części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB ] Czujnik obrotów wału korbowego silnika

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 09 sie 2013, 16:57

tak, wlasnie tego czujnika

michi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 04 sie 2010, 23:43
Lokalizacja: Katowice/Śląsk

Post autor: michi » 09 sie 2013, 23:33

miałem ten sam problem: perspektywa 600 plus 200!
rozciąłem stary czujnik aż do pinów, zalutowałem nowy kabel 3 żyłowy ekranowany, zalałem elegancko poxipolem i wyjazd!
koszt: 30 pln

można jeszcze kupić czujnik nowszego typu i zastosować inne wtyczki hermetyczne, lub ew. polutować na stałe i włożyć w izolację silikonową jak do sondy lambda, wiem, też mnie boli, że oddalamy się od oryginału, ale w tym wypadku cena utrzymania ori jest po prostu zaporowa


Obrazek Obrazek
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 sie 2013, 07:31

popieram
też tak robię nie raz ;-)
z resztą pisałem o tym nie raz tylko jak widać posiadacze A8 boją się lub mają kasę
to nie lubią drutować
może coś w tym temacie
http://www.auto-swiat.pl/1-skandal-dile ... bie-zabrac


ubawiłem się co nie miara złodzieje i tyle zrobili za dobre auta a teraz już takich nie ma to jak ludzie wolą stare graty to ich pod ścianę :evil:

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 10 sie 2013, 22:35

Pepi czasem tez nie maja kiedy pogrzebac na forum.....generalnie dobrze wiedziec. Troche za pozno sie dowiedzialem, ale dobrze wiedziec...dzieki za info

[ Dodano: 2013-08-10, 22:36 ]
Michi dlugo juz jezdzisz na takim patencie?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 sie 2013, 11:07

parę aut
śmiga już na takim czymś :roll:
bo zazwyczaj kabel pada

michi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 04 sie 2010, 23:43
Lokalizacja: Katowice/Śląsk

Post autor: michi » 11 sie 2013, 17:34

Myski pisze:Michi dlugo juz jezdzisz na takim patencie?
póki co miesiąc i nic złego się nie dzieje, motor odzyskał kulturę pracy, zniknęły wypadające zapłony, strzelanie w wydech itp.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 17:45 przez michi, łącznie zmieniany 1 raz.
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 11 sie 2013, 18:15

dobrze wiedziec, wlasnie przed przeczytaniem waszych postow mialem stary czujnik wyrzucic, ale zatrzymam i podmienie kable....bedzie w rezerwie.

marcin1122333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 17 lip 2013, 08:42
Lokalizacja: radomsko

Post autor: marcin1122333 » 11 sie 2013, 19:45

witam, tez miałem ten sam dylemat a8 pojechala na sprawdzenie gazu i pech chciał ze u gazownika padl mi czujnik tel do serwisu i wyszlo jakies 600 plus jakas zlaczke musialem dokupić jeszcze za 150.wtedy tel do gościa który handlowal częściami do a8 i kupiłem używany czujnik na szczęście dobry.pozdrawiam

michi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 04 sie 2010, 23:43
Lokalizacja: Katowice/Śląsk

Post autor: michi » 11 sie 2013, 20:06

ostatnio przyjechał do mnie do serwisu klient z Grand Voyagerem 3.8, auto z 2007 roku, prycha, gaśnie, szarpie, w kompie kod czujnika położenia wału korbowego, zamówiliśmy czujnik i po wymianie te same problemy!
Powodem była awaria wiązki przy sterowniku, auto było kiedyś bite i coś tam było nieźle szyte. Generalnie zazwyczaj to problem kabli, a nie samego czujnika. O dziwo wiązka wychodząca z samego czujnika miała u mnie w Audi potwornie zniszczone izolacje, a dalsza część wiązki już za wtyczką jest w stanie idealnym! Wyciągam wniosek, że to błąd produkcyjny, Bosch dał dupy z jakością kabelków w swoich czujnikach, być może nie planowali ich na 19-letnią eksploatację xD :/
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 11 sie 2013, 22:36

Witam. padł mi dwa tygodnie temu ten czujnik i zamówiłem nowy boscha i kosztował 170 zł. a nie 600 zł .a gdy się obetnie plastik ten przy wtyczce to ładnie się zapina i tylko trzeba zabezpieczyć przed wilgocią i znów 200zł.w kieszeni .

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 sie 2013, 22:38

spiskowa teoria dziejów
ale coś w tym jest
bo auta które się nie psują to nie leży w interesie nikogo poza posiadaczem :roll:

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 11 sie 2013, 22:46

moje się psuje ale ma już prawie 400 000 km.to jest przebieg który widzę ;-)

michi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 04 sie 2010, 23:43
Lokalizacja: Katowice/Śląsk

Post autor: michi » 12 sie 2013, 10:07

Marcin, czujnik starego typu szedł 2 lata, potem zmienili wtyczki, wynika z tego, że nowy typ gabarytowo jest taki sam, tylko wtyczka inna, można ją obciąć i polutować na stałe, dać termokurcze i dodatkową osłonę termiczną z silikonu, jak na kable od sondy lambda, i tylko przy wyciąganiu skrzyni trzeba to rozciąć i po jej włożeniu połączyć ponownie
jak rozumiem miałeś oryginalnie czujnik z numerem 0261210111 (Bosch)
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 04 cze 2014, 15:29

Pozwolę sobie odświeżyć temat.

05.10.2015
TYLKO DLA SKRZYNI 4HP24A (prostokątna wtyczka czujnika):

Zamiast wydawania w ASO 600zł i zmieniania wtyczki we wiązce auta można kupić czujnik Bosch 0 281 002 138 z Opla i poddać go lekkiemu tuningowi. Polega on na pozbyciu się nadmiarowego plastiku zaznaczonego strzałką - całkiem sprawnie poszło to przy użyciu noża do chleba (takiego z ząbkami) i wykończeniu pilnikiem.
Obrazek
Tak wygląda po operacji:
Obrazek
Obrazek

Po przeróbce czujnik pasuje bez problemu, wtyczka taka sama jak w starym. Jedyne znaczące różnice to kabel dłuższy o 20cm, brak rowka do zamocowania w uchwycie we wtyczce i oczywiście cena - 110-120zł za nówkę Boscha.

05.10.2015
UWAGA: Po ostatnich głosach użytkowników, którzy kupili zły czujnik. Czujnik ten pasuje tylko do skrzyni 4HP24A, NIE PASUJE DO 5HP24.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2015, 12:03 przez gtfan, łącznie zmieniany 2 razy.
Four rings to rule them all

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 04 cze 2014, 16:13

gtfan, świetna robota ;) <okioki>

Ja się kiedys z tym cholerstwem nawalczyłem...a ile czasu szukałem używki :/
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl