[D2 FL ALL ] A8 kontra S8 ... kto wie z czym to się je???
[D2 FL ALL ] A8 kontra S8 ... kto wie z czym to się je???
Koledzy mam takie ciekawskie pytanie...
czy ktoś z was wie jakie dokładnie różnice są pomiędzy silnikami w A8/D2 i S8/D2 produkowanych po 2000r???
bo teoretycznie to te same silniki 4,2V8 40V...
w A8 ten silnik generuje 310KM i 410Nm
w S8 ten silnik generuje 360KM i 430Nm
...
skąd różnice w w/w parametrach??
dolot?
wydech?
"mapa" silnika?
może dodatkowo wałki rozrządu?
mądrzejsi ode mnie mile widziani :shock:
czy ktoś z was wie jakie dokładnie różnice są pomiędzy silnikami w A8/D2 i S8/D2 produkowanych po 2000r???
bo teoretycznie to te same silniki 4,2V8 40V...
w A8 ten silnik generuje 310KM i 410Nm
w S8 ten silnik generuje 360KM i 430Nm
...
skąd różnice w w/w parametrach??
dolot?
wydech?
"mapa" silnika?
może dodatkowo wałki rozrządu?
mądrzejsi ode mnie mile widziani :shock:
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 12:20 przez FOSS, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja to pytanie zadaję od czasu jak miałem pierwsze A8 przed i po lifcie i też mi się marzyło podnieść z 299 na 340 a potem z 310 na 360 KM ale nikt nigdy mi tego nie przybliżył,............nie powiedział jak się do tego zabrać............jak by to było takie proste jak myślisz to połowa z nas jeździła by 360 konnymi A ósemkami
graty, graty... ale jakie... :shock:MorgothV8 pisze:Inne graty (hardware) - sam software silnika niewiele zmieni.
że samą mapą wiele nie zdziałam to wiem... :roll:
ale np. w zwykłym A6/C5 4,2V8 299KM wrzucenie kompletnego wydechu MTM (z kolektorem rzecz jasna) już skutkuje pewnym przyrostem mocy...
...
do tego zmiana dolotu (z kolektorem także oczywista) + wałki rozrządu + na koniec zmiana oprogramowania...
i mamy S6 340KM :lol:
te 40 KM to przecież około 13% przyrostu mocy i jest to wartość całkowicie realna.
Tutaj kilka słów o tzw. chip-tunningu - przyrost rzędu 8% możemy uzyskać praktycznie tylko komputerem :-P
Noi stąd moje pytania ;-)
bo silników wolnossących 4,2V8 w roczniku np. 2000 wyszło kilka z różnymi wartościami mocy i momentu w modelach A6/S6 oraz A8/S8...
noi czym to się różniło??
mam dziwne wrażenie, że wszystkie mają ten sam potencjał najmocniejszej wersji S8 albo nawet ciut więcej a słabsze z nich to po prostu sztuczne stłumienie komputerem - takie patenty stosowało już w przeszłości kilku producentów aut....
Zgłębię temat wśród innych znanych mi AutoManiaków
No właśnie chyba nie.... ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie - wiedza zasłyszanamam dziwne wrażenie, że wszystkie mają ten sam potencjał najmocniejszej wersji S8 albo nawet ciut więcej a słabsze z nich to po prostu sztuczne stłumienie komputerem - takie patenty stosowało już w przeszłości kilku producentów aut....
jako świerzak chciałbym serdecznie powitac fanow A8
Chiałbym podpiac sie pod temat bo dosc czesto zastanawiam sie nad tym jak tu dodac pare kucykow w 4.2. Sama przekladka gratow z s8 to chyba nie problem chociaz wydaje mi sie ze nie tylko w silniku sa roznice s8 ma pewnie inna zawieche i hamulce ale czy zeby dorownac lub nawet przegonic s8 i podniesc nie co mocy nie wystarczy zastosowanie starego dobrego sposobu tuneUpu n/a "Horsepower is in the heads" ? porting głowicy, kolka wylotowego i ssacego? robił ktoś może takie mody? jakie były przyrosty no i oczywiscie ile mm mozna zebrac przy planowaniu wiem ze w japoncach zalecane jest do 4mm, uszczelka by dodatkowo doprezyc silnik, jakis markowy kolektor, zwiekszenie srednicy ukladu wydechowego no i ostre walki nawet pominalbym te z s8 a wsadzil jakis twór np. pana Grabowskiego bardzo znana i polecana osoba zajmujaca sie umodyfikacjami rozrzadu mysle ze d3 4.2 benzyna ma bardzo duzy potencjal tylko raczej malo kto grzebie w tej furce a sądze ze przydalo by sie zrobic takie n/a monstrum wiadomo w 4.2 tdiku nie bylo by zadnych problemow wiekszy baran, icek rurki o wieszej sr. wydajniejsze wtryski zmieniona mapa paliwa, strojenie w dobrym zakladzie i siup z 30% przyrostu na seryjnym silniku bez problemu no i oczywiscie duzo mniejsze koszta niz w n/a.. ale gdzie tu tdi do wolnossaka
poprawcie mnie jesli sie myle bo akurat o audi to mam takie pojecie jak o mongolskim balecie
jesli ten post zostanie uznany za offtopa prosze o usuniecie i jak najbardziej przepraszam :mrgreen:
pozdrawiam
Chiałbym podpiac sie pod temat bo dosc czesto zastanawiam sie nad tym jak tu dodac pare kucykow w 4.2. Sama przekladka gratow z s8 to chyba nie problem chociaz wydaje mi sie ze nie tylko w silniku sa roznice s8 ma pewnie inna zawieche i hamulce ale czy zeby dorownac lub nawet przegonic s8 i podniesc nie co mocy nie wystarczy zastosowanie starego dobrego sposobu tuneUpu n/a "Horsepower is in the heads" ? porting głowicy, kolka wylotowego i ssacego? robił ktoś może takie mody? jakie były przyrosty no i oczywiscie ile mm mozna zebrac przy planowaniu wiem ze w japoncach zalecane jest do 4mm, uszczelka by dodatkowo doprezyc silnik, jakis markowy kolektor, zwiekszenie srednicy ukladu wydechowego no i ostre walki nawet pominalbym te z s8 a wsadzil jakis twór np. pana Grabowskiego bardzo znana i polecana osoba zajmujaca sie umodyfikacjami rozrzadu mysle ze d3 4.2 benzyna ma bardzo duzy potencjal tylko raczej malo kto grzebie w tej furce a sądze ze przydalo by sie zrobic takie n/a monstrum wiadomo w 4.2 tdiku nie bylo by zadnych problemow wiekszy baran, icek rurki o wieszej sr. wydajniejsze wtryski zmieniona mapa paliwa, strojenie w dobrym zakladzie i siup z 30% przyrostu na seryjnym silniku bez problemu no i oczywiscie duzo mniejsze koszta niz w n/a.. ale gdzie tu tdi do wolnossaka
poprawcie mnie jesli sie myle bo akurat o audi to mam takie pojecie jak o mongolskim balecie
jesli ten post zostanie uznany za offtopa prosze o usuniecie i jak najbardziej przepraszam :mrgreen:
pozdrawiam
tak jak mówisz MrWeed...
też sądzę że podciągnięcie mocy pod eSkę jest spokojnie wykonalne :mrgreen:
jedyne co mnie martwi to skrzynia - czy aby z nią nie zaczną się jakieś usterki :roll:
jakiś czas temu miałem jeszcze drugie auto z silnikiem 2,5V6...
fabrycznie było tam 170KM
modyfikacje silnika to wałki rozrządu, kolektor dolotowy, tłumik końcowy i komputer...
po modyfikacjach wynik 195KM zmierzone na hamowni - to daje przyrost około 15% a wiem że można było więcej - np. w dolocie sportowy filtr powietrza oraz kolektor wydechowy rurowy + cały wydech dedykowany...
całość po zestrojeniu mogło dawać około 210KM czyli ponad 20% przyrostu...
w moim A8 20% przyrostu mocy dałoby jakieś 372KM czyli nawet lepiej niż fabryczne S8 :mrgreen:
też sądzę że podciągnięcie mocy pod eSkę jest spokojnie wykonalne :mrgreen:
jedyne co mnie martwi to skrzynia - czy aby z nią nie zaczną się jakieś usterki :roll:
jakiś czas temu miałem jeszcze drugie auto z silnikiem 2,5V6...
fabrycznie było tam 170KM
modyfikacje silnika to wałki rozrządu, kolektor dolotowy, tłumik końcowy i komputer...
po modyfikacjach wynik 195KM zmierzone na hamowni - to daje przyrost około 15% a wiem że można było więcej - np. w dolocie sportowy filtr powietrza oraz kolektor wydechowy rurowy + cały wydech dedykowany...
całość po zestrojeniu mogło dawać około 210KM czyli ponad 20% przyrostu...
w moim A8 20% przyrostu mocy dałoby jakieś 372KM czyli nawet lepiej niż fabryczne S8 :mrgreen:
Mi by wystarczyło (bez modyfikacji krzywej momentu obrotowego do 6000 RPM) , podnieść limiter obrotów do 7000 oraz zdjąć blokadę Vmax z 250 km/h, takie operacje starczyłyby spokojnie
byłoby:
1: do 93 km/h
2: do 150 km/h
3: do 233 km/h
4: do ??? 315 km/h przy 7000 RPM, ale wcześniej by wymiękł, pytanie przy ilu.....
Moc zapewne byłaby max przy około 7000 RPM i byłaby pewnie gdzieś 305-310 KM zamiast 299
byłoby:
1: do 93 km/h
2: do 150 km/h
3: do 233 km/h
4: do ??? 315 km/h przy 7000 RPM, ale wcześniej by wymiękł, pytanie przy ilu.....
Moc zapewne byłaby max przy około 7000 RPM i byłaby pewnie gdzieś 305-310 KM zamiast 299
nie no doladowanie to juz pojscie na latwizne moim zdaniem V8 powinna zostac wolnossaca i jak cos to dlubac w tym co jest bo co to za problem zakuc, dmuchnac 1,5 bara jak silnik po 20 tys km sie wysra po za tym wolnossak pieknie idzie w calym zakresie obrotow, turbo juz zmniejszy najefektywniejszy zakres przyspieszania, co innego kompresor bo to wariactwo ciagnie od dolu do samej gory i jest duzo mniej inwazyjne dla silnika dostarcza rowny przyrost mocy w pelnym zakresie obrotow jednak ja bym nie doladowywal V8 bo wtedy caly dzwiek i charakterystyka sie zmienia.. ale sa gusta i gusciki :mrgreen:
Hmm wiesz ok, wątpię że wysypie się po 20k to jest MTM a nie robienie jakiejś prowizorki w garażu.
Masz rację dźwięk wolnossącej v8 jest super ale Kompresor też ma swoje zalety.
Po takim zabiegu S8 ma takie parametry:
464 KM
540Nm
0-100 4.4 sec !!! to szybciej niż R8 4.2 to szybciej niż nie jeden sportowy furak.
Jestem ciekaw jak to wgniata w fotel w takiej limuzynie. To jest bajka.
Już widzę zdziwienie jakiegoś cwaniaka w swoim ferrari na skrzyżowaniu bezcenne
To jest piękne, wygląda jak limuzyna, nikt niczego nie podejrzewa, a ma taki potencjał...
Dla ciekawostek dodam że taki zabieg w MTM trwa 28 dni !!
Masz rację dźwięk wolnossącej v8 jest super ale Kompresor też ma swoje zalety.
Po takim zabiegu S8 ma takie parametry:
464 KM
540Nm
0-100 4.4 sec !!! to szybciej niż R8 4.2 to szybciej niż nie jeden sportowy furak.
Jestem ciekaw jak to wgniata w fotel w takiej limuzynie. To jest bajka.
Już widzę zdziwienie jakiegoś cwaniaka w swoim ferrari na skrzyżowaniu bezcenne
To jest piękne, wygląda jak limuzyna, nikt niczego nie podejrzewa, a ma taki potencjał...
Dla ciekawostek dodam że taki zabieg w MTM trwa 28 dni !!
1,5 bara + 4.2 V8 to już prawie dragster za grube $$$ i problemy również ze wszystkimMrWeed pisze:nie no doladowanie to juz pojscie na latwizne moim zdaniem V8 powinna zostac wolnossaca i jak cos to dlubac w tym co jest bo co to za problem zakuc, dmuchnac 1,5 bara
dalej poza silnikiem
przy tej pojemności wystarczy lekkie doładowanie żeby nie kuć motoru itp
taki kompresor to pewnie około 0.5 bara