części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Maź w zbiorniczku płynu chłodniczego

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[D2 95 4.2PB/LPG ] Maź w zbiorniczku płynu chłodniczego

Post autor: riki76 » 23 paź 2013, 18:35

Witam
Od kilku dni obserwuję zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego ponieważ zauważyłem kilka dni temu brązową pianę na górnej części zbiorniczka, dzisiaj stwierdziłem że że tej piany przybywa i zbiera się jakaś maź tłusta......auto jeździ normalnie, ale to raczej nie jest objaw który można zlekceważyć. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 22:26 przez riki76, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 23 paź 2013, 18:43

A to juz na pewno było-jak sie robi masełko to UPG do wymiany.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 23 paź 2013, 18:44

jeśli to taka maż o której myśle to może to być uszczelka głowicy, w swoim krótkim życiu miałem już taki przypadek że uszczelka poszła między olejowym a wodnym kanale, warto też sprawdzić kompresje
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 paź 2013, 18:49

ciśnienie oleju jest większe od ciśnienia płynu
to gdzie poleci ?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 23 paź 2013, 19:00

oczywiste że w płyn
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 23 paź 2013, 19:01

Czyli diagnoza jest - uszczelka pod głowicą, masakra :roll: a jaki koszt mniej więcej bo jak już to chyba dwie na raz trzeba wymienić czy nie?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 23 paź 2013, 19:07

niby jedną wystarczy, o kosztach niech się wypowie ten kto robił , bo pojęcia nie mam, ale jak to mówią MĄDRY POLAK PO SZKODZIE warto też zajrzeć pod drógą głowice by nie rozbierać znów całości po 2 miechach
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Gość

Post autor: Gość » 23 paź 2013, 19:09

A skąd wiedziec która sie sypła?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 23 paź 2013, 19:12

Apophis pisze:A skąd wiedziec która sie sypła?
mądre stwierdzenie :peace:

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 23 paź 2013, 20:15

trzeba strzelac :idea: Zazwyczaj swoim klientom robie obie główki, dla spokoju sumienia i zmniejszenia kosztów.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 paź 2013, 20:20

A ja ostatnio robiłem A8 z popuszczającą chłodniczką olejową.
Też leci wtedy olej do układu chłodzenia.

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 23 paź 2013, 20:20

Pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach i będziesz wiedział dokładnie na którym cylindrze puściło to po pierwsze. Po drugie to próba obecności dwutlenku węgla w płynie chłodniczym. A we własnym zakresie to możesz postarać się wykręcić świece i sprawdzić po wyglądzie świecy, a w szczególności elektrod czy wszystko jest ok czy coś jest nie tak. Jeśli elektrody w świecy będą miały kolor jasno szary i będą suche to znaczy że jest ok, a jeśli któraś będzie zakopcona, zaolejona bądź zalana to na tym cylindrze coś jest nie tak. Zacznij od sprawdzenia świec we własnym zakresie, nastepnie sprawdzenie obecności dwutlenku węgla w płynie chłodniczym a na sam konieć pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 23 paź 2013, 20:36

Czyli olej w układzie chłodzenia to nie tylko przyczyna uszkodzonej uszczelki pod głowicą......ale zacznę od podstaw czyli świece....

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 paź 2013, 20:54

ale co da pomiar ciśnienia jak poszło między kanałem wodnym a olejowym
i nie doszło do cylindra !
bo jak by doszło to by przydymiał :-D

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 23 paź 2013, 21:05

O dymieniu kolega nic nie wspomniał ale byłoby tak jak piszesz. A sam pomiar dobrze jest zrobić przy takich niejasnościach, zawsze to więcej info na temat silnika. Ostatnio mi w służbowym aucie ucszczelka puśiła tylko i wyłącznie pomiedzy cylindrami. Auto nie dymiło, kopciłp, oleju ani płyny chłodzącego nie ubywało, silnik tylko pracował jakby na 3 cylindrach a nie na 4 (silnik 4cylindrowy). Po pomiarze ciśnienia sprężania okazało się że uszczelka puściła pomiedzy cylindrami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl