaczom" na forum, takich "znafcóf i fachofcóf" znajdziesz nawet kilka postów wyżej.marekp750 pisze:Teraz już wiadomo po co się wymienia olej... bo jak się nie wymienia to
armagedon w skrzyni się dzieje.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Panowie, spokojnie. Tu nie chodzi o krucjatę przeciwko innym, którzy uważają by nie wymieniać oleju w ASB.
Chodzi o wymianę doświadczeń na podstawie których będziemy zmieniać lub nie
olej w ASB.
A czy może paść skrzynia. Pewnie tak ale jak nie zmienimy oleju to też padnie. To
kwestia czasu.
Możliwości jest sporo. jak ma się coś popsuć to i tak się popsuje.
Dodam na koniec, iż do każdej skrzyni dolewam ~500 ml militeca.
Na każdy litr oleju w skrzyni ~50ml militeca.
Wcześniejsze doświadczenia moje i innych (z innego klubu) po zabawach
na lotnisku (KJS itp. sprawy) związane z autmatami spowodowały, że
dolewam tego diabelstwa i od 8 lat nie padała mi żadna zkrzynia automatyczna
po mocnych obciążeniach termicznych. Wcześniej to różnie bywało...
Zawsze coś się kończyło... coś przestawało jechać... i skrzynia do remontu.
Chodzi o wymianę doświadczeń na podstawie których będziemy zmieniać lub nie
olej w ASB.
A czy może paść skrzynia. Pewnie tak ale jak nie zmienimy oleju to też padnie. To
kwestia czasu.
Możliwości jest sporo. jak ma się coś popsuć to i tak się popsuje.
Dodam na koniec, iż do każdej skrzyni dolewam ~500 ml militeca.
Na każdy litr oleju w skrzyni ~50ml militeca.
Wcześniejsze doświadczenia moje i innych (z innego klubu) po zabawach
na lotnisku (KJS itp. sprawy) związane z autmatami spowodowały, że
dolewam tego diabelstwa i od 8 lat nie padała mi żadna zkrzynia automatyczna
po mocnych obciążeniach termicznych. Wcześniej to różnie bywało...
Zawsze coś się kończyło... coś przestawało jechać... i skrzynia do remontu.
Jeżeli chcesz do Mid-parts to pisz do mnie na PW - podpowiem dokładnie co, jak, z kim i w jaki sposób załatwić aby było dobrze ;-)Inter32 pisze:i ja już niedługo 2 wymiana oleju w ASB, polecacie tych z MIDPARTS czy nie ?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Witam , ja mam zamiar właśnie wymienić olej w skrzyni części których użyję:
018321381 USZCZELKA 1#
018321381A USZCZELKA 2#
018321381B USZCZELKA 3#
018321381C USZCZELKA 4#
018409189A USZCZELNIACZ NA WAŁ TYLNY
018409399B USZCZELNIACZ NA WAŁ
G052162A2 OLEJ ASB#
018325433B FILTR OLEJU#
018325443 USZCZELKA DO FILTRA
018321371 USZCZELKA MISKI OLEJOWEJ#
N0138142 USZCZELNIACZ KORKA SPUSTOWEGO#
01K321379 USZCZELNIACZ KORKA KONTROLNEGO#
Koszty w aso samych uszczelek niewielkie ok 250zł
filtr , olej , jak kto woli w aso lub poza
Robota sądzę że weekend wystarczy
Kolejność : spuszczenie oleju demontaż wydechów, miski olejowej, osłony termicznej, poduszek skrzyni , po kolei 4 korpusy skrzyni, a dalej to już montaż nowych ori oraz uszczelek , wymiana filtra i składamy
018321381 USZCZELKA 1#
018321381A USZCZELKA 2#
018321381B USZCZELKA 3#
018321381C USZCZELKA 4#
018409189A USZCZELNIACZ NA WAŁ TYLNY
018409399B USZCZELNIACZ NA WAŁ
G052162A2 OLEJ ASB#
018325433B FILTR OLEJU#
018325443 USZCZELKA DO FILTRA
018321371 USZCZELKA MISKI OLEJOWEJ#
N0138142 USZCZELNIACZ KORKA SPUSTOWEGO#
01K321379 USZCZELNIACZ KORKA KONTROLNEGO#
Koszty w aso samych uszczelek niewielkie ok 250zł
filtr , olej , jak kto woli w aso lub poza
Robota sądzę że weekend wystarczy
Kolejność : spuszczenie oleju demontaż wydechów, miski olejowej, osłony termicznej, poduszek skrzyni , po kolei 4 korpusy skrzyni, a dalej to już montaż nowych ori oraz uszczelek , wymiana filtra i składamy
Koledzy czytam ten temat i zastanawiam się co z tą wymianą oleju w skrzyni zrobić czy nie . Będąc w ASO chciałem aby sprawdzili mi stan oleju w skrzyni tak profilaktycznie , ale okazało się że korek poziomu jest tak mocno zakręcony iż w stacji boją się go odkręcać aby nie uszkodzić skrzyni . Na pytanie czy są w stanie wymienić olej w skrzyni mechanik kategorycznie tego odradzał mówiąc że skrzynia już jezdżi w aucie długo przebieg 230 tyś i sprawuje się dobrze to nie warto tego ruszać . Dodam iż faktycznie skrzynia chodzi gładko i brak jakich kolwiek wycieków, a w moim regionie podkarpacie nie znam jakiegoś pewnego serwisu który zajął by się tym tematem dobrze i profesjonalnie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
To super jak chodzi gładko i pięknie
moja też chodziła i przyszedł moment aż przestała być taką idealną skrzynią
. Ja bym na twoim miejscu wymienił tylko kup odpowiedni olej i wraz z olejem wymień uszczelki i ori na wałkach no i filtr , jest trochę roboty ale będziesz pewien że nic nie pocieknie
A i jeszcze jedno jaką masz skrzynię ? Jak nie możesz odkręcić kontrolnego to poluzuj spustowy i zacznie się sączyć olej , wtedy zobaczysz czy jest w dobrym stanie.


A i jeszcze jedno jaką masz skrzynię ? Jak nie możesz odkręcić kontrolnego to poluzuj spustowy i zacznie się sączyć olej , wtedy zobaczysz czy jest w dobrym stanie.