Aleee Panieee.. Dyć jak wół stoi, że diesel, to nie dziwne, że benzyne spartolili :mrgreen: ;-)karol208 pisze:Ja tego nie powiedziałemdice111 pisze:
Bosch Diesel Centrum Bosch Car Service "Tircars"
Hola 34
21-500 Biała Podlaska
?? :mrgreen:
Niepoprawna wymiana rozrządu konflikt z serwisem Bosch
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Kolego, ale nikt nie mówi aby odpuszczać.... ale żeby walczyć i straszyć sądem to trzeba się odpowiednio przygotować.Jakub pisze:Tak odpuszczajcie wszystkim,wszystko i potem tacy i inni cwaniacy robią wszystkich dookoła w bambuko,bo wiedzą,że są bezkarni.
Nie twierdzę, że racja leży po stronie warsztatu ale trzeba mieć dowody i niestety powołując się na przepisy prawne należy samemu również w nich się poruszać..... ale jeżeli kolega sam naprawił szkodę to dowodzenie czyjejś winy i żądanie odszkodowania może być bardzo trudne.
Już lepiej by było gdyby auto zostało oddane do innego warsztatu który opisał by niefachową naprawę poprzedniego warsztatu, naprawiłby to poprawnie i wystawił za to rachunek ale tak się nie stało.
Naprawdę daleki jestem od odpuszczania..... wręcz przeciwnie, znany jestem z tego, że walczę o swoje i potrafię swoje wywalczyć.... ale niestety do takich tematów należy podchodzić jak do gry w szachy, planować strategię na kilka ruchów naprzód i przewidywać ruchy przeciwnika.... tutaj tego zabrakło.
Jako przykład naszego prawa krótka historia z życia wzięta....
w ubiegłym roku złapałem złodzieja praktycznie "za rękę"... tzn. w swoim garażu ujawniłem kradzież, zawiadomiłem policję, wskazałem podejrzanego, złapałem go kilka godzin później o doprowadziłem do oczekującego patrolu policji, na wezwanie policji otworzył swój samochód w którym ujawniono skradzione mi rzeczy....
jak myślicie, co wydarzyło się dalej?.....
sprawa została umorzona... gość powiedział, że znalazł i schował do samochodu i jest niewinny (cwano się tłumaczy) i pozamiatane....
ale sprawa w toku, złożyłem zażalenie, wskazałem uchybienia i sąd przychylił się do mojego zażalenia....
ale jak sądzę minie jakiś czas i sprawę i tak umorzą... bo nikomu nie chce się tego prowadzić :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- marcin0732
- Forum Audi A8
- Posty: 42
- Rejestracja: 21 gru 2009, 13:58
- Lokalizacja: Biala Podlaska
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
ogolnie to niewymienili ci jednej rolki patrzac na fakture bo tej rolki evr 55211 powinny byc dwie a na fv masz jedną a po durgie jestes pewien ze kolo niebylo wczensije obite? bo mysle ze nie zagladales tam wczesniej a teraz czepiasz sie wszytskiego ze to calosc wina warsztatu a nowego auta pewni enie kupiles....... nie zebym bronil ich ale tez wszytskiego pewnie nie jestes pewny............. jak nic nie wywalczysz to moze pokombinuj cos z ta brakująca rolka .
Auto mam od kwietnia dzięki za spostrzegawczość fakt rolka jest stara a prosiłem o kpl. rozrząd z napinaczami i rolkami oraz pompą.tomekzabrze pisze:ogolnie to niewymienili ci jednej rolki patrzac na fakture bo tej rolki evr 55211 powinny byc dwie a na fv masz jedną a po durgie jestes pewien ze kolo niebylo wczensije obite? bo mysle ze nie zagladales tam wczesniej a teraz czepiasz sie wszytskiego ze to calosc wina warsztatu a nowego auta pewnie nie kupiles.......
Co do koła wiatraka to musiało być dobre ponieważ sporo km zrobiłem na starym pasku, a koło w takim stanie pewnie moment by pocięło pasek.
Co do szpilki budowlanej to mam małe sprostowanie po rozmowie z mechanikiem który to robił wyjaśnił mi że jest to śruba klasy 8.8 tylko że obciął łeb (widziałem drugą taką śrubę na magazynie)
Zastanawia mnie jak została rozwiercona rolka prowadząca bo owa śruba to M10 a ori to chyba M8.
Dowiedziałem się również że kółka rozrządu zostały dokręcone z momentem soczystym ponad 100Nm a o ile sobie przypominam to max 60 się dokręca.
Długość tłumika drgań jest źle ustawiona o ok 6mm.
Napisałem pismo reklamacyjne na poprawkę niedociągnięć, muszę się przypomnieć o tej rolce trzeciej, chyba że panowie sami przeczytają i będą w temacie.
Pozdrawiam panów z serwisu bo śledzą forum na bieżąco.
Oryginalnie śruba M8... niedawno robiłem takiego ABZ-ta więc na 100%karol208 pisze:Co do szpilki budowlanej to mam małe sprostowanie po rozmowie z mechanikiem który to robił wyjaśnił mi że jest to śruba klasy 8.8 tylko że obciął łeb (widziałem drugą taką śrubę na magazynie)
Zastanawia mnie jak została rozwiercona rolka prowadząca bo owa śruba to M10 a ori to chyba M8.
A jeżeli tak jest to znaczy, że zerwali gwint i musieli rozwiercać.
Zresztą się nie dziwię czytając to co poniżej...
DRUCIARZE :!:karol208 pisze:Dowiedziałem się również że kółka rozrządu zostały dokręcone z momentem soczystym ponad 100Nm a o ile sobie przypominam to max 60 się dokręca.
ELSA wyraźnie podaje, że rolki dokręcamy momentem 25Nm.... 100Nm to gruuubo za dużo :evil:
Właśnie niedawno robiłem takiego ABZ-ta i teraz wiem dlaczego miałem tyle problemów - odkręcając tą drugą rolkę (napinającą z mimośrodem) wyszła mi cała szpilka a nie tylko nakrętka bo jakiś matoł, jak powyżej, dopierdzielił ją na max i zerwał gwint
Dziurę musiałem poszerzyć i gwintować właśnie pod M10..... rolkę też rozwiercałem pod M10 tylko robili mi to osiowo na wiertarce stołowej. Ja zastosowałem śrubę z łbem "made by Audi" i na nowym gwincie dokręciłem książkowo 25Nm.
Następne schody miałem z pompą wody w której też ktoś wszystkie śruby dokręcał momentem "ile pary w łapach"...... jedna śruba miała urwany łeb i koło niej były ślady płynu chłodzącego który wprawdzie nie wyciekał jakoś bardzo ale sączył się i zasychał w malowniczy sposób :evil:
Na wystający koniec śruby nabiłem nasadkę ale śruba była tak dokręcona, że ten kikut ukręciłem na równo. Udało się rozwiercić, nagwintować i przykręcić inną śrubą - po uruchomieniu na szczęście nie zaobserwowałem żadnego wycieku.
Znaczy się ustawiali tak na oko??karol208 pisze:Długość tłumika drgań jest źle ustawiona o ok 6mm.
Długość tłumika drgań ustawiasz właśnie rolką napinającą z mimośrodem.... ta długość jest konkretnie określona i zależy także od temperatury otoczenia.
Tym bardziej się dziwię... jak dobrze przeszukać fora to można znaleźć kompletną instrukcję wymiany rozrządu w ABZ włącznie ze szczegółami tj. momenty dokręceń, sposób ustawienia rozrządu czy później jego napinania.karol208 pisze:Pozdrawiam panów z serwisu bo śledzą forum na bieżąco.
Jak śledzą to niech się wezmą za robotę i poprawią to co popsuli a nie robią pod górkę - bierzecie pieniądze za robotę to wykonajcie ją poprawnie :!:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Czerwona to ona ma być.... montowałem taką właśnie Ruville.karol208 pisze:Dzisiaj rozmawiałem przez telefon w spr rolki tej nie wymienianej i dowiedziałem się że mechanik ją wymieniał tylko że nie widnieje na rachunku. Dlaczego wszystkie są ruvila INA a ta jest jakaś inna bo czerwona i strasznie brudna.
Ciekawa sprawa z tą rolką której nie ma na rachunku... dostałeś ją w prezencie pewnie... specjalnie dla klienta od Audi A8 ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-