części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Sonda Lambda

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 10 wrz 2013, 15:18

podłączony jest do niego wężyk z podciśnieniem . Odpal auto na 2 min i zgaś , wypnij ten wężyk i sprawdź czy nie leci z regulatora paliwko ( może się tylko sączyć nie musi lecieć ciurkiem i już wiadomo gdzie ucieka ciśnienie)
chicken20091986 - chcesz przez to powiedzieć ,że paliwo ma się lać przez króciec regulatora ciśnienia po zdjęciu przewodu lowpress?! :shock: Czy dobrze zrozumiałem ?
Przypominam tam jest circa 4 bary nawet po zgaszeniu auta , paliwo podawane jest do regulatora przewodem ciśnieniowym zbrojonym ,jeśli cokolwiek wycieka przez króciec podciśnienia to mamy awarię .

Stanek90 -
Sprawa trochę sie wyjaśniła.Gazownik cos słabo polutował przewód sygnałowy
Jaki masz gaz?
Złego diabli nie biorą ...

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 10 wrz 2013, 15:33

Pepeka pisze:jeśli cokolwiek wycieka przez króciec podciśnienia to mamy awarię
No właśnie o to mi chodzi .Tylko że chodzi mi o ten wężyk podciśnienia powietrza a nie zasilający listwę , sam tak miałem i awaria polega na tym że po długim czasie nie odpalania auta czyli na noc , auto odpali i zgaśnie następnie trzeba bedzie pokręcić trochę po wymianie regulatora pstryk i chodzi :)

stanek90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 04 wrz 2013, 21:13
Lokalizacja: OLsztyn

Post autor: stanek90 » 10 wrz 2013, 16:17

Gaz mam KME NEVO.Duzo rozbierania aby dostac sie do tego regulatora???

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 10 wrz 2013, 16:27

stanek90 pisze:Duzo rozbierania aby dostac sie do tego regulatora???
wystarczy zdemontować pokrywy silnika , i znajdziesz go wciśniętego w listwę wtryskową po lewej stronie i będzie do niego dochodził taki przewód z powietrzem taki żółty z czarnym kolankiem
Coś takiego a z tego dziubka po zgaszeniu auta mi sączyło się paliwo
http://allegro.pl/regulator-cisnienia-p ... 95267.html

stanek90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 04 wrz 2013, 21:13
Lokalizacja: OLsztyn

Post autor: stanek90 » 11 wrz 2013, 11:27

nic nie cieknie przez ten regulator,jest suchy.Dzisiaj miałem na rezerwie i odpalił po 3-4 s kręcenia i chodzil lecz male dodanie gazu powodowało zadyszkę.Widze ze dużo ludzi ma z tym problem lecz rozwiązania brak..

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 11 wrz 2013, 13:55

stanek90 pisze:Dzisiaj miałem na rezerwie i odpalił po 3-4 s kręcenia i chodzil lecz male dodanie gazu powodowało zadyszkę.
1) czujniki temperatury
2) silnik krokowy
3) nieszczelności dolotu i podciśnienia
4) halotron na głowicy

Sprawdzić, ponaprawiać, zameldować ,kliknąć pomógł i wysłać kurierem 2 piwa

ad2 . przy przepustnicy masz podłaczenie - zawór jednokierunkowy i eżektor do serwa,poprzez taki trójnik, sprawdz czy ten gumowy trójnik nie jest sparciały
Złego diabli nie biorą ...

stanek90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 27
Rejestracja: 04 wrz 2013, 21:13
Lokalizacja: OLsztyn

Post autor: stanek90 » 11 wrz 2013, 18:03

Czujnik temp. jest ok
Jezeli chodzi o dolot to wydaje mi sie ze przez cały okrec pracy na benzynie będzie sie dusil.Na jakiej zasadzie działa ten regulator cisnienia bo moze byc taka mozliwosc ze porostu schodzi ciśnienia z ukladu. Jakie powinno byc ciśnienie po wyłączeniu silnika i przez jaki okres ma sie utrzymywać????

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 11 wrz 2013, 18:07

stanek90 pisze: Jakie powinno byc ciśnienie po wyłączeniu silnika i przez jaki okres ma sie utrzymywać????
circa 3 bar ,circa 1h
Jest to najzwyklejszy zawór hydrauliczny, wyrównawczy ustawiony mniej więcej na 3 bary
regulacja wspomagana i zależna od podcisnienia.
Złego diabli nie biorą ...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 wrz 2013, 21:06

pompa daje raczej więcej :-D
w tym audi akurat jak się nie mylę

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 12 wrz 2013, 08:52

pompa daje raczej więcej
w tym audi akurat jak się nie mylę
Zgadujesz, czy wiesz to na pewno, bo jeśli nie to po co pisać ?

Pepi , nie żebym się czepiał ,ale pytanie było jasno postawione. Pompa ma maksymalne ciśnienie 4 bary , wyjaśniam Ci więc, że po zgaszeniu silnika ustaje praca podciśnienia, a skoro ustaje to warunek pracy regulatora sie zmienia i układ bedzie dążył do wyrównania cisnien na co nie pozwoli przez pewien czas sprężyna reglatora .Więc jak wspomniałem cirka po zgaszeniu 3 bary ,a cirka tzn. że może byc np 3,85bara. Dodam jeszcze, ze mając po wyłączeniu nawet 2,5 czy 2 bary nie stanowi to jeszcze o awari
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
Adamo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 21 gru 2014, 19:33
Lokalizacja: pabianice

Post autor: Adamo » 23 wrz 2018, 22:32

Ruszę temat trochę na nowo. Bardzo dobry opis jak dojść do sond lambda. Strona pasażera to łatwa sprawa, strona kierowcy to trudniejsze ale do zrobienia zgodnie z opisem tu zamieszczonym. Jeśli silnik zimny to śmiało samemu można z tym działać. Zrobiłem to kluczem płaskim 22. Stronę kierowcy dodatkowo przedłużka metrowa plus młotek. Auto inaczej pracuje kiedy sondy ożyły . Kupiłem Bosch za namowa powyższych wypowiedzi nie brałem pod uwage zamienników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl