[D2 95 4.2PB/LPG ] Maź w zbiorniczku płynu chłodniczego
[D2 95 4.2PB/LPG ] Maź w zbiorniczku płynu chłodniczego
Witam
Od kilku dni obserwuję zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego ponieważ zauważyłem kilka dni temu brązową pianę na górnej części zbiorniczka, dzisiaj stwierdziłem że że tej piany przybywa i zbiera się jakaś maź tłusta......auto jeździ normalnie, ale to raczej nie jest objaw który można zlekceważyć. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Od kilku dni obserwuję zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego ponieważ zauważyłem kilka dni temu brązową pianę na górnej części zbiorniczka, dzisiaj stwierdziłem że że tej piany przybywa i zbiera się jakaś maź tłusta......auto jeździ normalnie, ale to raczej nie jest objaw który można zlekceważyć. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 22:26 przez riki76, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach i będziesz wiedział dokładnie na którym cylindrze puściło to po pierwsze. Po drugie to próba obecności dwutlenku węgla w płynie chłodniczym. A we własnym zakresie to możesz postarać się wykręcić świece i sprawdzić po wyglądzie świecy, a w szczególności elektrod czy wszystko jest ok czy coś jest nie tak. Jeśli elektrody w świecy będą miały kolor jasno szary i będą suche to znaczy że jest ok, a jeśli któraś będzie zakopcona, zaolejona bądź zalana to na tym cylindrze coś jest nie tak. Zacznij od sprawdzenia świec we własnym zakresie, nastepnie sprawdzenie obecności dwutlenku węgla w płynie chłodniczym a na sam konieć pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach.
O dymieniu kolega nic nie wspomniał ale byłoby tak jak piszesz. A sam pomiar dobrze jest zrobić przy takich niejasnościach, zawsze to więcej info na temat silnika. Ostatnio mi w służbowym aucie ucszczelka puśiła tylko i wyłącznie pomiedzy cylindrami. Auto nie dymiło, kopciłp, oleju ani płyny chłodzącego nie ubywało, silnik tylko pracował jakby na 3 cylindrach a nie na 4 (silnik 4cylindrowy). Po pomiarze ciśnienia sprężania okazało się że uszczelka puściła pomiedzy cylindrami.