Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 ] Jaki to silnik i skrzynia?

Gość

Post autor: Gość » 25 sie 2013, 14:51

Masz zwyczajne poliftowe A8.

berarek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 24 sie 2013, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: berarek » 25 sie 2013, 14:56

czyli skrzynia biegów tez jest normalna moze ktos mi podac jaki jest symbol tej skrzyni? pewnie i koszt naprawy zwyklej skrzyni jest tanszy?

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 25 sie 2013, 15:31

berarek pisze:moze ktos mi podac jaki jest symbol tej skrzyni?
Kolego ja miałem w swojej D2 właśnie silnik AQF i u mnie jak dobrze pamiętam siedziała skrzynia ECZ.

Gość

Post autor: Gość » 25 sie 2013, 15:38

berarek, To są takie same skrzynie jesli chodzi o koszta napraw i chyba niemal identyczne mechanicznie. Zmienione mają na pewno sterowniki.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 25 sie 2013, 16:07

berarek pisze:mieszkam w holandii i tu trudno o jakis dobry warsztat
Jest tam od cholery dobrych warsztatów, zaczynając od ASO a kończąc na polskich mechanikach.
Warsztaty z polskimi mechanikami są w Denbosch, Utrechcie, Eindhoven.
Nie ma problemu znaleść przez google.nl.

berarek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 24 sie 2013, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: berarek » 25 sie 2013, 16:15

ok tylko nie raz bylem tu w warsztacie i widzialem jakim sprzetem i wiedza dysponuja jezeli byles u kogos dobrego i pewnego i mozesz polecic to bylbym wdzieczny ASO odpada bo za ich cene kupie inny samochod

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 sie 2013, 18:26

Jest to zwykła 8fl. W progach pewnie masz napis Audi nie S8.

"Słyszysz świst wydatków,
jesteś żywy czy jesteś martwy?"

Gdybyś się nie napalił to byś na taką minę nie wdepnął ale nie ma co rozpaczać nad rozlanym mlekiem.. chyba, że byłeś tego w pełni świadomy.. Naprawiaj swoją skrzynie (skrzynia ma oznaczenie FBE zgodnie z naklejką w bagażniku) Dziwne rzeczy, poprzedni właściciel nie wiedział czym jeździ, na prawdę dziwne rzeczy :-P

Na wstępie diagnozowałeś auto VAGiem? Podaj kody błędów, zobaczymy co to się dzieje.

berarek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 24 sie 2013, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: berarek » 25 sie 2013, 20:54

mnie ten samochod wyniosl 4tys zł rok koniec 2000 wiec nie ma takiej tragedii kupilem ja z komisu pełne wyposazenie skory recaro w idealnym stanie navi parktroniki przod tyl xenon fegi 18 zawieszenie gwintowane na gwarancji wiec nie ma tragedii wiedzialem co biore gazu nie widziała wiec moze silnik nie jest w zlym stanie pod komputer jej jeszcze nie podlaczalem jutro bede dzwonil za jakimis mechanikami i laweta zeby jej nie meczyc na tym awaryjnym najbardziej dziwi mnie to ze na zimnym silniku fajnie sie zbiera zmienia biegi a po paru minutach jak sie zagrzeje to zaczyna sie slizgac moze to faktycznie wina oleju i filtrów?

adrian949

Post autor: adrian949 » 25 sie 2013, 20:57

berarek pisze:mnie ten samochod wyniosl 4tys zł rok koniec 2000 wiec nie ma takiej tragedii kupilem ja z komisu pełne wyposazenie skory recaro w idealnym stanie navi parktroniki przod tyl xenon fegi 18 zawieszenie gwintowane na gwarancji wiec nie ma tragedii wiedzialem co biore gazu nie widziała wiec moze silnik nie jest w zlym stanie pod komputer jej jeszcze nie podlaczalem jutro bede dzwonil za jakimis mechanikami i laweta zeby jej nie meczyc na tym awaryjnym najbardziej dziwi mnie to ze na zimnym silniku fajnie sie zbiera zmienia biegi a po paru minutach jak sie zagrzeje to zaczyna sie slizgac moze to faktycznie wina oleju i filtrów?
To za darmo wyrwałeś A8 ;-)

berarek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 24 sie 2013, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: berarek » 25 sie 2013, 21:14

wiem że za darmo zarejestrowana w pl dlatego sie dlugo nie zastanawialem a ze trzeba wsadzic to sie z tym liczylem od poczatku jutro bede cos dzialal zeby ja zaczac naprawiac po podłaczeniu kompa powinno sie pokazac co tą skrzynie boli czy to wina oleju filtrow czy jakies uszkodzenie mechaniczne jak sadzicie?

[ Dodano: 2013-08-26, 20:18 ]
Witam rozmawialem dzis z mechanikiem i jego diagnoza to jakieś tarczki w skrzyni sie wyrobiły czy cos w tym stylu myslicie ze to moze byc to ?

[ Dodano: 2013-08-29, 18:35 ]
Stary wlasciciel mojego audi dodał mi jeszcze dzis ze byl w serwisie audi i po podlaczeniu pod kompa powiedzieli mu ze do wymiany olej i filtry w skrzyni a do tego jakas wykladzina czy okleina jakas czarna niby w skrzyni wiecie moze o co chodzi? ma mi dostarczyc jeszcze wydruk z kompa

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 03 wrz 2013, 07:54

Kolego zacznij od wymiany oleju i filtra z uszczelką w skrzyni.

Jeśli to nie pomoże - skrzynia na stół.

Takie pisanie zajeło Ci 4 dni i tak nic nie zrobiłeś przez ten czas co koledzy Ci doradzali, prawie w każdym poście padło hasło albo pytanie : wymień olej i filtr / czy wymieniłeś olej z filtrem ?
Na co czekasz ?

Zacznij od rzeczy najmniejszych i najtanszych a jak nie da to żadnych rezultatów to wiesz co trzeba zrobić.

I zmień podpis, nigdy nie było A8 z pakietem S-line.

Pozdrawiam.

berarek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 24 sie 2013, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: berarek » 04 wrz 2013, 20:42

nie chcialbym robic niepotrzebnych kosztów jezeli okaze sie ze to nie olej to przepadnie wstawilem dzis auto do mechanika pod koniec tygodnia ma zaczac cos robic

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 05 wrz 2013, 12:04

Niechcesz pchać się w koszty a w ciemno chcesz robić skrzynie ??
Kolego koszt wymiany oleju z filtrem bedzie na poziomie 700zł a koszt remontu skrzyni na poziomie 5000tyś !

berarek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 24 sie 2013, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: berarek » 05 wrz 2013, 13:08

Zobacze co mi mechanok powie,po objawach ktore mu przedstawilem mowi ze nie wierzy w zadne wydruki z komputera i ze skrzynia jest napewno walnieta ale dziwi mnie to ze na zimnym jest wszystko ok a dopiero jak sie samochod nagrzeje wlacza sie bieg awaryjny i zavzyna sie slizgac ciezko jest ruszyc jakbym ruszal z 5tego biegu moze mi to ktos logicznie wytlumaczyc?

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 05 wrz 2013, 13:32

W A6 C4 miałem 4 biegowego automata, miałem małe wycieki ze skrzyni, po pewnym czasie okazało się że oleju jest na tyle mało że załączał się tryb awaryjny skrzyni, wszystkie biegi na FIS'ie były podswietlone, chodził z 2 biegu - dzialo się to tak jak olej w skrzyni się zagrał - czyli po przejechaniu iluś tam km.
Też miałem wizje remontu skrzyni, ale posłuchałem się ludzi z AKP i dzięki nim nie wydałem na niepotrzebną naprawe worka pieniedzy tylko ~700-800 zł na uszczelniacze + olej z filtrem.

Rozwiązanie problemu ? wymiana uszczelniaczy żeby nie ciekł olej i wymiana oleju i wymiana filtra.
Efekt - problem zniknął.

Jak dla mnie masz bardzo podobny problem - oczywiście to nie musi być to samo i skrzyni mówi papa, ale lepiej zacząć od stosunkowo tańszych rzeczy jak wymiana oleju niż odrazu wywalać kase na remont - takie jest moje zdanie.

A Ty chcesz robić skrzynie, to rób.

Powodzenia,
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl