[S8 D2 98 LPG ] Problem z zmianą biegu (manual)
[S8 D2 98 LPG ] Problem z zmianą biegu (manual)
Witam,
mam pojawił się następujący problem, a po szukajkach go nie znalazłem by był omawiany.
Mianowicie jadąc normalnie nie ma problemu by zmienić bieg ale jak chce np ostro przyspieszyć czy zredukować szybko np z 4 na 3 bieg nie mogę przerzucić biegu - lewarek wychodzi z biegu w pozycje luz i dalej nie rusza, tak jak by była blokada jakaś czy coś, dopiero jak silnik zejdzie z obrotów jest możliwa zmiana biegu. Sprzęgło było wymieniane i problemu nie było żadnych po tej wymianie. Co to może być????????
mam pojawił się następujący problem, a po szukajkach go nie znalazłem by był omawiany.
Mianowicie jadąc normalnie nie ma problemu by zmienić bieg ale jak chce np ostro przyspieszyć czy zredukować szybko np z 4 na 3 bieg nie mogę przerzucić biegu - lewarek wychodzi z biegu w pozycje luz i dalej nie rusza, tak jak by była blokada jakaś czy coś, dopiero jak silnik zejdzie z obrotów jest możliwa zmiana biegu. Sprzęgło było wymieniane i problemu nie było żadnych po tej wymianie. Co to może być????????
Ostatnio zmieniony 29 paź 2013, 21:40 przez Motomaks, łącznie zmieniany 1 raz.
Quattro i wszystko jasne.
A olej sprawdzałeś w skrzyni czy poziom jest odpowiedni?
Wygląda to jak by synchronizator nie wyrównywał prędkości i dynamiczna zmiana biegu jest utrudniona.
Miałem podobnie w skrzyni, tyle że zgrzytała przy redukcji, ale poprawiało się jej jak się mocno rozgrzała. Winny był właśnie pierścień synchronizatora (zużyty).
Przetestuj przy jakich obrotach występuje problem jak skrzynia całkowicie zimna i czy zmienia się to jak skrzynię rozgrzejesz.
Wygląda to jak by synchronizator nie wyrównywał prędkości i dynamiczna zmiana biegu jest utrudniona.
Miałem podobnie w skrzyni, tyle że zgrzytała przy redukcji, ale poprawiało się jej jak się mocno rozgrzała. Winny był właśnie pierścień synchronizatora (zużyty).
Przetestuj przy jakich obrotach występuje problem jak skrzynia całkowicie zimna i czy zmienia się to jak skrzynię rozgrzejesz.
W żadnym razie nie chce sie wymądrzać , ale co? Wszystkie synchro. mu poszły ? (bo jak pisze, żadnego biegu nie włoży) Po za tym jak pada synchronizator (patent VW czyli blokujacy) to po prostu będzie niemiłosiernie zgrzytało, skrzynia działa dalej ,a biegi trzeba wrzucać z miedzygazem .Gdyby synchro. blokowało włożenie biegu to znaczy, że tylko jednego ,byłby dramat i skrzynia jest do remontu .
Takie jest moje widzimniesie.
Dodam jeszcze, że mozna w fusach zobaczyć , cięgna zm. b. ,zerwany kołek ustalający pod osłoną mechanizmu wybieraka na skrzyni itd... Jedź kolego do warsztatu bo trzeba to palcami zobaczyć .
Takie jest moje widzimniesie.
Dodam jeszcze, że mozna w fusach zobaczyć , cięgna zm. b. ,zerwany kołek ustalający pod osłoną mechanizmu wybieraka na skrzyni itd... Jedź kolego do warsztatu bo trzeba to palcami zobaczyć .
Złego diabli nie biorą ...
i jestem w kropce. Mechanik który zajmuję sie eSką mówi żeby wymienić olej.
Sprawdziłem to wszystko co napisaliście i tak.
Czy rozgrzana czy zimna problem jest, narasta wraz z wzrostem temperatury - praktycznie nie możliwe jest wrzucenie wstecznego wtedy. Problem ustaje kiedy silnik spadnie do około 2.3-2.7rmp.
Sprawdziłem to wszystko co napisaliście i tak.
Czy rozgrzana czy zimna problem jest, narasta wraz z wzrostem temperatury - praktycznie nie możliwe jest wrzucenie wstecznego wtedy. Problem ustaje kiedy silnik spadnie do około 2.3-2.7rmp.
Quattro i wszystko jasne.
Wymiana na pewno nie zaszkodzi, natomiast wg. mnie problem nie leży w oleju.Motomaks pisze:i jestem w kropce. Mechanik który zajmuję sie eSką mówi żeby wymienić olej.
Sprawdziłem to wszystko co napisaliście i tak.
Czy rozgrzana czy zimna problem jest, narasta wraz z wzrostem temperatury - praktycznie nie możliwe jest wrzucenie wstecznego wtedy. Problem ustaje kiedy silnik spadnie do około 2.3-2.7rmp.
Skrzynia do zrzucenia , mam przeświadczenie jak Ci wspomniałem ,że problem masz w sprzegle - łożysko, docisk, wysprzeglik. Miałem raz paska z takim problemem i okazało sie że po prostu nie wysprzeglał, a czym bardziej się zagrzał tym bardziej był przyatakowany
Złego diabli nie biorą ...
Cóz czytałem wg standardów nowej edukacji co drugie słowo :mrgreen: i wywnioskowałem "wszystkie" z tego co napisał " lewarek wychodzi z biegu w pozycje luz i dalej nie rusza "karol208 pisze:Nigdzie nie doczytałem że wszystkie biegi.Pepeka pisze: Wszystkie synchro. mu poszły ? (bo jak pisze, żadnego biegu nie włoży)
Teraz doszedł jeszcze problem ze wstecznym więc twoja teoria sprzęgła bardziej do mnie przemawia.
Złego diabli nie biorą ...
Mi to wygląda na sprzęgło. Na postoju dzieje Ci się to samo? Wygląda to tak jak by sprzęgło nie rozłączało zespołu do końca. wyjąć lewar wyjmiesz, nawet podczas jazdy, zdejmiesz nogę z gazu i jesteś w stanie wybić bieg ale nie zrobisz tego w odwrotny sposób. Spróbuj odpowietrzyć sprzęgło, może pomoże.
Jeszcze pytanie pedał bierze wysoko czy bardziej w podłodze? Podczas delikatnego wciskania ( bardzo powolnego ) czujesz chrobotanie na nodze? takie dziwne przeskakiwanie jak by chodził ocierając?
Jeszcze pytanie pedał bierze wysoko czy bardziej w podłodze? Podczas delikatnego wciskania ( bardzo powolnego ) czujesz chrobotanie na nodze? takie dziwne przeskakiwanie jak by chodził ocierając?
a ja mam troche z kolei inny problem... jak silnik zimny musze delikatnie obchodzić się z biegami, bo inaczej przy zmianie 1 na 2 będzie niemiłosierny świst i zgrzyt skrzyni... jak jade spokojnie to jest okej, a tak zmienić bieg powyżej 5tys obrotów nie ma szans... tak samo przy zmianie na 3 zgrzyt odczuwalny jest na lewarku biegów, ale nie słychać go... im skrzynia bardziej się nagrzeje tym słabsze są objawy, ale nie giną całkowicie....
teraz powiedzcie mi dobrzy ludzie czy idzie takiego manuala naprawić?? czy w normalnych cenach idzie dostać synchronizatory i hamulce biegów??
bo podejrzewam, że jakiś baran używał mojej aktualnej eSki do ścigania się z pod świateł i takie efekty...
a sprzęgło robione rok temu jak by co
teraz powiedzcie mi dobrzy ludzie czy idzie takiego manuala naprawić?? czy w normalnych cenach idzie dostać synchronizatory i hamulce biegów??
bo podejrzewam, że jakiś baran używał mojej aktualnej eSki do ścigania się z pod świateł i takie efekty...
a sprzęgło robione rok temu jak by co