Niepoprawna wymiana rozrządu konflikt z serwisem Bosch
Niepoprawna wymiana rozrządu konflikt z serwisem Bosch
Witam
Niedawno oddałem do serwisu Bosch swoje audi na wymianę rozrządu wraz z pompą wody.
Auto zostało mi oddane po 11h naprawy. Człowiek z obsługi wykonał jazdę próbną o twierdzi że wszystko jest ok. Zadowolony zapłaciłem i również widząc auto w jednym kawałku odjechałem z serwisu. Po przejechaniu kilku metrów miałem uczucie że to nie moje auto (strasznie słabe) ale myśle sobie że przewrażliwiony jestem.
Po rozpędzeniu auta do ok 100km/h usłyszałem jak coś strzeliło przy silniku i nagle wszystkie kontrolki pozapalały się i auto zgasło bez wspomagania udało mi się opuścić serpentyny wiaduktu i zjechać na drogę techniczną.
Pierwsze skojarzenie że pasek rozrządu się zerwał więc wysiadam otwieram maskę a jej się nie da otworzyć. Zaglądam pod auto i widzę strzępy paska na szczęście pasek wielorowkowy. Usiłuję otworzyć maskę po walce 10minutowej otwieram maskę i zaglądam pasek rozrządu cały (widać było go przez zgubione uszczelki osłon rozrządu a przed naprawą były wszystkie uszczelki). wyciągam resztki paska i stwierdzam oberwanę kółko razem z wiskozą wiatrak wlazł w chłodnicę ale jej nie uszkodził.
Dzwonie do serwisu zgłasza się tylko automat panowie zamkneli serwis za moim tyłkiem. więc próbuję uruchomić silnik auto zapaliło lecz brak ładowania i wspomagania . Dotoczyłem się do domu.
Na drugi dzień zdzwoniłem się z serwisem z daną sprawą powiedzieli żebym przyprowadził auto odmówiłem im no chyba że przyślą lawetę bo holował nie będe powiedzieli że dadzą pasek zgodziłem się że sam założe jako że klucze trzymać umiem. Nie mogłem dokręcić kółka pasowego wiatraka urwane śruby więc znów telefon żeby ktoś z serwisu przyjechał zobaczyć. Nie mieli czasu więc zacząłem sam rozbierać pas przedni.
Tak auto wyglądało przed serwisem
A tak po serwisie
Widzę ściągane pokrywy zaworów i uszczelnione na jakąś pastę po co a po to że miejsca wkładania blokad rozrządu nie były nawet ruszane bo serwis nie posiadał blokad.
Więc telefon do nich jak ustawiali rozrząd a oni że na blokady to ja pytam gdzie je zakładali, a oni mówią że jak to gdzie że na wałki a jak im powiedziałem że miejsca blokad nie były odkręcane i są przyrdzewiałe i brudne śruby to powiedzieli że nie będą ze mną dyskutować. Dało mi to do myślenia i oświeciło dlaczego auto miało słabszą moc.
Rozkręcam pokrywy zaworów.
Niedokręcona cewka i olej lał się powoli na tył silnika przez rozerwaną uszczelkę ciężko sfotografować
Chyba tuning śruby
Ustawiam znak T na wale a na lewej głowicy
i prawej
Widać że znaki się nie zgrywają idealnie więc kręcę wałem tak aby znaki na wałkach zgrały się i po takim ustawieniu mamy na kole pasowym
ok 15mm przesunięcia co daje ok 7stopni względem wałków
Widok przodu i rolka prowadząca
Wkręcona szpilka budowlana i cięcie kątówką (mówili że im się jakaś śruba urwała)
kółka ściągane młotkiem albo łapką
Napisałem reklamację dostałem odpowiedź
Co mam robić jak rozwiązać sprawę auto sam sobie już naprawiłem.
Niedawno oddałem do serwisu Bosch swoje audi na wymianę rozrządu wraz z pompą wody.
Auto zostało mi oddane po 11h naprawy. Człowiek z obsługi wykonał jazdę próbną o twierdzi że wszystko jest ok. Zadowolony zapłaciłem i również widząc auto w jednym kawałku odjechałem z serwisu. Po przejechaniu kilku metrów miałem uczucie że to nie moje auto (strasznie słabe) ale myśle sobie że przewrażliwiony jestem.
Po rozpędzeniu auta do ok 100km/h usłyszałem jak coś strzeliło przy silniku i nagle wszystkie kontrolki pozapalały się i auto zgasło bez wspomagania udało mi się opuścić serpentyny wiaduktu i zjechać na drogę techniczną.
Pierwsze skojarzenie że pasek rozrządu się zerwał więc wysiadam otwieram maskę a jej się nie da otworzyć. Zaglądam pod auto i widzę strzępy paska na szczęście pasek wielorowkowy. Usiłuję otworzyć maskę po walce 10minutowej otwieram maskę i zaglądam pasek rozrządu cały (widać było go przez zgubione uszczelki osłon rozrządu a przed naprawą były wszystkie uszczelki). wyciągam resztki paska i stwierdzam oberwanę kółko razem z wiskozą wiatrak wlazł w chłodnicę ale jej nie uszkodził.
Dzwonie do serwisu zgłasza się tylko automat panowie zamkneli serwis za moim tyłkiem. więc próbuję uruchomić silnik auto zapaliło lecz brak ładowania i wspomagania . Dotoczyłem się do domu.
Na drugi dzień zdzwoniłem się z serwisem z daną sprawą powiedzieli żebym przyprowadził auto odmówiłem im no chyba że przyślą lawetę bo holował nie będe powiedzieli że dadzą pasek zgodziłem się że sam założe jako że klucze trzymać umiem. Nie mogłem dokręcić kółka pasowego wiatraka urwane śruby więc znów telefon żeby ktoś z serwisu przyjechał zobaczyć. Nie mieli czasu więc zacząłem sam rozbierać pas przedni.
Tak auto wyglądało przed serwisem
A tak po serwisie
Widzę ściągane pokrywy zaworów i uszczelnione na jakąś pastę po co a po to że miejsca wkładania blokad rozrządu nie były nawet ruszane bo serwis nie posiadał blokad.
Więc telefon do nich jak ustawiali rozrząd a oni że na blokady to ja pytam gdzie je zakładali, a oni mówią że jak to gdzie że na wałki a jak im powiedziałem że miejsca blokad nie były odkręcane i są przyrdzewiałe i brudne śruby to powiedzieli że nie będą ze mną dyskutować. Dało mi to do myślenia i oświeciło dlaczego auto miało słabszą moc.
Rozkręcam pokrywy zaworów.
Niedokręcona cewka i olej lał się powoli na tył silnika przez rozerwaną uszczelkę ciężko sfotografować
Chyba tuning śruby
Ustawiam znak T na wale a na lewej głowicy
i prawej
Widać że znaki się nie zgrywają idealnie więc kręcę wałem tak aby znaki na wałkach zgrały się i po takim ustawieniu mamy na kole pasowym
ok 15mm przesunięcia co daje ok 7stopni względem wałków
Widok przodu i rolka prowadząca
Wkręcona szpilka budowlana i cięcie kątówką (mówili że im się jakaś śruba urwała)
kółka ściągane młotkiem albo łapką
Napisałem reklamację dostałem odpowiedź
Co mam robić jak rozwiązać sprawę auto sam sobie już naprawiłem.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2013, 13:31 przez karol208, łącznie zmieniany 1 raz.
W moim mieście każdy rzeczoznawca odmówił usługilabas pisze: Zawaliłeś, a wystarczyło tylko dostarczyć auto, teraz możesz mieć tylko satysfakcję z tego że sam naprawiłeś.
Zależało mi na aucie czas to pieniądz dużo śmigam.
Jutro wybieram się do rzecznika praw konsumenta.
Chodzi mi głównie o tą szpilkę budowlaną w rolce i pogięte kółko wiskozy.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2013, 20:30 przez karol208, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic nie zrobisz u Rzecznika, szkoda Twojego czasu.
Serwis zachował sie poprawnie (reklamacja) i w każdym sądzie udowodią że racja jest po ich stronie. Wszędzie tak jest że wadliwy towar trzeba dostarczyć do sprzedawcy, usługodawcy.
A na dodatek straciłeś gwarancję na rozrząd.
Niepotrzebnie grzebałeś w aucie.
Serwis zachował sie poprawnie (reklamacja) i w każdym sądzie udowodią że racja jest po ich stronie. Wszędzie tak jest że wadliwy towar trzeba dostarczyć do sprzedawcy, usługodawcy.
A na dodatek straciłeś gwarancję na rozrząd.
Niepotrzebnie grzebałeś w aucie.
Właśnie tak to jest w Polsce że żeby coś załatwić to człowiek traci czas i pieniądze.labas pisze:Nic nie zrobisz u Rzecznika, szkoda Twojego czasu.
Serwis zachował sie poprawnie (reklamacja) i w każdym sądzie udowodią że racja jest po ich stronie. Wszędzie tak jest że wadliwy towar trzeba dostarczyć do sprzedawcy, usługodawcy.
A na dodatek straciłeś gwarancję na rozrząd.
Niepotrzebnie grzebałeś w aucie.
I czekał bym bo każdy zaczął by oględziny na pewno po kilku tygodniach a auto potrzebne.
Zobaczymy co jutro wyjdzie u rzecznika warto zapytac.
Dzięki za sugestie.
Jak nic nie zdziałam w tej sprawie to podam dane firmy publicznie.adrian949 pisze:Jeszcze możesz im zrobić negatywną reklamę, to będzie więcej warte. Jak można szpilkę budowlaną wkręcić do rolki, w głowie się nie mieści jacy to partacze
Musze namierzyć ogólnopolski serwis Bosch i napisać pismo do nich o rzetelności i jakości usług oferowanych przez partnerski warsztat.
Juz od dawna wiadomo że w takich przypadkach traci się auto na długi czas i jest to biurokracyjna machina chyba po to żeby tacy jak ty rezygnowali z roszczeń bo auto potrzebne. Sam nie mając wiekszego pojęcia o A8 kiedys z kumplem mechanikiem ktory ma doświadczenie ale nie robił nigdy A8 zrobilismy mój rozrząd i hasa do dziś.
Widac że partactwo w tym serwisie jest wieksze niż przewiduje ustawa a oni zarabiają zwyczajnie na kantowaniu ludzi. Upubliczniaj ich gdzie się da bo antyreklama to najwieksza kara.
Widac że partactwo w tym serwisie jest wieksze niż przewiduje ustawa a oni zarabiają zwyczajnie na kantowaniu ludzi. Upubliczniaj ich gdzie się da bo antyreklama to najwieksza kara.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
do radcy prawnego i przedstaw sprawe.mogles to zrobic w warsztacie co by napisali co bylo i dlaczego i ich pieczatka.to juz duzo.i niech pismo napisze jaki radca prawny lub adwokat.do nich i do bosha jakie warsztaty maja.wtedy ich ruszysz.tragedia.masz dokumentacje zdjeciowa.pomysl dobrze.nie odpuszczaj!!!!
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Bosch Diesel Centrum Bosch Car Service "Tircars"karol208 pisze:Jak nic nie zdziałam w tej sprawie to podam dane firmy publicznie.adrian949 pisze:Jeszcze możesz im zrobić negatywną reklamę, to będzie więcej warte. Jak można szpilkę budowlaną wkręcić do rolki, w głowie się nie mieści jacy to partacze
(...).
Hola 34
21-500 Biała Podlaska
?? :mrgreen:
Black Cars Matters
Ale my to już wiemy, że powiedzieć chciałeś także wiesz... "skontaktuje się z tobą człowiek małpa z ochrony" :mrgreen:karol208 pisze:Ja tego nie powiedziałem
A na poważnie to niestety marne szanse widzę w zmaganiach z tym serwisem... nie wykonałeś oględzin rzeczoznawcy i jeszcze dłubałeś w aucie... w sądzie wywiną się prawie na pewno :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-