![]() |
![]() |
[D2 99 4.2PB/LPG ] Skrzynia nie rusza z pozycji D, wsteczn
[D2 99 4.2PB/LPG ] Skrzynia nie rusza z pozycji D, wsteczn
Koledzy pomocy, mam problem ze skrzynią, pracowała normalnie, zmiana biegów bez szarpnięć, wszystko płynnie i bezproblemowo. Rano pojechałem do sklepu bez żadnych problemów, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu cofnąłem z parkingu, wrzucam D i nic! nie jedzie. Po dodaniu gazu przy 3 tys RPM skrzynia szarpnęła :-/ i wyskoczył tryb awaryjny, wyłączyłem i ponownie uruchomiłem silnik tryb awaryjny nie wyskoczył ale 8ka jak stała tak stoi, na wstecznym wszystko ok. Po podłączeniu do kompa pokazało dwa błędy P1857 i P0730. Może ktoś miał podobną awarie? pomocy!
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Jakie masz dokładnie błędy z sterownika silnika i ASB? Bo te skrótu mówią o błędnym sygnale z ecu i złym przełożeniem (jeśli będzie złe przełożenie to uszkodzenie mechaniczne i skrzynia na stół)
Na pierwszy strzał sprawdzenie ilości oleju w skrzyni, ocenienie konsystencji i zapachu. Ja stawiam na uszkodzony kosz, albo niski stan oleju. Od kiedy masz auto, kiedy olej wymieniany/ sprawdzany poziom?
Aha, dopełń formalności i zgodnie z regulaminem przywitaj się w Powitalni ;-)
Na pierwszy strzał sprawdzenie ilości oleju w skrzyni, ocenienie konsystencji i zapachu. Ja stawiam na uszkodzony kosz, albo niski stan oleju. Od kiedy masz auto, kiedy olej wymieniany/ sprawdzany poziom?
Aha, dopełń formalności i zgodnie z regulaminem przywitaj się w Powitalni ;-)
Hej Krzychu, dzisiaj prowadzę A8 do kolegi mechanika, zrobimy większy przegląd i sprawdzimy co tam słychać, podepniemy autko jeszcze raz do kompa i będę w stanie coś więcej napisać. Audi kupiłem w czerwcu od znajomego z roczną instalacją LPG i nowym rozrządem, wszystkie oleje były na 100% zmieniane (on tak twierdzi
) i teraz w sierpniu zalałem nowy olej do silnika, niestety skrzyni nie sprawdzałem, zaufałem że wszystko ok
Nie chcę stawiać skrzyni do mechanika bo znając życie, będzie wszystko do wymiany i zapłacę 5 tysi 
odczytam dokładne kody błędów i sprawdzę olej tak jak sugerujesz, potem zobaczymy co dalej
Pozdrawiam



odczytam dokładne kody błędów i sprawdzę olej tak jak sugerujesz, potem zobaczymy co dalej
Pozdrawiam
Zaprowadziłem samochód do mechanika, o dziwo dojechał o własnych siłach, na zimnym oleju wrzuciłem D skrzynia ruszyła do przodu bez dodawania gazu, delikatnie ruszyłem, skrzynia wrzuciła 2,3,4,5 bez żadnego problemu i szarpnięć, przerzuciłem na tiptronica zredukowałem i wszystko ok, przyśpiesza bez problemu. Po dojechaniu na miejsce, jak wjeżdżałem na warsztat i zredukowałem do 1 biegu skrzynia rozłączyła bieg i po chwili wpadła w tryb awaryjny. Następnego dnia sprawdziliśmy olej, niestety jest go za dużo o jakieś 600ml, co do samego oleju, jest czarny i nie wygląda za dobrze. Obecnie czekam na uszczelkę i filtr, olej już jest, mechanik ma zamiar przepłukać skrzynie dwa razy świeżym olejem, po czym zdjąć miskę wyczyścić zaworki i samą miskę, potem filtr i świeży olej. Nie wiem czy to pomoże ale chyba warto od tego zacząć. Jak coś budzi wasze wątpliwości to dajcie znać. Podczas jazy skrzynia nie wydawała się uszkodzona, może to jakiś czujnik, acha nie spisałem dokładnie błędów skrzyni, jutro postaram się wrzucić.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Wiecie może, gdzie znaleźć rozpiskę instalacji elektrycznej skrzyni 5HP-24 ECZ jak coś dajcie znać. Wymieniłem olej w skrzyni i filtr, wyczyściliśmy wszystkie zaworki i miskę olejową, nie było widać żadnych opiłków metalu, wszystko wygląda dobrze. Po odpaleniu i wrzuceniu D skrzynia zapina bieg, puszczam hamulec i rusza do przodu, dodaje gazu wyskakuje na luz i wpada w tryb awaryjny, odpalam znowu ruszam powoli i jadę 2,3,4,5 bez problemu nawet na pełnym gazie. Nie wiem o co chodzi
. wiecie może jaki czujnik odpowiada za to, że skrzynia wie że samochód jest w ruchu?
