części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.2MPI ] Sonda lambda prawa i lewa - różnice

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 22 wrz 2013, 14:56

Dziwi mnie takie podejście ,sprawdzało się lata temu jak dystrybutor najblizszy był reichu albo Holandii. Poszukaj w swojej okolicy autoryzowanego sprzedawcę NGK czy też wspomnianego DENSO i masz prawo do zwrotu, pełnej gwarancji i wymiany .
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 wrz 2013, 16:54

123mielony pisze:Tak właśnie miałem zrobić ale mechanik mnie zniechęcił do kupna zamienników mówiąc ze nie wszystkie chcą działać poprawnie i dlatego zdecydowałem się na używkę która okazała się też padnięta.
Człowiek od którego zakupiłem sondę chce załatwić sprawę ale mówi że ma tylko sondę z drugiego rzędu i nie wie czy będzie pasować i dlatego tak dopytuję-bo bardzo nie lubię jak mi się jakaś nie pożądana kontrolka świeci bez potrzeby.
Ale to trochę zmienia postać rzeczy.
Bo wg. tego co piszesz kupiłeś sondę przed katami ale ta była padnięta i teraz sprzedawca nie bardzo chce oddać kasę a oferuje w zamian sondę za katami - takiej zamiany nie polecam bo wg. mnie sondy przed katami i za katami są inne.

- sonda przed katalizatorem to sonda regulacyjna i jej wskazania mają bezpośredni wpływ na skład mieszanki paliwowo-powietrznej
- sonda za katalizatorem to sonda diagnostyczna sprawdzająca poprawność działania pierwszej sondy o sprawność katalizatora

Wg. mnie sonda pierwsza jest istotnie różna od sondy drugiej i nie można stosować ich zamiennie.
Ale mogę się mylić ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 22 wrz 2013, 17:57

FOSS pisze:Ale to trochę zmienia postać rzeczy.
Bo wg. tego co piszesz kupiłeś sondę przed katami ale ta była padnięta i teraz sprzedawca nie bardzo chce oddać kasę a oferuje w zamian sondę za katami - takiej zamiany nie polecam bo wg. mnie sondy przed katami i za katami są inne.
Nie nie cały czas mowa jest o sondach za katami.
Ja kupiłem sondę za katem z czarną wtyczka a gość może mi podmienić ale tylko na tą za katem ale z brązową wtyczką.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 wrz 2013, 18:01

123mielony pisze:
FOSS pisze:Ale to trochę zmienia postać rzeczy.
Bo wg. tego co piszesz kupiłeś sondę przed katami ale ta była padnięta i teraz sprzedawca nie bardzo chce oddać kasę a oferuje w zamian sondę za katami - takiej zamiany nie polecam bo wg. mnie sondy przed katami i za katami są inne.
Nie nie cały czas mowa jest o sondach za katami.
Ja kupiłem sondę za katem z czarną wtyczka a gość może mi podmienić ale tylko na tą za katem ale z brązową wtyczką.
aaaa, no to OK.... to źle zrozumiałem ;-)

No to moim zdaniem powinno być OK tylko może się okazać, że będziesz musiał ciąć kable i sztukować bo nie będzie pasowało.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 22 wrz 2013, 18:10

Foss już raz pytałem ale zapytam dla pewności jeszcze raz
Bank 1
Sonda 2
To znaczy że poległa druga sonda czyli za katem od strony pasażera?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 wrz 2013, 18:24

123mielony pisze:Bank 1 Sonda 2
To znaczy że poległa druga sonda czyli za katem od strony pasażera?
TAK
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 22 wrz 2013, 19:09

Wielkie dzięki.

[ Dodano: 2013-09-28, 17:32 ]
Panowie czy po wymianie sondy robi się adaptację czy nie,pytam bo drugi raz sonda zmieniona i dalej ten sam błąd.Po wymianie i skasowaniu błędu wszystko pięknie nic się na zegarach nie świeci ale ten stan utrzymuję się do drugiego lub trzeciego odpalenia auta i zapala się check.
Jakieś pomysły?

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 28 wrz 2013, 22:25

Mógłbyś zapodać numer tego errora ?
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 28 wrz 2013, 22:33

Ok.ale dopiero w poniedziałek będę u mechanika.
Byłem dzisiaj u elektryka i żeby nie było kolorowo to ta sonda co zmieniałem działa tylko teraz kuleje druga a dokładnie przed katem.
P2254 rząd 2 czujnik 1 Sonda lambda przewód masy przerwa
teraz taki wypluwa błąd.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 01 paź 2013, 16:24

Wtyczka, kabelki, a sonda do sprawdzenia oscylatorem .
Złego diabli nie biorą ...

rav85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 281
Rejestracja: 26 sty 2015, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav85 » 08 kwie 2015, 14:09

Panowie u mnie sonda wymieniona na boscha , sztukowana bo inna była kostka , przed wymiana błąd

16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0140 - 004 - No Activity - MIL ON

po wymianie po paru godzinach wywala

16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0140 - 004 - No Activity
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2
P1114 - 008 - Internal Resistance too High - MIL ON

jakiś pomysł co z fantem zrobić?
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2015, 15:15 przez rav85, łącznie zmieniany 1 raz.

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 10 kwie 2015, 14:00

Tak, dosztukować sprawną sondę :)

rav85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 281
Rejestracja: 26 sty 2015, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav85 » 10 kwie 2015, 15:18

Sonda nowa boscha zakupiona z forum

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 10 kwie 2015, 15:22

Trzeba szukac winy w przewodach , jeżeli to nic nie pomoże to sonda na reklamacje :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

rav85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 281
Rejestracja: 26 sty 2015, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav85 » 10 kwie 2015, 15:56

reklamacja chyba nie jest mozliwa po ucieciu wtyczki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl