części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 LPG ] Problem z zmianą biegu (manual)

Motomaks
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 06 sie 2013, 12:30
Lokalizacja: Gdańsk

[S8 D2 98 LPG ] Problem z zmianą biegu (manual)

Post autor: Motomaks » 28 paź 2013, 07:31

Witam,
mam pojawił się następujący problem, a po szukajkach go nie znalazłem by był omawiany.
Mianowicie jadąc normalnie nie ma problemu by zmienić bieg ale jak chce np ostro przyspieszyć czy zredukować szybko np z 4 na 3 bieg nie mogę przerzucić biegu - lewarek wychodzi z biegu w pozycje luz i dalej nie rusza, tak jak by była blokada jakaś czy coś, dopiero jak silnik zejdzie z obrotów jest możliwa zmiana biegu. Sprzęgło było wymieniane i problemu nie było żadnych po tej wymianie. Co to może być????????
Ostatnio zmieniony 29 paź 2013, 21:40 przez Motomaks, łącznie zmieniany 1 raz.
Quattro i wszystko jasne.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 28 paź 2013, 09:43

A olej sprawdzałeś w skrzyni czy poziom jest odpowiedni?
Wygląda to jak by synchronizator nie wyrównywał prędkości i dynamiczna zmiana biegu jest utrudniona.
Miałem podobnie w skrzyni, tyle że zgrzytała przy redukcji, ale poprawiało się jej jak się mocno rozgrzała. Winny był właśnie pierścień synchronizatora (zużyty).
Przetestuj przy jakich obrotach występuje problem jak skrzynia całkowicie zimna i czy zmienia się to jak skrzynię rozgrzejesz.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 28 paź 2013, 10:14

Pewnikiem przyatakowany wałek sprzęgłowy, uszkodzenie wysprzęglika hyd. ( bo taki chyba posiadasz) ewentualnie padniete sprzęgło
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 28 paź 2013, 10:48

Wg mnie synchronizator. Zobacz czy wyrównywanie prędkości obrotowej silnika względem skrzyni pomaga.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 28 paź 2013, 13:08

Motomaks pisze:dopiero jak silnik zejdzie z obrotów jest możliwa zmiana biegu
No to wskazuje że
karol208 pisze:wyrównywanie prędkości obrotowej silnika względem skrzyni pomaga

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 28 paź 2013, 14:02

W żadnym razie nie chce sie wymądrzać , ale co? Wszystkie synchro. mu poszły ? (bo jak pisze, żadnego biegu nie włoży) Po za tym jak pada synchronizator (patent VW czyli blokujacy) to po prostu będzie niemiłosiernie zgrzytało, skrzynia działa dalej ,a biegi trzeba wrzucać z miedzygazem .Gdyby synchro. blokowało włożenie biegu to znaczy, że tylko jednego ,byłby dramat i skrzynia jest do remontu .
Takie jest moje widzimniesie.

Dodam jeszcze, że mozna w fusach zobaczyć , cięgna zm. b. ,zerwany kołek ustalający pod osłoną mechanizmu wybieraka na skrzyni itd... Jedź kolego do warsztatu bo trzeba to palcami zobaczyć .
Złego diabli nie biorą ...

Motomaks
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 06 sie 2013, 12:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Motomaks » 28 paź 2013, 16:21

i jestem w kropce. Mechanik który zajmuję sie eSką mówi żeby wymienić olej.
Sprawdziłem to wszystko co napisaliście i tak.
Czy rozgrzana czy zimna problem jest, narasta wraz z wzrostem temperatury - praktycznie nie możliwe jest wrzucenie wstecznego wtedy. Problem ustaje kiedy silnik spadnie do około 2.3-2.7rmp.
Quattro i wszystko jasne.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 28 paź 2013, 16:29

Motomaks pisze:i jestem w kropce. Mechanik który zajmuję sie eSką mówi żeby wymienić olej.
Sprawdziłem to wszystko co napisaliście i tak.
Czy rozgrzana czy zimna problem jest, narasta wraz z wzrostem temperatury - praktycznie nie możliwe jest wrzucenie wstecznego wtedy. Problem ustaje kiedy silnik spadnie do około 2.3-2.7rmp.
Wymiana na pewno nie zaszkodzi, natomiast wg. mnie problem nie leży w oleju.
Skrzynia do zrzucenia , mam przeświadczenie jak Ci wspomniałem ,że problem masz w sprzegle - łożysko, docisk, wysprzeglik. Miałem raz paska z takim problemem i okazało sie że po prostu nie wysprzeglał, a czym bardziej się zagrzał tym bardziej był przyatakowany
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 28 paź 2013, 17:06

Pepeka pisze: Wszystkie synchro. mu poszły ? (bo jak pisze, żadnego biegu nie włoży)
Nigdzie nie doczytałem że wszystkie biegi.

Teraz doszedł jeszcze problem ze wstecznym więc twoja teoria sprzęgła bardziej do mnie przemawia.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 28 paź 2013, 17:45

karol208 pisze:
Pepeka pisze: Wszystkie synchro. mu poszły ? (bo jak pisze, żadnego biegu nie włoży)
Nigdzie nie doczytałem że wszystkie biegi.

Teraz doszedł jeszcze problem ze wstecznym więc twoja teoria sprzęgła bardziej do mnie przemawia.
Cóz czytałem wg standardów nowej edukacji co drugie słowo :mrgreen: i wywnioskowałem "wszystkie" z tego co napisał " lewarek wychodzi z biegu w pozycje luz i dalej nie rusza "
Złego diabli nie biorą ...

ernesto

Post autor: ernesto » 30 paź 2013, 17:50

Mi to wygląda na sprzęgło. Na postoju dzieje Ci się to samo? Wygląda to tak jak by sprzęgło nie rozłączało zespołu do końca. wyjąć lewar wyjmiesz, nawet podczas jazdy, zdejmiesz nogę z gazu i jesteś w stanie wybić bieg ale nie zrobisz tego w odwrotny sposób. Spróbuj odpowietrzyć sprzęgło, może pomoże.
Jeszcze pytanie pedał bierze wysoko czy bardziej w podłodze? Podczas delikatnego wciskania ( bardzo powolnego ) czujesz chrobotanie na nodze? takie dziwne przeskakiwanie jak by chodził ocierając?

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 16 sie 2014, 23:48

a ja mam troche z kolei inny problem... jak silnik zimny musze delikatnie obchodzić się z biegami, bo inaczej przy zmianie 1 na 2 będzie niemiłosierny świst i zgrzyt skrzyni... jak jade spokojnie to jest okej, a tak zmienić bieg powyżej 5tys obrotów nie ma szans... tak samo przy zmianie na 3 zgrzyt odczuwalny jest na lewarku biegów, ale nie słychać go... im skrzynia bardziej się nagrzeje tym słabsze są objawy, ale nie giną całkowicie....
teraz powiedzcie mi dobrzy ludzie czy idzie takiego manuala naprawić?? czy w normalnych cenach idzie dostać synchronizatory i hamulce biegów??
bo podejrzewam, że jakiś baran używał mojej aktualnej eSki do ścigania się z pod świateł i takie efekty...
a sprzęgło robione rok temu jak by co :)

adrian949

Post autor: adrian949 » 17 sie 2014, 08:37

Mi się wydaje że coś z synhronizatorem jes coś nie tak.

Awatar użytkownika
wilku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 113
Rejestracja: 10 lip 2014, 06:29
Lokalizacja: Leszno/Oslo

Post autor: wilku » 17 sie 2014, 10:30

100 % synchronizatory jeszcze troche i na każdym biegu będzie słychać
Byłe ze stajni audi
A6 C5 2.4 w Quattro
A6 C5 2.5 TDI w Ośce
A6 C5 2.5 TDI w Quattro
S4 C4 2.2 Turbo 300+ w Quattro
A8 D2 2.5 TDI w Quattro
Teraz
Szukam A/S8 4.2 ????jak coś to pisać pw

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 17 sie 2014, 12:24

Miałem to samo, jak kupiłem skrzynię. Pierścień synchronizatora zużyty. Na internecie można dostać nowy w niewygórowanej cenie. Mi krzyknęli w warsztacie 650zł robotę i części, jak skrzynię przywiozę już zdemontowaną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl