części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Wymiana uszczelniaczy zaworowych 2.8 AAH

klon_84

[D2 preFL ALL ] Wymiana uszczelniaczy zaworowych 2.8 AAH

Post autor: klon_84 » 01 lut 2010, 21:58

Witam, jak w temacie czy poradze sobie z tym sam czy lepiej oddac do mechanika? Oglnie troche sie lubie bawic w mechanika :lol: i jedyne co zrobilem to wymnilem sam olej, wyminilem chlodnice klimy i wody, wyminilem pas pzredni ...i takie tam pierdloly, aczkolwiek nigdy nie grzebalem w silniku....co myslice poradze sobie? :-D
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 07:51 przez klon_84, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 01 lut 2010, 22:06

Trochę zabawy z tym jest,trzeba głowicę ściągać.Raczej nie zrobisz tego w domowym zaciszu.

Pers
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 28 wrz 2009, 09:16
Lokalizacja: Poznań/Suchy Las

Post autor: Pers » 01 lut 2010, 22:18

Naprawa głowicy to NIE ZABAWA :wpale:
Miłość od pierwszego kontaktu :-)

klon_84

Post autor: klon_84 » 01 lut 2010, 22:18

gierobiala tak myslaem ze chyba sobie nie poradze...aczkolwiek jakby znalzl sie jakis as co to zrobil samemu niech napisze... :lol:

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 01 lut 2010, 22:54

Ściągasz dekle,wykręcasz walki,zrzucasz rozrząd,zrzucasz głowice,podważasz zawór,wymieniasz gumeczkę za 2zł i tak pod każdym zaworem..Planujesz głowice(albo nie ale jak już masz zrzucone to lepiej to zrobić),zakładasz uszczelkę,dokręcasz w (odpowiedniej kolejności śrub) głowicę kluczem dynamometrycznym,zakładasz wałki,uszczelka pod dekiel,spinasz rozrząd i wio maleńka.
Zaznaczam iż byłem obserwatorem tegoż zabiegu i mogłem coś przeoczyć bądź przekręcić.
Ale mniej więcej tak to wygląda.

klon_84

Post autor: klon_84 » 01 lut 2010, 23:19

:shock: to chyba podziekuje....to za trudne dla mnie

pet3r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 296
Rejestracja: 24 wrz 2009, 09:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: pet3r » 04 lut 2010, 12:28

gierobiala pisze:zakładasz wałki,uszczelka pod dekiel,spinasz rozrząd i wio maleńka
jakie to proste :D ;-)

RETON
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 11 kwie 2010, 20:49
Lokalizacja: GRODZISK MAZ.

Post autor: RETON » 17 kwie 2010, 09:28

jesli silnik ma dobra kompresje to mysle ze jakby sie uparl zmienilby uszczelniacze bez sciagania glowic, tylko to mozolna robota i nie dla nerwusow :-D

OMENATOR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2009, 10:59
Lokalizacja: Lębork/Pomorskie

Post autor: OMENATOR » 06 cze 2010, 21:42

Też mam ten sam silnik AAH tyle że w starej 80-tce B4 Quatto. Aż dziwnie pomyśleć że ten motor montowany był również z powodzeniem do A8.

Jakie masz oznaki że chcesz wymieniać te uszczelniacze? Jaki masz przebieg?

Znajomy opróczy wymiany uszczelniaczy w takim właśnie silniku pojechał grubo i zmienił tuleje zaworowe, gniazda i same zawory. Sam tylko kupił części a pracę zlecił wyspecjalizowanemu zakładowi remontów głowic, który oprócz wymiany elementów na nowe dotarł zawory.
Silnik miał w budzie 100 C4 z roku 1994. Ale czy to się opłacało robić? Zresztą to było 4 lata temu.

klon_84

Post autor: klon_84 » 07 cze 2010, 17:12

OMENATOR pisze: Jakie masz oznaki że chcesz wymieniać te uszczelniacze? Jaki masz przebieg?
moje oznaki to po uruchomieniu silnika z samego rana najpierw lekko pojawa sie niebieski dymek po ok 10sekundach przechodzi w bezbarwny i wtedy wszystko ok no i jeszce troche duzo wody z wydechu ze jak gaz nacisne to normalnie pluje woda :mrgreen: ale to chyba normalne zjawisko bo wilgoc zbiera sie w ukladzie wydechowym podczas postoju w nocy....A no i oczywiie wdaje mi sie ze silnik ma apetyt na sam olej :lol: tj spozywa na ok1litra na 1000-1500km w zaleznosci od jazdy :->

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 07 cze 2010, 23:08

tak kolego , to z tą wodą to normalne ja też tak mam , czasami mam nawet tak że zaczyna mi mrugać KAT i nie ruwno pracuję , dodam kilka razy gazu i jest okej .
Wydaje mi się że w katalizatorze może się skrapla jak na gazie jeżdze , bo jak na paliwie to nie ma takich objawów .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl