Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 ] Parktronik zerowy odczyt

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

[D3 03 ] Parktronik zerowy odczyt

Post autor: colln » 06 paź 2013, 12:40

D3 przedlift pokazuje błąd przedni prawy parktonik.
Kupiłem drugi - to samo, zamieniłem z innym z lewej strony nadal to samo: przedni prawy, tester pokazuje odczyt 0,00
Wyciągnąłem całą wiązkę ze zderzaka odpiąłem wtyczkę by wyeliminować kwestię styku we wtyczce uciąłem ją i wszystkie kabelki zlutowałem - nie pomogło, uciąłem więc też tę wtyczkę z przedniego prawego wlutowałem inną wtyczkę i nadal to samo.
Wyjąłem moduł (ten z tyłu w boczku po lewej stronie) na oko wygląda ok, rozebrałem przemyłem lekko benzynką ekstrakcyjną bez zmian
Gdzie teraz szukać :-P :-P
Ostatnio zmieniony 06 paź 2013, 12:53 przez colln, łącznie zmieniany 1 raz.
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 paź 2013, 12:55

Ale trzeba było ciąć i lutować??

Sprawdzałeś miernikiem czy wiązka ma przejście - kabel po kablu, pin za pinem???
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 06 paź 2013, 13:12

Zderzak i tak miałem zdjęty to było najszybsze a sprawdzić nie wiem gdzie ten obwód się zamyka
czy to leci bezpośrednio do tego modułu w bagażniku? a jeśli tak to do jakich pinów bo w module są 3 wtyczki 18, 12, 12 pinów czyli dużo :-P
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 paź 2013, 17:41

colln pisze:Zderzak i tak miałem zdjęty to było najszybsze a sprawdzić nie wiem gdzie ten obwód się zamyka...
Panie kolego, przecież miałeś zderzak zdjęty.
W lewym narożniku zderzaka (po stronie kierowcy) są 2 kostki - na jednej masz cały przedni parktronik.
Nie chodziło mi o zamykanie obwodu ale sprawdzenie przepływu - większość mierników ma tą funkcję i o zwarciu (przepływie prądu) informuje dźwiękowo. Wystarczyło wypiąć wszystkie czujniki i sprawdzać przepływ pomiędzy kostkami czujników a kostką wyjściową ze zderzaka (na początek ten czujnik którego błąd wyrzuca komputer) ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 06 paź 2013, 20:36

U mnie było podobnie , wymieniłem jeden przewód bo gdzieś łapał przerwę . Teraz jest ok .Sprawdzałem każdy po kolei od wtyczki do czujnika .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 06 paź 2013, 21:18

Od tej kostki kabelki są ok (mniejsza o to jak było sprawdzane :lol: :lol: :lol: )
co dalej? moduł parktronika podmienić (kupić używkę) bo nic innego mi do głowy nie przychodzi
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 paź 2013, 22:01

colln pisze:co dalej? moduł parktronika podmienić (kupić używkę) bo nic innego mi do głowy nie przychodzi
Albo wiązka dalej albo sterownik.

Co do sterownika... o ile jesteś gdzieś w PL to mam jeden 100% sprawny z literą A na końcu - jeżeli chcesz kupować tylko na testy to już mogę ci mój wysłać - sprawdzisz swój bez kupowania czegoś niewiadomego stanu z Allegro.
No chyba, że chcesz od razu z literą C jako bazę pod parktronik graficzny to mam również i takie i mogę sprzedać ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 07 paź 2013, 08:06

Sprawdzałeś od tej wtyczki co jest w zderzaku pod lewą lampą ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 07 paź 2013, 10:35

Od wtyczki sprawdzałem (jest ok) mr. FOSS (uzgodnione na pw) wyśle mi do testu swój moduł to będę wiedział więcej (może to rozwiąże problem)

[ Dodano: 2013-10-09, 20:19 ]
Moduł dzisiaj przyjechał, niestety nadal mam ten sam błąd (przedni prawy czujnik)

Po włożeniu modułu z innego auta dodatkowo pojawiły się:
>1517 Control Module for Towing Sensor - J345
>2003 Driver Identification Control Module - J569


Pierwszy rozumiem, że chodzi o brak modułu dla haka ? Ja haka faktycznie nie mam - widać w tym module od FOSS-a był przypisany hak - dobrze myślę?
Drugi nie bardzo wiem ..

Jak ponownie włożyłem mój moduł to tych 2 błędów już nie ma

[ Dodano: 2013-10-12, 22:22 ]
pioter pisze:U mnie było podobnie , wymieniłem jeden przewód bo gdzieś łapał przerwę . Teraz jest ok .Sprawdzałem każdy po kolei od wtyczki do czujnika .
Jakieś dziwne te kabelki w tych autkach (coś mi to chiną zalatuje)

Więc tak: kabelki sprawdzone i było ok ale nadal nie działało, FOSS przysłał mi swój zapasowy moduł i jak pisałem to samo więc bejsbol w dłoń i idę do sprzęta, oparłem kija o maskę i patrzę na to srebrne coś i albo się podda albo nie będzie po dobroci... :wpale:
Pojechałem kupiłem 5 przewodów po kilka metrów każdego (myślę dam mu ostania szansę)
wymieniłem kabelki na te nowe i bejsbol swoje zrobił - na drugi raz zawsze będę go brał ze sobą jak będą jakieś anomalie w autku - wystarczy że postoi obok a zaraz wszystko wraca do normy...
Tak czy siak parktronik znów żyje, kabelki widać jak były rozpięte na zderzaku to się przerwa robiła jak zdjąłem to leżały sobie bliżej i do tego słoneczko grzało to widać styk był dostateczny, teraz wymienione na 1mm czyli ze 3 razy grubsze i już nigdy do nich nie zajrzę :d
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl