[S8 D2 97 LPG ] Bład P0134 i P1196
z racji prowadzonej działalności (serwis LPG) powiem tak:
1. sygnał do wtrysku benzynowego jest rozcięty i przypuszczony przez sterownik LPG, gdzie jest przekaźniczkiem włączany, kiedy silnik pracuje na Pb i rozłączany, kiedy silnik pracuje na LPG, w Twoim przypadku może być tak, że po wyłączeniu silnika pracującego na LPG przekaźnik w sterowniku LPG się skleja i nie włącza z powrotem sygnału na 6-ty wtrysk Pb - usterka dość prosta do zdiagnozowania manualnie, a mądrzejsze sterowniki wywalają błąd 6-go wtryskiwacza, natomiast te durne będą chodzić ignorując usterkę
2. pytanie, czy brak pracy danego cylindra na skutek braku podania paliwa zostanie wyłapany przez VAG-a jako "wypadający zapłon"? bo jak rozumiem do przeskoku iskry dochodzi, a nie następuje zapłon mieszanki, bo nie ma po prostu paliwa
3. niektóre pojazdy- nie wiem jak A8 z tego rocznika, posiadają czujniki stukowe na każdy cylinder i miałem taką C-klasse, która miała przyłamany wężyk do wtrysku LPG, nie dostawała dość gazu na 3 cyl i sterownik BENZYNOWY wyłączał sygnał wtrysku na ten cyl., bo uznawał według czujnika stukowego, że coś się tam dzieje niedobrego z procesem spalania- po ponownym rozruchu na Pb silnik pracował na 6 cyl, a po włączeniu LPG wyłączał ten 3 cyl, natomiast było to widoczne po czasach wtrysku w programie do obsługi sterownika LPG - czas wtrysku Pb na 3 cyl wynosił 0
podsumowując jeśli zamiana modułów między cylindrami nie dała rezultatu i ciągle masz problem z 6 cyl, to stawiałbym na sterownik LPG, bo problem z wiązką, wtyczką, przewodami itp. nie może działać tak cyklicznie, że po wyłączeniu i włączeniu ten 6 cyl nie działa
1. sygnał do wtrysku benzynowego jest rozcięty i przypuszczony przez sterownik LPG, gdzie jest przekaźniczkiem włączany, kiedy silnik pracuje na Pb i rozłączany, kiedy silnik pracuje na LPG, w Twoim przypadku może być tak, że po wyłączeniu silnika pracującego na LPG przekaźnik w sterowniku LPG się skleja i nie włącza z powrotem sygnału na 6-ty wtrysk Pb - usterka dość prosta do zdiagnozowania manualnie, a mądrzejsze sterowniki wywalają błąd 6-go wtryskiwacza, natomiast te durne będą chodzić ignorując usterkę
2. pytanie, czy brak pracy danego cylindra na skutek braku podania paliwa zostanie wyłapany przez VAG-a jako "wypadający zapłon"? bo jak rozumiem do przeskoku iskry dochodzi, a nie następuje zapłon mieszanki, bo nie ma po prostu paliwa
3. niektóre pojazdy- nie wiem jak A8 z tego rocznika, posiadają czujniki stukowe na każdy cylinder i miałem taką C-klasse, która miała przyłamany wężyk do wtrysku LPG, nie dostawała dość gazu na 3 cyl i sterownik BENZYNOWY wyłączał sygnał wtrysku na ten cyl., bo uznawał według czujnika stukowego, że coś się tam dzieje niedobrego z procesem spalania- po ponownym rozruchu na Pb silnik pracował na 6 cyl, a po włączeniu LPG wyłączał ten 3 cyl, natomiast było to widoczne po czasach wtrysku w programie do obsługi sterownika LPG - czas wtrysku Pb na 3 cyl wynosił 0
podsumowując jeśli zamiana modułów między cylindrami nie dała rezultatu i ciągle masz problem z 6 cyl, to stawiałbym na sterownik LPG, bo problem z wiązką, wtyczką, przewodami itp. nie może działać tak cyklicznie, że po wyłączeniu i włączeniu ten 6 cyl nie działa
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?
Czesc, dzieki za porade. No wlasnie tez mysle ,ze cos jest z gazem nie tak bo i do konca nie ufam temu gazownikowi bo juz mialem z nim spiecie....tylko,ze gaz jest na gwarancji i on oddawal komputer niby na gwarancje do serwisu...Komp wrocil, podlaczyl go i dalej to samo...Wiec teraz pytanie czy to wina tego komputera czy czego? No ale nie wierze ,ze komp od gazu wrocil nie naprawiony??!! No wlasnie jest to dzialanie cykliczne wiec jakby jakas wizaka, kabel itp bylo przetarte do by w ogole nie dzialalo , a dziala z rana do 1 zgaszenia i uruchomienia ponownie...ale jestem zly nie pytajcie....auto stoi teraz w warsztacie samochodywm i jak chlopaki nie dadza rady tego ogarnac to mozecie jakis polecic najlepiej na zachodnich czesciach wawy??michi pisze:odsumowując jeśli zamiana modułów między cylindrami nie dała rezultatu i ciągle masz problem z 6 cyl, to stawiałbym na sterownik LPG, bo problem z wiązką, wtyczką, przewodami itp. nie może działać tak cyklicznie, że po wyłączeniu i włączeniu ten 6 cyl nie działa
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
pepi odzywaj sie odzywaj spokojnie Jesli mozesz mi pomoc to bede BARDZO wdzieczny ,a nawet szkoda ,ze nie jestes z okolic wawy bo bym chetnie podjechal do Ciebie. Dane gazu napisze Ci za pare H bo teraz nawet nie wiem co tam jest zamontowane....
szeryfisch no wlasnie samochod stoi w warsztacie bo "maluje" sie przedni zderzak i jak tylko go odbiore to tak zrobie. Pojezdze ze 2 dni na PB i jesli bedzie ok to wiadomo,ze to wina gazu.
Pepi wtryski SOLO E8 , a komputer AG Czech
szeryfisch no wlasnie samochod stoi w warsztacie bo "maluje" sie przedni zderzak i jak tylko go odbiore to tak zrobie. Pojezdze ze 2 dni na PB i jesli bedzie ok to wiadomo,ze to wina gazu.
Pepi wtryski SOLO E8 , a komputer AG Czech
W Wa-wie z LPG to chyba najlepiej do Nikodema.seba185 pisze:... mozecie jakis polecic najlepiej na zachodnich czesciach wawy??
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie napisze dokladnie jaki kod bledy wyskoczyl ale na komputerze mu pokazalo ,ze jest problem z masą na wtrysk cyl 6. Wiec jesli mowisz,ze komp tym steruje to moze wlasnie mam cos komputer uszkodzony? pepi caly czas mowimy o kompie samochodu nie gazu. Bo gaz jest calkowicie odlaczony i dalej jest to samo wiec to nie wina gazupepi pisze:komp steruje masą ;-)
na stałe masz plusa
kto cię w taki błąd wprowadził ?
wiesz nie wiem jaki babol pokazało
ale ktoś kto ma podstawową wiedzę wie że prawie wszystkie
komputery w autach sterują masą
a plus jest na stałe
w 98 % procentach aut tak jet
i jeśli masz coś nie tak
to albo komp albo kabel uszkodzony
prześledzić kablownię na 6 cylindrze do kompa nawet można zadrutować i kabel dać bokiem
dla sprawdzenia ;-)
ale ktoś kto ma podstawową wiedzę wie że prawie wszystkie
komputery w autach sterują masą
a plus jest na stałe
w 98 % procentach aut tak jet
i jeśli masz coś nie tak
to albo komp albo kabel uszkodzony
prześledzić kablownię na 6 cylindrze do kompa nawet można zadrutować i kabel dać bokiem
dla sprawdzenia ;-)