Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Stukanie podczas zawracania

pumba22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 18 sie 2011, 23:54
Lokalizacja: Nowy Sącz/Chełmiec

[D2 95 4.2PB/LPG ] Stukanie podczas zawracania

Post autor: pumba22 » 04 paź 2013, 16:32

koledzy mieliscie keidys u was w a8 ze jak zawracaliscie lub ostro skrecaliscie-jadac powoli i byl taki huk z tylu jakby kolo jedno nei chcialo sie krecic??
Ostatnio zmieniony 13 paź 2013, 01:53 przez pumba22, łącznie zmieniany 2 razy.

Gość

Post autor: Gość » 04 paź 2013, 16:37

pumba22, Popraw temat bo trzeba wpisać tagi z listy.
A co do twojego problemu to może byc tylny dyfer walnięty. Miałem niedawno podobnie lecz były tylko stuki słyszalne.

pumba22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 18 sie 2011, 23:54
Lokalizacja: Nowy Sącz/Chełmiec

Post autor: pumba22 » 04 paź 2013, 17:47

aaa nie cos z czujnikami abs??zachowuje sie tak jakby byl zespawany na sztywno :-(

Gość

Post autor: Gość » 04 paź 2013, 20:35

pumba22 pisze:aaa nie cos z czujnikami abs??zachowuje sie tak jakby byl zespawany na sztywno :-(
Ja nie mam ESP i tej blokady dyfra więc u mnie ten problem odpada-jesli masz u siebie to może być problem czujników co dają błedne sygnały-byo to niedawno opisywane.

pumba22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 18 sie 2011, 23:54
Lokalizacja: Nowy Sącz/Chełmiec

Post autor: pumba22 » 06 paź 2013, 20:01

wlasnie nie mam nic esp tylko abs podstawa ii nie wiem co sie dzieje jest to dosc denerwujace i zarazem boje sie zeby cos sie nei stalo z tym...

Gość

Post autor: Gość » 06 paź 2013, 23:08

POdnies tyłek i pokręc kołami na luzie i sprawdź czy cos niepokojacego słychać i jakie sa luzy na moście. U mnie było ładnie widac i słychac że tam cos sie sypło. Nie wiem jeszcze co bo nie było czasu rozbierac.

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 07 paź 2013, 09:06

Apophis pisze:Ja nie mam ESP i tej blokady dyfra więc u mnie ten problem odpada
Tu nie chodzi o ESP tylko o czujniki ABS (pewnie brudne), które źle odczytują obroty kół i próbują włączyć blokadę.

Gość

Post autor: Gość » 07 paź 2013, 11:09

No tak ale nie każdy ma te blokadę szczególnie w pierwszych przedliftach jej nie było za dużo. Ja nie mam ESP ani blokady.

pumba22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 56
Rejestracja: 18 sie 2011, 23:54
Lokalizacja: Nowy Sącz/Chełmiec

Post autor: pumba22 » 10 paź 2013, 09:56

czyli jednak najlepiej skoncentrowac sie na czujniakch abs i mzoe wtedy sie uspokoi :mrgreen:

Gość

Post autor: Gość » 10 paź 2013, 11:41

Może tak być. Ale ja sie nie koncentrowałem ze wzgledu na oczywisty brak elektroniki w moim dyfrze :)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 10 paź 2013, 13:24

Apophis pisze:No tak ale nie każdy ma te blokadę szczególnie w pierwszych przedliftach jej nie było za dużo. Ja nie mam ESP ani blokady.
Jesteś tego pewien? EDL - ta pseudo blokada była wyposażeniem standardowym od początku produkcji A8.
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 10 paź 2013, 13:29

gtfan, Z tego co czytałem to blokada sterowana elektronicznie a do mojego dyfra nie szła i nie ma w poblizu zadnej wiązki.
Poprzedni temat był związany z problemami powodowanymi przez zabrudzone lub uszkodzone czujniki ABSu i one dawały błedny sygnał do dyfra. U mnie nie moga dawac żadnego sygnału więc stad wniosek że nie ma tam blokady.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 10 paź 2013, 16:11

Bo to tak nie działa, w dyferencjale nie ma żadnej blokady, wszystko ogarnia ABS.
W zwykłym dyferencjale bez szpery (taki jest w A8) większość momentu obrotowego jest przekazywana na to koło, które ma mniejszą przyczepność. EDL działa na takiej zasadzie, że gdy jedno koło traci przyczepność i kręci się szybciej od pozostałych, to jest przyhamowywane przez abs. Dzięki temu wytwarza się na nim sztuczna przyczepność i dyferencjał może przekazywać równomiernie moment obrotowy na oba koła na danej osi.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 10 paź 2013, 20:23

Dobrze jest to przedstawione tutaj, z tego co wyczytałem to działa do 40km/h a w quatro do 80km/h

Gość

Post autor: Gość » 11 paź 2013, 00:08

Ano to sie by zgadzało ale w tym wypadku śmiało mozna podnieśc tyłek i organoleptycznie posprawdzac tylną cześc napędu na zgaszonym aucie-u mnie były te same dzwieki co w czasie jazdy i problem z dyfrem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl