[D2 95 4.2PB ] Czujnik obrotów wału korbowego silnika
miałem ten sam problem: perspektywa 600 plus 200!
rozciąłem stary czujnik aż do pinów, zalutowałem nowy kabel 3 żyłowy ekranowany, zalałem elegancko poxipolem i wyjazd!
koszt: 30 pln
można jeszcze kupić czujnik nowszego typu i zastosować inne wtyczki hermetyczne, lub ew. polutować na stałe i włożyć w izolację silikonową jak do sondy lambda, wiem, też mnie boli, że oddalamy się od oryginału, ale w tym wypadku cena utrzymania ori jest po prostu zaporowa
rozciąłem stary czujnik aż do pinów, zalutowałem nowy kabel 3 żyłowy ekranowany, zalałem elegancko poxipolem i wyjazd!
koszt: 30 pln
można jeszcze kupić czujnik nowszego typu i zastosować inne wtyczki hermetyczne, lub ew. polutować na stałe i włożyć w izolację silikonową jak do sondy lambda, wiem, też mnie boli, że oddalamy się od oryginału, ale w tym wypadku cena utrzymania ori jest po prostu zaporowa
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?
popieram
też tak robię nie raz ;-)
z resztą pisałem o tym nie raz tylko jak widać posiadacze A8 boją się lub mają kasę
to nie lubią drutować
może coś w tym temacie
http://www.auto-swiat.pl/1-skandal-dile ... bie-zabrac
ubawiłem się co nie miara złodzieje i tyle zrobili za dobre auta a teraz już takich nie ma to jak ludzie wolą stare graty to ich pod ścianę :evil:
też tak robię nie raz ;-)
z resztą pisałem o tym nie raz tylko jak widać posiadacze A8 boją się lub mają kasę
to nie lubią drutować
może coś w tym temacie
http://www.auto-swiat.pl/1-skandal-dile ... bie-zabrac
ubawiłem się co nie miara złodzieje i tyle zrobili za dobre auta a teraz już takich nie ma to jak ludzie wolą stare graty to ich pod ścianę :evil:
póki co miesiąc i nic złego się nie dzieje, motor odzyskał kulturę pracy, zniknęły wypadające zapłony, strzelanie w wydech itp.Myski pisze:Michi dlugo juz jezdzisz na takim patencie?
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 17:45 przez michi, łącznie zmieniany 1 raz.
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 lip 2013, 08:42
- Lokalizacja: radomsko
witam, tez miałem ten sam dylemat a8 pojechala na sprawdzenie gazu i pech chciał ze u gazownika padl mi czujnik tel do serwisu i wyszlo jakies 600 plus jakas zlaczke musialem dokupić jeszcze za 150.wtedy tel do gościa który handlowal częściami do a8 i kupiłem używany czujnik na szczęście dobry.pozdrawiam
ostatnio przyjechał do mnie do serwisu klient z Grand Voyagerem 3.8, auto z 2007 roku, prycha, gaśnie, szarpie, w kompie kod czujnika położenia wału korbowego, zamówiliśmy czujnik i po wymianie te same problemy!
Powodem była awaria wiązki przy sterowniku, auto było kiedyś bite i coś tam było nieźle szyte. Generalnie zazwyczaj to problem kabli, a nie samego czujnika. O dziwo wiązka wychodząca z samego czujnika miała u mnie w Audi potwornie zniszczone izolacje, a dalsza część wiązki już za wtyczką jest w stanie idealnym! Wyciągam wniosek, że to błąd produkcyjny, Bosch dał dupy z jakością kabelków w swoich czujnikach, być może nie planowali ich na 19-letnią eksploatację xD
Powodem była awaria wiązki przy sterowniku, auto było kiedyś bite i coś tam było nieźle szyte. Generalnie zazwyczaj to problem kabli, a nie samego czujnika. O dziwo wiązka wychodząca z samego czujnika miała u mnie w Audi potwornie zniszczone izolacje, a dalsza część wiązki już za wtyczką jest w stanie idealnym! Wyciągam wniosek, że to błąd produkcyjny, Bosch dał dupy z jakością kabelków w swoich czujnikach, być może nie planowali ich na 19-letnią eksploatację xD
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
Marcin, czujnik starego typu szedł 2 lata, potem zmienili wtyczki, wynika z tego, że nowy typ gabarytowo jest taki sam, tylko wtyczka inna, można ją obciąć i polutować na stałe, dać termokurcze i dodatkową osłonę termiczną z silikonu, jak na kable od sondy lambda, i tylko przy wyciąganiu skrzyni trzeba to rozciąć i po jej włożeniu połączyć ponownie
jak rozumiem miałeś oryginalnie czujnik z numerem 0261210111 (Bosch)
jak rozumiem miałeś oryginalnie czujnik z numerem 0261210111 (Bosch)
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
05.10.2015
TYLKO DLA SKRZYNI 4HP24A (prostokątna wtyczka czujnika):
Zamiast wydawania w ASO 600zł i zmieniania wtyczki we wiązce auta można kupić czujnik Bosch 0 281 002 138 z Opla i poddać go lekkiemu tuningowi. Polega on na pozbyciu się nadmiarowego plastiku zaznaczonego strzałką - całkiem sprawnie poszło to przy użyciu noża do chleba (takiego z ząbkami) i wykończeniu pilnikiem.
Tak wygląda po operacji:
Po przeróbce czujnik pasuje bez problemu, wtyczka taka sama jak w starym. Jedyne znaczące różnice to kabel dłuższy o 20cm, brak rowka do zamocowania w uchwycie we wtyczce i oczywiście cena - 110-120zł za nówkę Boscha.
05.10.2015
UWAGA: Po ostatnich głosach użytkowników, którzy kupili zły czujnik. Czujnik ten pasuje tylko do skrzyni 4HP24A, NIE PASUJE DO 5HP24.
05.10.2015
TYLKO DLA SKRZYNI 4HP24A (prostokątna wtyczka czujnika):
Zamiast wydawania w ASO 600zł i zmieniania wtyczki we wiązce auta można kupić czujnik Bosch 0 281 002 138 z Opla i poddać go lekkiemu tuningowi. Polega on na pozbyciu się nadmiarowego plastiku zaznaczonego strzałką - całkiem sprawnie poszło to przy użyciu noża do chleba (takiego z ząbkami) i wykończeniu pilnikiem.
Tak wygląda po operacji:
Po przeróbce czujnik pasuje bez problemu, wtyczka taka sama jak w starym. Jedyne znaczące różnice to kabel dłuższy o 20cm, brak rowka do zamocowania w uchwycie we wtyczce i oczywiście cena - 110-120zł za nówkę Boscha.
05.10.2015
UWAGA: Po ostatnich głosach użytkowników, którzy kupili zły czujnik. Czujnik ten pasuje tylko do skrzyni 4HP24A, NIE PASUJE DO 5HP24.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2015, 12:03 przez gtfan, łącznie zmieniany 2 razy.
Four rings to rule them all